Jaa, vad ska man tro på..jag vet ärligt inte. Men några reflektioner; Om den här Mamman som skriver allt detta nu, hade engagerat sig lite mer innan, så kanske situationen inte uppstått, hon har ju förmåga att uttrycka sig, så hon kunde ju skött kommunikationen med myndigheter.
Och allt kan väl knappast varit frid och fröjd innan, varför hade hon i så fall velat ha hjälp av TV?
Det ÄR tufft att sköta företagande, man måste ha koll på allt och inte förlita sig på att folk eller myndigheter gör saker som man missat, för det gör dom inte!
Och att säga att man gett TV -folket fullmakt att reda upp i ens ekonomi, fråntar en ju inte ansvaret för den, skulle tro att det inte varit så många som velat jobba på TV om dom vet att dom blir betalningsskyldiga isället för den dom ska hjälpa.....
När det gäller konkursen och dom fordringar som jenny säger sig ha på staten, så är det ju bara att lämna in nya deklarationer, och visar det sig att hon har rätt så är ju skulden borta och hon kan begära att konkursen upphävs. Hur illa man än tycker det är i Sverige så är det trots allt en rättsstat i den meningen att man alltid kan begära rättelse när det gäller t.ex deklarationer.
Och om dom nu anser sig ha lidit så mycket skada av TV3, så tycker jag dom ska stämma dom inför domstol och begära skadestånd, så får rätten ta ställning till det.
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag varit i Jennys sits, så jag vet vad det handlar om, har blivit satt i personlig konkurs för en skatteskuld på 50 000 32 år gammal, så hon är ju inte unik på så vis. Men jag vet också hur himla lätt det är sen att skylla på en massa, och hävda att ; ja bara jag får sälja den eller den grejen så fixar sig allt ...för den är värd si och så mycket....jojo.... Det är halmstrån man griper efter när man mår som sämst, vill på nåt sätt rättfärdiga sig själv, att egentligen var jag ju inte skyldig det eller det...Sen blir det att man sprider det som nån slags sanning.
Självklart tycker jag synd om Jenny, men tyvärr vet jag hur man funkar, och tror inte hon är riktigt så osyldig som hon vill göra gällande. Men jag hoppas för hennes skull att hon har rätt.