Huvudmeny

Vad ska du baka idag - inspirationstråd!

Startat av ChristinaR, 19 Maj-12 kl 08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LimJans

Smajsan

Ser riktigt goda ut  :) jag bakar varannan dag,men då använder jag en av mina bästa vänner.....min bakmaskin  ;) Fast det blir faktiskt godare att använda ugnen,och ser mycket godare ut.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

betsla

Amengusågott! ;D Var de lätta att göra? Syftar alltså på de senaste i tråden... orkar inte kolla igenom receptet nu  ::)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

LimJans

Citat från: betsla skrivet 07 Nov-12 kl 16:04
Amengusågott! ;D Var de lätta att göra? Syftar alltså på de senaste i tråden... orkar inte kolla igenom receptet nu  ::)

Mmm :)

kollotrollet

Knäckebröd på surdeg blir det idag.
Degen är precis klar för jäsning.Är nog klar att baka ut i morgon bitti.
Heléne
Koloniägare som vill ha höns!

Ulricaa

Men nu måste jag ha hjälp! åt ett par så ljuvliga rutor häromdagen på brukshundklubben och ingen vet redigt vem som gjort dom, men nån här kanske sitter på ett liknande recept? En saftig sockerkaksbotten och en typ av toscasmet ovanpå med hasselnötter och krossad choklad på? sååå ljuvliga! Inte som vanlig toscakaka utan mer toscasmet som den där toscakakan dom gjorde på hela sverige bakar för nån vecka sen....nån som vet vad det är för rutor jag pratar om??? Snälla hjälp!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Tallgrinden

Idag har det blivit ljust matbröd och två rullebullar.

Ska bli en kladdkaka efter Jan Hedhs recept  ;D senare (chokladstinn  o:))

Och så är diskhon full av disk igen  o:) så sambon inte känner sig sysslolös  8)
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

torbjorn

Det blev den vanliga bakmaskinslimpan igår men med ett par små ändringar : hälften av grahamsmjölet byttes ut mot specialvetemjöl, sockret ersattes med en lite större dos sirap, och jag kryddade med enbart fänkål den här gången. Det verkar ha lyckats, halva limpan har redan gått åt.

LimJans

Morotsbröd med skrädmjöl och vetemjöl special....

javill

Knäckebröd på majsmjöl och olika frön.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LimJans

Citat från: Jennifer skrivet 18 Nov-12 kl 18:08
Morotsbröd med skrädmjöl och vetemjöl special....

De blev platta och skumma.

Nettus

Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

LimJans

Citat från: Nettus skrivet 19 Nov-12 kl 13:16
För lite vetemjöl?

Tror att det beror på att de fick jäsa och gräddas på en för stor plåt. Det här receptet verkar fungera bäst om man gör många limpor samtidigt och klämmer ner dem tätt i en något trång form.

LottaLuvin

Helt oalternativ gudagod chokladkola, hade jag tänkt mig.
Så får fri offra sig sen och äta upp dem, för de är ungefär allt annat än Lottahalal.  :D

hon på torpet

Foccacia på dinkel, toppar med tomatsås, getost och rosmarin... och hela middagen är räddad :D
Tala ut människa!!!

javill

Provade att göra en fruktkaka men, tyckte det var lite för mycket mjöl i receptet så tog mindre med resultat att all frukten hamnade i botten och den blev mest som en sockerkaka. God var den i alla fall.  :D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Argona

Jag testade att baka Biscotti idag, med saffran och mandel, HIMLA gott det blev och så enkelt att göra ;D!!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Nettus

Idag ska jag börja baka årets pepparkakshus.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Tallgrinden

Valnötsbröd på jäsning, polkagrisbiscotti i ugnen och macakakor på svalning  ;D
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Gronavagen

Citat från: Tallgrinden skrivet 01 Dec-12 kl 16:02
Valnötsbröd på jäsning, polkagrisbiscotti i ugnen och macakakor på svalning  ;D
När ska jag komma? :P

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

151 Gäster, 1 användare
ärt
Puh, attacken är över! Efter att ha angripits av 176 674 datorer i ett botnät som försökte sänka forumet, har vi nu lyckats stänga dörren.
Yess 
Att forumet ser lite annorlunda ut just nu har dock att göra med en pågående uppdatering, som råkade krocka med attacken. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW