Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sy tillsammans i sommar - flyttat till augusti!!  (läst 15118 gånger)

Ior

• I am a happy gal.
SV: Sy tillsammans i sommar - flyttat till augusti!!
« Svar #80 skrivet: 21 jun-08 kl 11:35 »
Nu har jag tänkt klart. Det blir inga barn och inga hundar den här gången men hembryggt äppelvin går fint :). Jag har svårt att orka med mycket människor på en gång och är det dessutom barn med så blir jag oftast väldigt trött.
---

OK, bara att acceptera och en extra poäng för att du är så uppriktig!  :)
Det är omöjligt att tro att andra ska tycka att ens egna "småterrorister" är
ens hälften så goa som man själv tycker, och som förälder brukar jag också bli
trött när barnen är med... ::)

Det går andra tåg, och då är jag intresserad av att åka med! Kram på er alla!

Alore

• Gäst
« Svar #81 skrivet: 04 jul-08 kl 11:15 »
Det låter jätteroligt, jag kommer gärna en av dagarna om ni inte har något emot någon som är lite mer doldis här på alternativ!  :-[

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #82 skrivet: 04 jul-08 kl 20:31 »
Det låter jätteroligt, jag kommer gärna en av dagarna om ni inte har något emot någon som är lite mer doldis här på alternativ!  :-[

Doldis eller exhibitionist spelar ingen roll för sylusten :)
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #83 skrivet: 11 aug-08 kl 21:51 »
Helgen 23-24 augusti närmar sej med stormsteg. Ni som anmält intresse, är ni fortfarande sysugna? Jag är :)
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #84 skrivet: 11 aug-08 kl 22:06 »
Jag kan inte. Makens bäste väns fru fyller 40 och har stort kalas som jag enligt maken inte kan missa.  :P Så jag får stå över denna gång.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #85 skrivet: 11 aug-08 kl 23:13 »
Jag är redo!  :D  har helgen inplanerad sen länge. Men, just nu är jag mest inne på sticksöm, men jag antar att det går bra det med...  :P  Men jag ska försöka hitta något jag vill sy, annars får jag väl helt enkelt bara heja på er andra...

javill, vad träligt att du inte kan vara med! Hade ju sett fram emot att få träffa dig...  :(
Höns, stickning och pelargoner

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #86 skrivet: 12 aug-08 kl 05:51 »

javill, vad träligt att du inte kan vara med! Hade ju sett fram emot att få träffa dig...  :(

Detsamma! Kan inte folk ha sina kalas på lite vettiga datum... ::)

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #87 skrivet: 12 aug-08 kl 16:05 »
Jag kan inte. Makens bäste väns fru fyller 40 och har stort kalas som jag enligt maken inte kan missa.  :P Så jag får stå över denna gång.

Jag ville oxå träffa dej. Nu är vi två mot en ;D

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #88 skrivet: 12 aug-08 kl 16:10 »
Jag är redo!  :D  har helgen inplanerad sen länge. Men, just nu är jag mest inne på sticksöm, men jag antar att det går bra det med...  :P  Men jag ska försöka hitta något jag vill sy, annars får jag väl helt enkelt bara heja på er andra...

Äsch, du kommer säkert på något att sy! Ett praktiskt förkläde till jobbet i caféet eller en skön linneskjorta för svettigt trädgårdsarbete...

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #89 skrivet: 12 aug-08 kl 20:29 »
Jag ville oxå träffa dej. Nu är vi två mot en ;D

Ähhmen, vad jag känner mig sugen på att gå på kalas nu då.  :P

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #90 skrivet: 14 aug-08 kl 08:25 »
Nu ser det ut som om jag får förhinder den helgen... äldste sonen med flickvän kommer hit, det är sällan vi får tillfälle att ses allihopa och det är svårt att hitta något annat datum (inkompatibla jobbscheman + avstånd). Jättekul att träffa dem, men trist att missa syhelgen  :P Varför kommer allt roligt samtidigt??

KAJ

« Svar #91 skrivet: 16 aug-08 kl 16:12 »
Jag kommer gärna!

Samåkning, någon? Jag kör från Lund, med ärende i Höör, sen troligen upp till Kristianstad, men annan färdväg kan diskuteras. Hör av er, intresserade!

Jag har möjlighet att ta med mej ekologiska tyger från en affär som ska läggas ner. Det är olika kvaliteter, men bl.a. kraftigt jeanstyg, canvas, bomull, linne?, stretchtyger m.m., finns både stuvar o i metervara. Priserna vet jag inte säkert än, men får reda på det de närmsta dagarna. Någon som är intresserad? Hör då av er!

hälsar Karin

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #92 skrivet: 17 aug-08 kl 11:33 »
Jag har möjlighet att ta med mej ekologiska tyger från en affär som ska läggas ner. Det är olika kvaliteter, men bl.a. kraftigt jeanstyg, canvas, bomull, linne?, stretchtyger m.m., finns både stuvar o i metervara. Priserna vet jag inte säkert än, men får reda på det de närmsta dagarna. Någon som är intresserad? Hör då av er!

Å, spännande! Jag är intresserad av allt i linne. Även kraftigare bomull till arbetsskjortor om det finns. Typ sånt där blå/vitrandigt bomullstyg till murarskjortor. Hör av dej om priser!

Alore

• Gäst
« Svar #93 skrivet: 17 aug-08 kl 17:32 »
Är också intresserad av linne och bomull! Har inga pengar egentligen, men jag har letat efter ekoloiskt så jag kanske skulle slå till. Kan du skriva prioserna här när du får reda på dem?

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #94 skrivet: 18 aug-08 kl 08:13 »
Jag kan inte tyvärr...

Ska ställa upp i brukskörning/bruksridning här i bygden och det är samma helg  :-\ :'(
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #95 skrivet: 18 aug-08 kl 20:40 »
Okej... så här långt kan inte javill , bondelinda eller ChristinaR komma :( men KAJ och yrian kan  :). Nån mer?

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #96 skrivet: 20 aug-08 kl 11:34 »
Ja du, kobbe...  :-\
Ser ju inte ut att bli så stor uppslutning... ska vi månne skjuta på det ännu en gång?

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #97 skrivet: 20 aug-08 kl 21:29 »
Ja du, kobbe...  :-\
Ser ju inte ut att bli så stor uppslutning... ska vi månne skjuta på det ännu en gång?

Nä, det var inte mycket att hänga i julgranen... Tack ni två som visat intresse, men jag ger upp. För tillfället i alla fall. Kanske blir det något i framtiden, vem vet? Jag får väl mjölksyra vitkål i helgen i stället :)

KAJ

« Svar #98 skrivet: 21 aug-08 kl 11:25 »
Usch, så synd, men tack för ditt engagemang, Kobbe! Hoppas det blir nåt i framtiden. Och hoppas kålen blir god!!

Kram på er!

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #99 skrivet: 21 aug-08 kl 12:38 »
 :(

Vitis och jag skulle iaf gärna hälsa på dig någongång i framtiden, kobbe. För att spana in din kålodling!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser