Vad har du skördat idag...

Startat av ChristinaR, 12 Jun-11 kl 19:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tännlappen

Skördat Potatis till Sillen och Gräslök till Gräddfilen,Jordgubbar till Glassen.  8)

kattenihatten

Live simply......so that others may simply live.

ChristinaR

Potatis, rädisor, sockerärter och majrovor till en sallad. Smultron och de första jordgubbarna  :D

TiB

ett orpington- & ett barnewelder-ägg
en näve smultron

årets första fästing (på min mage).............om den räknas. ???
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Suresh

Lorita

Vitlök och gräslök blir nog lite sallad också
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

fräsen

morötter, rödbeta, gulbeta, majrova o vitlök som rostas i ugnen
mangold som steks med vitlök
plocksallad, huvudsallad och basilika till salladen.

Det är sann glädje att ha land att hämta maten i när plånboken är tom!

Znibban

Sallad, persilja, dill, gräslök, jordgubbar, färskpotatis, mangold, broccoli, kålrabbi, sockerärter, zuccini, vitlök & ägg ;D
men det bästa av allt är att igår fick jag ut mina kycklingar på bete för första gången  :D, äntligen var det rätt temp. och kycklingarna var tillräckligt gamla, 6 veckor...
ja vet att jag är en riktig hönsmamma, nu väntar jag på att daggen ska torka så de kan ut igen!!!

Jonas från Backfors

Spenat, 2 tomater och lite mangold :) Snart blir det sallad också då den börjar vara tillräckligt stor.
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Mata

Sallad, basilika och mangold.

Rakadero

Oregano och ruccola, lite grann att pynta lunchsmörgåsarna med bara... mina odlingar är typ obefintliga tyvärr... är så dökass på sånt så det blir inget av det, har försökt hur många gånger som helst att så morötter och sallad och sånt där, ruccolaplantan är en som frösått sig för tredje året nu, det enda som finns i vårt land förutom ogräs...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Bo

Slanggurka, mangold, rödbetor, potatis, lök, persilja, skärbönor och rabarber hade jag att sälja i dag men det kom inga kunder.

Vildjäntan

Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

TiB

En vattenmelon..........

............under femman/kg. på ICA i Tingsryd. Abbans vad hönsen blev glada.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Znibban

Ringblommor och lavendel som ska bli salva om jag nu bara kan få kronbladen att hålla sig under oljeytan i 3 veckor så  det inte möglar (igen)

Cauldron

Bigarråer - som hamnat i en kall sockerlag+konjak för att förhoppningsvis bli till någon form av cocktailbär.

Mata

Igårkväll serverade jag en middag helt tillagad på mina egenhändigt odlade grönsaker. Potatis, mangold, röd trädgårdsmålla, olika sorters sallad, solrosskott, dill. Och sylt av blåbär och smultron gjorde vi också.

ChristinaR

Älgörtsblommor till saft och rabarber till marmelad. Jordgubbar och smultron. Första lilla broccolihuvudet.  :D

Sen blir det lite sallad och plock att ha till maten.  :)

ChristinaR

Citat från: ChristinaR skrivet 02 Jul-11 kl 15:32

Sen blir det lite sallad och plock att ha till maten.  :)

Sallad, majrovor, sockerärter, några gallrade morötter och en lök som ville gå i blom blev det  :)

Citat från: Mata skrivet 02 Jul-11 kl 09:01
Igårkväll serverade jag en middag helt tillagad på mina egenhändigt odlade grönsaker. Potatis, mangold, röd trädgårdsmålla, olika sorters sallad, solrosskott, dill. Och sylt av blåbär och smultron gjorde vi också.

Vad lagade du av det? *nyfiken*

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

650 Gäster, 0 användare