Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sy tillsammans i sommar - flyttat till augusti!!  (läst 15370 gånger)

Shadow

• Gäst
SV: Sy tillsammans i sommar?
« Svar #40 skrivet: 06 apr-08 kl 08:53 »
Kan INTE den helgen......... är på vikingamarknad i Sundsvall då!  ;D

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: Sy tillsammans i sommar - dags att bestämma datum!
« Svar #41 skrivet: 06 apr-08 kl 10:18 »
Jag tror jag kan, har inget bokat än
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #42 skrivet: 06 apr-08 kl 10:19 »
Kan förmodligen

KAJ

« Svar #43 skrivet: 06 apr-08 kl 11:51 »
Jag kan också 14-15 juni!

/Karin

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #44 skrivet: 08 apr-08 kl 15:22 »
Nu har jag skickat ut ett pm till alla som hittills visat intresse i denna tråd. Om du inte fått något pm så beror det enbart på att jag är novis på detta :). Säj i så fall till så skickar jag igen!
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #45 skrivet: 08 apr-08 kl 16:01 »
Nu har jag skickat ut ett pm till alla som hittills visat intresse i denna tråd. Om du inte fått något pm så beror det enbart på att jag är novis på detta :). Säj i så fall till så skickar jag igen!

jag har inte fått nåt  :-\

vildblomma

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 08 apr-08 kl 16:50 »
Jag kan helgen 14-15 juni.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #47 skrivet: 08 apr-08 kl 18:48 »
Jag kan inte 14-15:e. 7-8:e eventuellt, men jag kommer att jobba så mycket i sommar att inte vill binda upp mig då. Tyvärr, för det låter ju skoj, men räkna inte med mig.

manna

• -
« Svar #48 skrivet: 08 apr-08 kl 18:59 »
Jag kan 7-8 juni, men inte 14-15 juni.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #49 skrivet: 08 apr-08 kl 22:38 »
Jag kanske kan den 14-15 juni. Är inte helt säker, men vet snart.
Höns, stickning och pelargoner

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #50 skrivet: 09 apr-08 kl 15:02 »
Jag preliminärbokar båda helgerna. Som sagt kommer jag med bil från Boråstrakten och har plats för ytterligare 1 el 2 medresenärer (en är redan bokad). Har eget tält och kan gärna sova i det.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #51 skrivet: 09 apr-08 kl 15:58 »
Jag kan bara ena dagen den första helgen men, andra ser bra ut dock med en stor reservation för eventuell höskörd! (Det var runt den tiden ifjol som man skulle slå om man ville ha något vettigt hö över huvud taget.)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Ylvalifalk

• Småland
« Svar #52 skrivet: 09 apr-08 kl 16:46 »
Hej!

Jag hänger gärna på om det finns plats? Jag försöker lära mig bereda lin/hampa för tillfället, vi får se om jag hittar någon med de kunskaperna annars får jag försöka re ut det själv.
Kommer kanske med tyg eller garn.  ;)

Hälsningar Evelina

nikos

« Svar #53 skrivet: 12 apr-08 kl 19:39 »
Hej!
 :) Åh va roligt att det kommer bli av! Låter ju som en sån toppenidé!
Jag och flickvännen kommer va på Yogafestival på Öland v 23 och 24 så om vi får komma båda två och det blir helgen 14-15 räcker vi upp en varsin hand. Men det hänger förstås på hur vädret varit och hur vi känner oss efter två veckor i tält :).  Kan förstå om du kobbe ville ha mer klara ja! så låt inte vårat ja va med och avgöra vilken helg det blir och blir det 14-15 så kanske vi kan prata mer framöver.
Hälsningar Åsa

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #54 skrivet: 13 apr-08 kl 07:35 »
Har gjort en liten "inventering" av svaren och det är en tydlig dragning åt 14-15 juni, 9 stycken tror att dom förmodligen kanske kan om inte höskörden inträffar just då eller om yogafestivalen varit för tuff ;D

Nu är det ju fortfarande två månader kvar och allt kan hända, så jag nöjer mej med att preliminärt säja att bondelinda, ChristinaR, KAJ, vildblomma, yrian, Evelina, nikos + flickvän och javill är hjärtligt välkomna den 14-15 juni. Praktiska detaljer som boende, mat och sånt kan vi ta senare.

Tack för visat intresse säjer jag till er andra som inte kan den helgen eller som inte svarat på något av alternativen. Vi kanske syr tillsammans någon annan gång?

kobbe, som riktigt längtar :D
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.

vildblomma

• Gäst
« Svar #55 skrivet: 13 apr-08 kl 21:54 »
Tack ,vad kul det skall  bli.

Lena.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #56 skrivet: 15 apr-08 kl 11:30 »
Jag vet fortfarande inte riktigt om jag kan komma, så sätt ett stort P som i Preliminärt framför mig!
Men OM jag kan komma så ska det bli jättekul, jag som har nytt klänningsmönster och allt!  ;D  Fast det ska jag nog testa innan juni...
Höns, stickning och pelargoner

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
« Svar #57 skrivet: 19 apr-08 kl 06:57 »
Jag kan.
Kör från Karlskrona har plats för 3 till.

Skulle gärna vilja köpa linne och ylletyg billigt om någon har möjlighet att ordna det.

Shadow

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 19 apr-08 kl 22:41 »
Lintyg hittar du på IKEA...... oblekt (natur), vitt, rött, blått och svart...... för 59 kr/m

Det är bra linne att sy kläder av! Och det går ju alltid att färga det oblekta/vita om man vill ha någon speciell färg.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #59 skrivet: 30 maj-08 kl 11:06 »
Om två veckor är det dags att sy och det vore fint att få veta vem som kommer av er som visat intresse. Praktiska detaljer tar vi när vi vet hur många vi blir. Det är fortfarande 14-15 juni som är aktuellt.

Jag skickar samma info som pm till er ifall ni inte råkar befinna er på textilsidan just nu.

Ni som visat intresse är:

bondelinda
ChristinaR
KAJ
vildblomma
yrian
nikos + flickvän
solkatten
javill

Säj till om jag missat nån!

kobbe - som sytt hela våren och ännu inte fått nog...

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 1 användare
Doris och Börje

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser