Skötsamt, händigt och tryggt par söker liv och arbete på landet (boende/gårdssam

Startat av Lizette123, Igår kl. 13:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lizette123

Hej!
Vi är ett gift par (två kvinnor på 36 och 39 år) som har fattat beslutet att lämna hamsterhjulet i Stockholm för att förverkliga vår stora dröm: det enkla, naturnära livet på landet.

Då vi saknar startkapital för att köpa något eget just nu, söker vi en gård eller ett småbruk där vi kan erbjuda vår arbetskraft och trygghet i utbyte mot boende.

Vilka är vi och vad kan vi bidra med?
• Kvinna, 39 år: Legitimerad sjuksköterska. En enorm tillgång för ett lokalsamhälle. Tanken är att hon söker anställning på en närliggande vårdcentral eller sjukhus, vilket garanterar en stabil och trygg inkomst.
Född i Sverige och talar ren svenska.
Ej körkort.

• Kvinna, 36 år: Utbildad kriminalvårdare och behandlingsassistent, samt studerande författare. Med min bakgrund kan jag erbjuda ett stort säkerhetstänk, tillsyn och fastighetsskötsel på gården.
Jag bär med mig en italiensk familjekänsla där man hjälps åt och tar hand om varandra på gården, född i Sverige och talar ren svenska, dock med italienska rötter. Matlagning är även en stor passion jag har, allt från svensk husmanskost till äkta italienska köttbullar;)
Ej körkort, endast mopedkörkort.

Vårt mål är att bo på en gård där boende ingår och där vi kan arbeta.

Vi är flexibla i upplägget: antingen arbetar en av oss heltid på gården medan den andra jobbar inom vården, eller så hittar vi en lösning där vi båda bidrar till verksamheten mot lön och boende.

Våra intressen och livsstil:
Vi älskar naturen, skogsliv och jakt.
Vi drömmer om att få ta hand om djur, snickra, fixa med byggnader och odla. Som personer är vi lugna, trygga och strukturerade med ett stort behov av fasta rutiner. Vi är helt alkoholfria, men uppskattar en vardag med mycket skratt och glädje. Kvällarna tillbringar vi helst lugnt med en bra film.

Observera att vi är rökare (endast utomhus på anvisade platser), men har som mål att sluta.

Vi är öppna för förslag i hela Sverige! Har ni en flygel, ett torp eller ett sidohus ledigt och behöver ett par extra, pålitliga händer och trygga vaktande ögon på ägorna?

Skicka gärna ett meddelande till oss om ni har några tips, råd eller ett konkret erbjudande. Vi ser fram emot att höra från er!
Bild på oss skickas givetvis vid seriöst intresse är.

Varma hälsningar,
Lizette & Cecilia

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

563 Gäster, 0 användare