Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på våra KATTER!  (läst 52408 gånger)

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: bilder på våra KATTER!
« Svar #100 skrivet: 09 okt-11 kl 21:10 »
Vilken massa katter! Har du så många?

Ja, det är min man som älskar katter. jag kan tycka det är liiiite överdrivet ::)
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Kira

• Småland
« Svar #101 skrivet: 10 okt-11 kl 23:33 »
Ja, det är min man som älskar katter. jag kan tycka det är liiiite överdrivet ::)
Hur hårt går de åt djurlivet runt om? Jag har bara fem katter men de är ganska glada i att ta allt som rör sig, även fåglar, harungar, igelkottar, ekorrar, grodor, ödlor, ormar mm trots att de är mycket både i ladugården där de tar möss och inne där de får massor av mat.

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #102 skrivet: 11 okt-11 kl 00:51 »
Hur hårt går de åt djurlivet runt om? Jag har bara fem katter men de är ganska glada i att ta allt som rör sig, även fåglar, harungar, igelkottar, ekorrar, grodor, ödlor, ormar mm trots att de är mycket både i ladugården där de tar möss och inne där de får massor av mat.

De tar alla möss, råttor, sorkar och näbbmöss (näbbmössen äter de aldrig upp ???) Jag ser i alla fall aldrig några levande, bara alla dem de släpar hem. En del tar också mängder med vattensorkar så jag är väldigt nöjd med det. Harar, ekorrar, ormar och ödlor verkar det inte finnas några här. Endast en av katterna tar grodor och en del tar småfåglar ibland. Igelkottarna kommer in i stallet och äter kattmat tillsammans med katterna :o Några av de busigaste katterna har kommit på att det är jätteroligt att jaga unghönsen som flaxande springer iväg. Små kycklingar hade de tagit så de går inte lösa och likaså små kaninungar som smitit ur buren blir tagna :-\ men är kaninerna halvstora rör de inte dem.

Men de allra flesta verkar nöjda med kattmaten och strosar runt tillsammans med hönsen och kalkonerna :)
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

malo301

• Uppland
« Svar #103 skrivet: 12 okt-11 kl 21:30 »
Vad fina!  :D Vilken uppfödare & stamtavla har dom?? Speciellt intresserad av den tonkanesfärgade "maskade"???

Vad roligt när andra också ser hur fina de är :-)

Tonkanesen kommer från S*Devonlicious. Vi håller på att flytta så jag hittar inte hennes stamtavla och hon finns tydligen inte på Paw Peds men mamman heter S*Zwelaboz Hope of Love. Paddan kommer från Exaduz och är mer korrekt typmässigt, tror jag. Hennes stamtavla finns här: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=840443&g=4&p=drx&date=iso&o=ajgrep

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #104 skrivet: 12 okt-11 kl 22:39 »
Ja, de är väldigt vackra - min favoritras :). Men de passar ju tyvärr inte så bra till utekatter :-\ och min man vill inte ha katt inne :(.

Oj, hjälp vad massa katter ni har Anette! Blir lite avis.. Har försökt skaffa en till katt flera gånger men min pojke blir bara skygg och rädd. Skulle önska att det gick bra att ha flera här också - inte så många förstås ;). Men två vill jag gärna ha. Får prova med en kattunge nästa gång, det går säkert bättre.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #105 skrivet: 12 okt-11 kl 23:49 »
Vad roligt när andra också ser hur fina de är :-)

Tonkanesen kommer från S*Devonlicious. Vi håller på att flytta så jag hittar inte hennes stamtavla och hon finns tydligen inte på Paw Peds men mamman heter S*Zwelaboz Hope of Love. Paddan kommer från Exaduz och är mer korrekt typmässigt, tror jag. Hennes stamtavla finns här: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=840443&g=4&p=drx&date=iso&o=ajgrep

Skulle vara väldigt trevligt att senare få veta hennes stamtavla för jag har nästan bara fött upp tonkaneskatter på mina linjer & vorre kul att se om det fanns något av dom i henne.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

malo301

• Uppland
« Svar #106 skrivet: 13 okt-11 kl 20:11 »
Skulle vara väldigt trevligt att senare få veta hennes stamtavla för jag har nästan bara fött upp tonkaneskatter på mina linjer & vorre kul att se om det fanns något av dom i henne.

Pappan: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=817673&g=4&p=drx&date=iso&o=ajgrep

Mamman: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=796695&g=4&p=drx&date=iso&o=ajgrep

Hoppas du hittar nån du känner igen!!!

JonasWess

• Närke
« Svar #107 skrivet: 14 okt-11 kl 23:27 »
Pappan: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=817673&g=4&p=drx&date=iso&o=ajgrep

Mamman: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=796695&g=4&p=drx&date=iso&o=ajgrep

Hoppas du hittar nån du känner igen!!!

Intressant att se, kände igen några katter, men inte säker på om det var någon efter min stam. Men intressant stam på katten.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #108 skrivet: 15 okt-11 kl 18:15 »
Min nya kisse , hon heter BellaDonna  :-*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

tringeling

• Gäst
« Svar #109 skrivet: 15 okt-11 kl 19:31 »
Här är Jama. Hon är sjunde generationen av min avel med äkta bondkatter.

JonasWess

• Närke
« Svar #110 skrivet: 16 okt-11 kl 15:51 »

Söt liten vit dam & fin terrin du har brevid katten.

JonasWess

• Närke
« Svar #111 skrivet: 16 okt-11 kl 15:52 »
Här är Jama. Hon är sjunde generationen av min avel med äkta bondkatter.

Vilken fin liten kattfröken. Fantastiska ögon.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #112 skrivet: 17 okt-11 kl 13:07 »
Söt liten vit dam & fin terrin du har brevid katten.

Terrinen är hemsk o därför inställd med dom andra hemska presenterna vi fått genom åren i tvättstugefönstret *S*
BellaDonna är vacker däremot .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

knodden.

• Gäst
« Svar #113 skrivet: 17 okt-11 kl 13:18 »

en sån där påtta med duva på har jag liggandes i förådet (ladan) vad ska de användas till tro ???

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #114 skrivet: 17 okt-11 kl 13:26 »
Jag gissar på godisskål *S* ingen aning faktiskt o smaklösa är dom .

JonasWess

• Närke
« Svar #115 skrivet: 17 okt-11 kl 18:07 »
Hahah...jag kollade bara snabbt på den & får nog hålla med nu när jag kollat närmare på den på bilden.  :P Hahahaa...Jag tror att det ska vara till för frukt & sånt i verkligheten eller så är det en soppterrin, eller rent prydnadssak.

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #116 skrivet: 18 okt-11 kl 15:50 »
Terrinen är hemsk o därför inställd med dom andra hemska presenterna vi fått genom åren i tvättstugefönstret *S*
Lägg ut den på tradera med ett utrop på typ 39 kr så kan du nog få en hundring för den utan stämpel.

Annars är det fint att plantera hyacinter eller vårlökar i dom och ställa på altanbordet.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #117 skrivet: 18 okt-11 kl 21:45 »
Eller så sparar jag den tills nåt husdjur dör igen , då får jag kremera det o begrava i urnan .

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #118 skrivet: 18 okt-11 kl 21:52 »
Anklaga aldrig mig för att vara morbid igen! Djuraska i den fula saken  :o
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg
« Svar #119 skrivet: 10 nov-11 kl 12:50 »
Nu har vi adopterad en katt från "Dyrebeskyttelsen" och har två kattar  :)

Edit: Och om ni undrar va det röda är så är det snart jul..  :P
« Senast ändrad: 10 nov-11 kl 12:53 av Skiftestads »
Bor på et småbruk på västkusten av Norge, med barn, mann, katt, islandshästar, höns, får och kaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser