Vad äter ni idag? Vegetarisk version.

Startat av christelle, 06 Jan-18 kl 12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

LimJans

LimJans

Vi försöker utmana oss själva och se hur lång tid vi klarar oss utan att handla. Därför blir det en del skafferi-rens just nu. Igår blev det risotto, då jag hittade risotto-ris, soltorkade tomater och svamp i skafferiet.

Idag blir det tomatsoppa med kokosmjölk, potatis och vitkål.

LimJans

lichiplommon

hemgjorda gnocchi med grönkålsstuvnig oh vitkålssallad

LimJans

LimJans

Naturliv

Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Tångräkan

Jag har också skåprensning. Hittade en burk couscous i skafferiet och ett gäng röda linser så det blev dal med couscous. Jag slängde i en klump nässlor från frysen också. Riktigt gott!
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

Sjaunja

Uppstekt palt med lingonsylt. Mmmmm...

Berberis

En låda i ugnen med rotsaker, som avslutningsvis gratinerades med lite ost. Gräddfilssås. Det smakade bra.

Tångräkan

Fantastiskt god coleslaw där jag hade i ingefärssyrade morötter med kålen! Åsså lite linsröra-rester till.

Be

Gjorde vegansk leverlåda, blev faktiskt över förväntningarna bra!
Ingen människa är illegal

LimJans

Citat från: Be skrivet 26 Nov-19 kl 09:48

Berätta mer :)

Håkan B

Köttfärssås mes röd och grön pricka . Istället för bara lök och svartpeppar tomatsås . Men det blev väldigt gott faktiskt.

LimJans

"Kött"-bullar på Anammafärs med stekt potatis och stekt lök.

Berberis

Det blir nog paj. Då lägger jag 4 ark filodeg i den smorda formen och klipper kanterna med kökssaxen. Lägger även klippet i formen och friserar igen med saxen. Sen är det dags att tömma stekpannan i formen: lök och vitlök, lite bönor ur en fryst påse, och ett rejält lass svamp. Ägg och grädde, ost ovanpå.
En favorit här hemma.

LimJans

LimJans

Ut och äta julbord ikväll. Det var uselt sist vi var dit. Hoppas att det har blivit bättre i år.

Förra gången fick jag syltlök, smörgåsgurka, vindruvor och massor av brysselkål. Allt var kylskåpskallt, ihoprafsat i sista senkund trots att jag föranmälde mig säkert en månad innan. Till efterrätt fick jag hårda karameller i en skål, serverade med orden "de är inte så goda men det var det som fanns". Fick även en limesorbet som var så seg och isig att den påminde om långfil i konsistensen.

Sist var jag där med mitt jobb, i så är det med makens jobb. Annars skulle jag inte åka tillbaka. Tar nog en macka innan vi åker.

kretslopp

I dag blev mikrad rotselleri, pannkakskreps med fyllning av stuvad grönkål, sallad av riven morot, riven vitkål och rivet äpple.
kretslopp

Tångräkan

Citat från: Be skrivet 26 Nov-19 kl 09:48

Vad tusan är det?

Jag har ätit kikärtspasta med tomatsås med lök, vitlök och morot. Mums!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

441 Gäster, 4 användare
pannkakssmet, Radar, Nibogo_admin, Anders Flix