Vad äter ni idag? Vegetarisk version.

Startat av christelle, 06 Jan-18 kl 12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

kretslopp

Ångkokta potatisar, morötter, bönor och lök med sås på ångkoksvattnet.
kretslopp

LimJans

LimJans

Tofu, kokt potatis och stuvad vitkål. Allt blev vitt, haha!  ;D

LimJans

Fixasjälvkille

Stekta nyplockde kantareller med stekt potatis. Inlagd gurka och inlagda rödbetor+torkad lök. Kväll:  Kålsoppa med vegkött sen la jag i hackad kokt potatis morötter+kikärtor . Dillkaviar mackor med eget bregott. Jag äter helst snabba grejer. Pillar inte i evigheter med nåt. Har dåligt med tid.

LimJans

Broccolisoppa med stekt potatis + macka.

LimJans

MissT

Egen färskpotatis med ostgrqatinerad blomkål, morotsbiff, majs och kronärtskocka.

MissT

Citat från: LimJans skrivet 28 Maj-19 kl 20:57
Den där potatisen vill jag gärna lära känna. Kan du presentera oss för varandra?

Ursäkta sent svar, men här är receptet: https://toves-kok.blogspot.com/2019/03/dubbelbakad-potatis-med-ost-och-orter.html

LimJans

Citat från: MissT skrivet 10 Aug-19 kl 00:13
Ursäkta sent svar, men här är receptet: https://toves-kok.blogspot.com/2019/03/dubbelbakad-potatis-med-ost-och-orter.html

Ser mumsigt ut! Tycker dock att det är svårt att hitta vegansk ost som smälter riktigt bra.  :-\

Fixasjälvkille

Jag åt sådana där små biffar av kikärter. Men vad heter de nu igen? Falafel är det väl? Finns överallt att köpa. Sen kokt potatis+kokta morötter. Stekt lök och paprika. Lingonsylt. Sen fusk-brunsås i påse. Lite fuskgrejer blir det ju. Tar sådan tid annars. Man kan ju inte ha ett restaurang kök med alla råvaror bara för man är hungrig.

LimJans

Färdig potatisgratäng och veganschnitzel. Fick bli enkelt nu när vi är i husvagnen  :D

MissT

Stekt potatis, sojachorizo och blomkålspuré med brynt basilikasmör.

LimJans

antlina

Röbetsbiffar med svampsås och bönor potatis :P

LimJans

Igår blev det vegansk sjömansgryta ute på stekhällen.  :D

LimJans

Enkelt idag när vi var rätt trötta, blev bara mackor till "mat".

Berberis

Rösti med lök och ost, sallad.
Till röstin serverades lingonsylt. Så gjorde nog inte folket i Schweiz, som uppfann rösti.
Vi testade även en hemkokt krusbärschutney som tillbehör. Den var också god, men inget överträffar den äkta lingonsylten.
(Undrar om det skulle gå att exportera lättsockrad men kryddstark lingonsylt till Indien, under namnet Lingon-chutney?)

LimJans

Kokar soppa på färsk blomkål och fryst broccoli. Har en bröddeg på jäsning.

grimbart

stekte squash och tomater i tärningar.. fyllde på med kokta bondbönor och förvälld mangold... helt ok...
Fjäderfän och kaniner

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

380 Gäster, 2 användare
Artisanwwh, Oskari
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson