Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad tycker ni?  (läst 2907 gånger)

träd

• Gäst
vad tycker ni?
« skrivet: 12 okt-07 kl 23:07 »
läs detta och berätta sedan hur ni känner..

http://lyxfallan-sanningen.dinstudio.se/empty_13.html

Rosten

• Närke
Re:vad tycker ni?
« Svar #1 skrivet: 12 okt-07 kl 23:36 »
Är man så korkad att man tror att ett TV program på en reklamfinanserad kanal kan fixa ens ekonomi så hade det nog gått åt helsike ändå till slut.

Alltihop ser ju knepigt ut. Jag tog mig för pannan då man sålde en Triumph chopper för 45 000:- till en handlare. Hela den affären måste vara ett stort skämt. Den MC handlare som köper in en traja chopper för 45 000:- måste vara förståndshandikappad. Om han hade bjudit 30-35 000:- för det så hade det låtit som att han var en snäll typ som ville hjälpa dom.

träd

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 okt-07 kl 23:56 »
Är man så korkad att man tror att ett TV program på en reklamfinanserad kanal kan fixa ens ekonomi så hade det nog gått åt helsike ändå till slut.

Alltihop ser ju knepigt ut. Jag tog mig för pannan då man sålde en Triumph chopper för 45 000:- till en handlare. Hela den affären måste vara ett stort skämt. Den MC handlare som köper in en traja chopper för 45 000:- måste vara förståndshandikappad. Om han hade bjudit 30-35 000:- för det så hade det låtit som att han var en snäll typ som ville hjälpa dom.

vet man bakgrunden så vet man att inget utav det är sålt!
kolla här på hans blogg:
http://lyxfallan-lyxnisse.blogspot.com/

träd

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 okt-07 kl 23:58 »

men om någon tar på sig någons ekonomi via en fullmakt,ska de inte fullfölja sitt åtagande då utan bara  skita i det "för att man är tv -kanal"

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 13 okt-07 kl 00:07 »
men om någon tar på sig någons ekonomi via en fullmakt,ska de inte fullfölja sitt åtagande då utan bara  skita i det "för att man är tv -kanal"
Behöver du ett svar från mig eller räcker det med att konstatera att man gör TV som folk vill "gåtta" sig åt på någon annans bekostnad.

Att folk kan bli så dumma att dom tror att en reklamfinanserad kanal är Moder Teresa. ;)

Fridolf2

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 13 okt-07 kl 00:15 »
Jaa, vad ska man tro på..jag vet ärligt inte. Men några reflektioner;  Om den här Mamman som skriver allt detta nu, hade engagerat sig lite mer innan, så kanske situationen inte uppstått, hon har ju förmåga att uttrycka sig, så hon kunde ju skött kommunikationen med myndigheter.
Och allt kan väl knappast varit frid och fröjd innan, varför hade hon i så fall velat ha hjälp av TV?
Det ÄR tufft att sköta företagande, man måste ha koll på allt och inte förlita sig på att folk eller myndigheter gör saker som man missat, för det gör dom inte!
Och att säga att man gett TV -folket fullmakt att reda upp i ens ekonomi, fråntar en ju inte ansvaret för den, skulle tro att det inte varit så många som velat jobba på TV om dom vet att dom blir betalningsskyldiga isället för den dom ska hjälpa.....
När det gäller konkursen och dom fordringar som jenny säger sig ha på staten, så är det ju bara att lämna in nya deklarationer, och visar det sig att hon har rätt så är ju skulden borta och hon kan begära att konkursen upphävs. Hur illa man än tycker det är i Sverige så är det trots allt en rättsstat i den meningen att man alltid kan begära rättelse när det gäller t.ex deklarationer.
Och om dom nu anser sig ha lidit så mycket skada av TV3, så tycker jag dom ska stämma dom inför domstol och begära skadestånd, så får rätten ta ställning till det.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag varit i Jennys sits, så jag vet vad det handlar om, har blivit satt i personlig konkurs för en skatteskuld på 50 000 32 år gammal, så hon är ju inte unik på så vis. Men jag vet också hur himla lätt det är sen att skylla på en massa, och hävda att ; ja bara jag får sälja den eller den grejen så fixar sig allt ...för den är värd si och så mycket....jojo.... Det är halmstrån man griper efter när man mår som sämst, vill på nåt sätt rättfärdiga sig själv, att egentligen var jag ju inte skyldig det eller det...Sen blir det att man sprider det som nån slags sanning.
Självklart tycker jag synd om Jenny, men tyvärr vet jag hur man funkar, och tror inte hon är riktigt så osyldig som hon vill göra gällande. Men jag hoppas för hennes skull att hon har rätt.

Rosten

• Närke
« Svar #6 skrivet: 13 okt-07 kl 00:40 »
Driver man en egen firma så kan man inte skriva en fullmakt att någon annan har ansvaret.
Hon borde ju ha gått en starta eget kurs innan hon drog igång. Då får man ju veta att det är endast du som har det slutgiltiga ansvaret.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 13 okt-07 kl 01:19 »
läs detta och berätta sedan hur ni känner..

Folk som inte kan ha hand om pengar hoppas det skall hjälpa att vara med i en dokusåpa. Gott im Himmel.

Tapio

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 13 okt-07 kl 06:03 »
Halaj!

Nu har jag anmält denna tråd till moderatorn med bedjan att den skall flyttas till ekonomi.

//T

Norrsken

• -
« Svar #9 skrivet: 13 okt-07 kl 06:35 »
Man ska för guds skull inte tro på allt man ser på tv! Ej heller på allt man läser. Jag gissar att sanningen ligger nånstans mittemellan.. Men självklart vill väl tv framställa deltagarna som större slarvpellar än de kanske är. Det blir ju mer elände för tittarna att gotta sig i ::) Jag har ärligt talat svårt för alla former av profit-tv som skor sig på att hänga ut folk. Jag tvivlar starkt på att tittarna nånsin får se mer än en mycket förenklad bild..
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

träd

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 13 okt-07 kl 12:28 »
Driver man en egen firma så kan man inte skriva en fullmakt att någon annan har ansvaret.
Hon borde ju ha gått en starta eget kurs innan hon drog igång. Då får man ju veta att det är endast du som har det slutgiltiga ansvaret.
varför finns det då fullmakter, både för privatpersoner och företag?
som ska användas vid speciella behov.

tex om man blir sjuk så kan man skriva på en fullmakt att någon ska hämta ut pengar på banken till sig.

träd

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 13 okt-07 kl 12:31 »
Man ska för guds skull inte tro på allt man ser på tv! Ej heller på allt man läser. Jag gissar att sanningen ligger nånstans mittemellan.. Men självklart vill väl tv framställa deltagarna som större slarvpellar än de kanske är. Det blir ju mer elände för tittarna att gotta sig i ::) Jag har ärligt talat svårt för alla former av profit-tv som skor sig på att hänga ut folk. Jag tvivlar starkt på att tittarna nånsin får se mer än en mycket förenklad bild..
ett uttatlande från en tv profil:

men om vi visar sanningen blir det "ingen bra tv"

träd

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 13 okt-07 kl 12:33 »
meterfilm och tv3 använde sig av en generalfullmakt för lyxfällans deltagare.

En generalfullmakt är en obegränsad fullmakt, med andra ord en fullmakt utan inskränkningar.

Rosten

• Närke
« Svar #13 skrivet: 13 okt-07 kl 22:14 »
Dom har en fullmakt att göra vad dom vill med hennes pengar. Men dom är inte juridiskt ansvariga för sina handlingar.
Det är därimot firmatecknaren.
Så om du ger någon fullmakt att ta ut pengar från din firma och han tömmer kontot och drar så att du inte kan betala moms och liknande så åker du dit och blir tvungen att kursa. Inte den som tog pengarna.

Det verkar inte tjejen ha förstått förän efter programet och då var det för sent.

Rosten

• Närke
« Svar #14 skrivet: 13 okt-07 kl 22:21 »
varför finns det då fullmakter, både för privatpersoner och företag?
som ska användas vid speciella behov.

tex om man blir sjuk så kan man skriva på en fullmakt att någon ska hämta ut pengar på banken till sig.
En fullmakt ger en annan person möjlighet att hjälpa till med att ta ut pengar, betala räkningar med dit konto mm.
Men det är alltid firmatecknaren som åker dit om det blir fel. Då det är han som är juridiskt ansvarig.
Därför skall man vara ytters försiktig att skriva på ett sånt papper.
Inte ens min sambo har fått en fullmakt av mig och vi har ändå varit ihop i 20 år.
Jag har istället föreslagit att hon skall få bli delägare i firman för då är hon också ansvarig om hon gör fel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser