Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Söker nya kontakter, gärna södra Stockholms län  (läst 41 gånger)

GoWithTheFlower

• Södermanland
Södermanland Söker nya kontakter, gärna södra Stockholms län
« skrivet: Idag kl. 16:36 »
Är en kvinna i tidig 40-årsålder. Högkänslig, social introvert, neurodivergent. Har drömt om ett självförsörjande liv på landet sedan 20-årsåldern. Bott och besökt på några ekokollektiv i kortare perioder i 20-30-årsåldern men inget långvarigt. Idag bor jag i ett radhus nära naturen med min katt. Varit med om jobbiga saker i livet och senaste åren har jag ägnat åt att bearbeta dem. Detta har lett till bättre självinsikt, självkänsla mm. men dessvärre även i isolering som jag nu vill bryta. Är sjukpensionär så orken räcker inte till allt jag vill men vill leva mer hållbart i den mån jag orkar.

Söker dig / er som precis som jag är intresserad av mer hållbar livstil; att leva i samklang med naturen, producera sin egen mat, minska konsumption, mer riktigt socialt umgänge och gemenskap samt mindre skärmtid och digitala apparater. Kanske hjälpas åt med olika projekt inom odling mm., göra saker tillsammans som t.ex. gå på vandring, plocka bär, svamp och örter, byta idéer, snacka om allt under himmer och jord, kanske t.o.m. starta ett kollektiv ihop framöver... Allt beroende på vem du är och var du befinner dig i livet. Kanske bor du på en gård där du behöver hjälp ibland (vilket jag gärna ställer upp med inom mina gränser), kanske sitter du fast i en lägenhet i stan och önskar förändring, kanske något annat. Det spelar ingen roll, inte heller din ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning osv. Det jag önskar är att hitta gemenskap där man kan stötta och inspirera varandra, hur denna kontakt utformas är mindre viktigt.

Allra bäst om du bor på Södertörn som jag så att vi kan träffas på riktigt. Du är visserligen välkommen att höra av dig även om bor lite längre borta, är dock rätt usel på att hålla kontakt digitalt så risken finns att kontakten försvinner då tyvärr.

Är singel och straight om det spelar någon roll men söker endast vänner för tillfället.

Känns det som att vi kan klicka så hör jättegärna av dig, ser fram emot att lära känna just dig precis som du är!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

679 gäster, 3 användare (2 dolda)
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser