Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sy tillsammans i sommar - flyttat till augusti!!  (läst 15162 gånger)

KAJ

SV: Sy tillsammans i sommar - dags att bestämma datum!
« Svar #60 skrivet: 30 maj-08 kl 21:41 »
Jodå, jag kommer! Och har fortfarande plats i bilen om någon vill åka, från Skåne!

MVH Karin

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #61 skrivet: 02 jun-08 kl 08:50 »
Ja, som kobbe redan vet så kan inte jag komma.  :'(  Ska till Göteborgstrakten och hämta hem ankor då och kan bara göra det den helgen. Hoppas ni får en jättehärlig helg med många kreativa klädlösningar! Jag kan förhoppningsvis vara med någon annan gång - kanske kan det bli en träff framåt hösten också, kanske hemma hos någon annan.  :)
Höns, stickning och pelargoner

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #62 skrivet: 05 jun-08 kl 10:49 »
Två personer kommer, ChristinaR och KAJ :D, men några har ännu inte svarat, så det blir kanske fler? Ni är i alla fall väldigt välkomna :)!
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #63 skrivet: 05 jun-08 kl 16:33 »
Jag vet inte om jag kan. Det kan bli höskörd men, det vet jag inte ännu. Efter att ha varit sjuk i en vecka så känns det som om jag ligger efter med allt. Jobbar dock på att komma ikapp nu.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #64 skrivet: 05 jun-08 kl 17:38 »
Jag vet inte om jag kan. Det kan bli höskörd men, det vet jag inte ännu. Efter att ha varit sjuk i en vecka så känns det som om jag ligger efter med allt. Jobbar dock på att komma ikapp nu.

Jag måste inte veta så långt i förväg, går det så går det.  :)
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #65 skrivet: 05 jun-08 kl 17:45 »
Jag måste inte veta så långt i förväg, går det så går det.  :)

Vad bra!  :)

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #66 skrivet: 05 jun-08 kl 18:49 »
Två personer kommer, ChristinaR och KAJ :D, men några har ännu inte svarat, så det blir kanske fler? Ni är i alla fall väldigt välkomna :)!

Jag har varit på IKEA och köpt linnetyg i natur och mörkrött. Har lite idéer... ;)

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
SV: Sy tillsammans i sommar - flyttat till augusti!!
« Svar #67 skrivet: 08 jun-08 kl 18:52 »
ChristinaR, KAJ och jag har enats om att skjuta på syträffen till senare eftersom vi tycker det vore roligare om vi var några fler. Jag föreslår 23-24 augusti och hoppas att det är en passande helg för en handfull (eller två) eldsjälar  :)

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #68 skrivet: 09 jun-08 kl 17:52 »
Åh! Då är det faktiskt inte alls omöjligt att jag kan vara med!  :D

*skriver upp det i almanackan direkt - syträff hos kobbe*
Höns, stickning och pelargoner

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #69 skrivet: 09 jun-08 kl 18:33 »
*skriver upp det i almanackan direkt - syträff hos kobbe*

:D

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #70 skrivet: 09 jun-08 kl 20:28 »
ChristinaR, KAJ och jag har enats om att skjuta på syträffen till senare eftersom vi tycker det vore roligare om vi var några fler. Jag föreslår 23-24 augusti och hoppas att det är en passande helg för en handfull (eller två) eldsjälar  :)

Det här låter helt klart lockande, men det kanske inte är så lämpligt med en 6-månaders
krypande liten pojke i släptåg bland alla syprojekt och knappnålar...  :-\

manna

• -
« Svar #71 skrivet: 09 jun-08 kl 23:51 »
Får man lägga in en ny intresseanmälan? Jag drömmer fortfarande om en parkas.

... men jag har övat mönsterritning och formgivit mig en kjol av en loppisgardin. 
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #72 skrivet: 10 jun-08 kl 07:26 »

Låter bra! Då kanske jag också hinner vara med!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #73 skrivet: 10 jun-08 kl 07:54 »
Det här låter helt klart lockande, men det kanske inte är så lämpligt med en 6-månaders

Hmmm... det tål att tänkas på....

Får man lägga in en ny intresseanmälan? Jag drömmer fortfarande om en parkas.
... men jag har övat mönsterritning och formgivit mig en kjol av en loppisgardin. 

Absolut. Ja, övning ger färdighet heter det ju. Snart har du din parkas. :)

Låter bra! Då kanske jag också hinner vara med!

Ja, det vore kul!

manna

• -
« Svar #74 skrivet: 10 jun-08 kl 09:54 »

Tss... att nåla är för fegisar.  ;D

Jag förstår att vi inte kan fylla kobbes hem med ungar och hundar och hembryggt äppelvin, men personligen hoppas jag att det där går att lösa. Vi kan väl hjälpas åt att se efter och på bästa sätt underhålla den lille, eller kanske kan någon pappa oxå följa med? Jag vet i alla fall en man/make/pappa som gärna reser till Smålands längst-borta-hörn.  ;)
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

hustigern

• Östergötland
« Svar #75 skrivet: 10 jun-08 kl 16:35 »
Jag vill också vara med. Låter vansinnigt spännande.

Om jag kan fixa hus- och djurpassning kommer jag farande från Östergötland med symaskin och ev tyg i bagaget och plats för medåkare i bilen.

Längtar till kläder i min smak i naturmaterial

/Anneli
Blommehöns (genbank), ölandsgäss (genbank), fjording, får, katter och kaniner... och papegojor

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #76 skrivet: 10 jun-08 kl 17:23 »
Jag förstår att vi inte kan fylla kobbes hem med ungar och hundar och hembryggt äppelvin, men personligen hoppas jag att det där går att lösa. Vi kan väl hjälpas åt att se efter och på bästa sätt underhålla den lille, eller kanske kan någon pappa oxå följa med? Jag vet i alla fall en man/make/pappa som gärna reser till Smålands längst-borta-hörn.  ;)

Nu har jag tänkt klart. Det blir inga barn och inga hundar den här gången men hembryggt äppelvin går fint :). Jag har svårt att orka med mycket människor på en gång och är det dessutom barn med så blir jag oftast väldigt trött. Därför blir det bara en alldeles lagom samling syglada människor på just den här träffen. :)

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #77 skrivet: 10 jun-08 kl 17:24 »
Jag vill också vara med. Låter vansinnigt spännande.

Om jag kan fixa hus- och djurpassning kommer jag farande från Östergötland med symaskin och ev tyg i bagaget och plats för medåkare i bilen.

Längtar till kläder i min smak i naturmaterial

/Anneli

Kul :)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #78 skrivet: 10 jun-08 kl 21:58 »
Det borde gå att lösa det datumet. Det enda som ska in i slutet på augusti är fårmönstring och ev, riksbedömning men, det får nog plats det också fast på en annan dag.  :)

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
« Svar #79 skrivet: 12 jun-08 kl 07:43 »
Jag har också skrivit upp det i kalendern!

Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser