Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på våra KATTER!  (läst 52412 gånger)

Manegarm

• Västergötland
SV: bilder på våra KATTER!
« Svar #80 skrivet: 13 aug-11 kl 11:29 »
Om man är allergisk mot katter kan en sån funka då ?
Har dom kortare päls än vanliga katter ?

Vissa menar på att de är bättre för en person med kattallergi, att de är mindre allergiframkallande,  kanske har det faktum att de inte har nån underpäls med saken att göra. Men det är nog individuellt, så man får nog testa :)

De har kortare päls ja, de ser helt blanka ut. Lägger in en bild på Cyan den visar hyffsat bra hur kort päls dom har :)
I've got dignity.
And a dream that I want to achieve.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #81 skrivet: 21 aug-11 kl 10:51 »
Här kommer bilder på 3 av mina 7 katter.

Brunolf, Choklad Orientaliskt Långhår. På bilden bara en ung slyngel  ;) numera 3 år och mogen  ::)

Hans syster Ella som är Kanel i färgen.

Och Q, Svartsköldpaddsmoke  ;) Orientaliskt korthår. 8 år gammal

Gud vad söta  :o
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #82 skrivet: 21 aug-11 kl 10:54 »
Våra två bortsprungna katter Smek och Quinna.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #83 skrivet: 21 aug-11 kl 11:01 »
Qvinna
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #84 skrivet: 21 aug-11 kl 12:04 »
bläääää  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #85 skrivet: 06 okt-11 kl 19:02 »
Mina första bondkatter som vi skaffade när jag var liten. Loranga (gråa) & Pepsi (svarta).

Loranga försvann när hon endast var några år, antagligen överkörd. Var en superfin liten katt som verkligen charmade alla. Pepsi var en liten kastrerad hankatt men kvartrets värsting som spöade alla dom andra hankatterna som kom in på gården. Han somnade sedan in en naturlig död i en ålder av 19 1/2 år.

Så båda lever inte längre. *RIP*
« Senast ändrad: 06 okt-11 kl 19:18 av JonasWess »
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

JonasWess

• Närke
« Svar #86 skrivet: 06 okt-11 kl 19:05 »
Kitty Kate, bondkatt kom in i mitt liv via min farmor som köpte den som kattunge från ett katthem & hon vart en stor tjej som älskade livet. Hon vart tyvärr sjuk i cancer & fick somna in då hon var ca 10 år.

*RIP*
« Senast ändrad: 06 okt-11 kl 19:21 av JonasWess »
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #87 skrivet: 06 okt-11 kl 19:19 »
Sylvester heter denna unge man, syrran heter Sylvia. Hon bor dock inte kvar längre. Väldigt nyfiken och gillar att fisa D:

JonasWess

• Närke
« Svar #88 skrivet: 06 okt-11 kl 19:26 »
Katter...Några av dom raskatter som passerat i mitt liv här med av dom raskatter jag fött upp eller ägt. Rasen är Devon Rex & är en underbar ras då jag senare upptäckte att jag var allergisk emot "bondkatter". Jag födde upp Devon Rexer under stamnamnet S*Triconi's. Triconis betyder trehörning & syftar på punkterna i kattens ansikte mellan öronen & hakan. Föder dock inte upp katter längre.

Från vänster till höger uppifrån & ner. Alva som var min ena avelshona, Gucci en liten hon som skulle bli avelshona, men efter visa beslut inte vart det. Simba Maru som nu kallas för "Wasabi" hos sin nya ägare. Teo en charmig kastrathane. Klara, min stammoderskatt, Julius Ceasar, min avelshane. Pysen Bagheera ett riktigt litet busfrö efter min ena honkatt jag har kvar nu som heter Jinx. Armani en fin hane som blivit utställningschampion & avelshane på ett annat katteri & starten på deras kattuppfödning & sist men inte minst Gizmo kastrathane.

Här är några av dom katter som passerat i mitt liv, men av olika orsaker inte finns kvar i mitt liv, men lever bra liv på andra håll med nya människor.

JonasWess

• Närke
« Svar #89 skrivet: 06 okt-11 kl 19:32 »
Min älskade Devon Rex katter Jinx (svart färg) & Nala (sköldpaddsagoutitonkanes färg). 2 st äldre damer som lever sitt liv som innekatter hemma hos mig. 2 st. helt underbara tjejer som verkligen älskar livet tillsammans med mig & deras andra kompisar, mina 2 st. Chinese Crested Dogs (nakenhundar).

Älskar mina små charmtroll.  :D

JonasWess

• Närke
« Svar #90 skrivet: 06 okt-11 kl 19:37 »
Måste ju även visa min mammas älskade "lilla" katt Sigge som typ är ca 3-4 gånger så stor som mina katter & väger där efter med, men inte tjock. Han är en stor bondkattskille på 7 kilo. Mina katter väger ca 2,3 kilo var, men som är ganska normalt på Devon Rex katter.

Han bestämde sig bara för att en dag flytta in hos min mor & hennes kille från deras granne när han var ungkatt. Detta var precis när dom skulle flytta & dom hade redan flera katter, så han fick stanna hos min mor & hennes kille.

malo301

• Uppland
« Svar #91 skrivet: 08 okt-11 kl 21:16 »
Här är mina tjejer. Devon rexar. Till min stora sorg tål jag inte "vanliga" katter. Men dessa är underbara. Sociala, påhittiga, trofasta och fruktansvärt underhållande. Och så mjuka att man inte kan sluta klappa dem.

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg
« Svar #92 skrivet: 08 okt-11 kl 21:50 »
Vår nya mellerudskatt  ;D
Han är snart 4 månader gammal. Han het först Per, men nu heter han visst Timmy  :P
Bor på et småbruk på västkusten av Norge, med barn, mann, katt, islandshästar, höns, får och kaniner.

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #93 skrivet: 09 okt-11 kl 16:49 »
Välkommen Vilda Vittra!

Hitkommen idag och inte helt nöjd med att ha flyttat till en hundägare. ;) (ja, rivsåren är ifrån henne)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #94 skrivet: 09 okt-11 kl 17:10 »
Sotis, en vildkatt som kom till oss för ca 1,5 månad sedan. Jag har kommit så långt att han duttar en med nosen om man sträcker fram handen, men klappa får jag inte. :P Mamma har lyckats smeka honom över ryggen någon gång när han var upptagen med att vräka i sig mjukmat. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #95 skrivet: 09 okt-11 kl 18:54 »
Han verkar poppis bland de andra katterna i alla fall! Så fin! Och vad bra av er att ta hand om honom!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #96 skrivet: 09 okt-11 kl 20:22 »
Matdags!

Uppifrån och ner: Flisan, Rambo, Katja, Smulan, Vitis, Molly, Fluffboll, Burre, Gullis, Misse, Kitty, Bella, Gustav, Skrangel, Kraken, Micke, Fetisen, Felicia, Kurre och Gullfjun.

Junior, Simba, Bullen, Simbalina, Pipan och Aki kom inte med på bilden.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

JonasWess

• Närke
« Svar #97 skrivet: 09 okt-11 kl 20:34 »
Här är mina tjejer. Devon rexar. Till min stora sorg tål jag inte "vanliga" katter. Men dessa är underbara. Sociala, påhittiga, trofasta och fruktansvärt underhållande. Och så mjuka att man inte kan sluta klappa dem.

Vad fina!  :D Vilken uppfödare & stamtavla har dom?? Speciellt intresserad av den tonkanesfärgade "maskade"???

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #98 skrivet: 09 okt-11 kl 20:50 »
Ett dagsfärskt foto på min fyraåriga tiger Boris, sibirisk katt.

Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #99 skrivet: 09 okt-11 kl 21:06 »
Matdags!

Uppifrån och ner: Flisan, Rambo, Katja, Smulan, Vitis, Molly, Fluffboll, Burre, Gullis, Misse, Kitty, Bella, Gustav, Skrangel, Kraken, Micke, Fetisen, Felicia, Kurre och Gullfjun.

Junior, Simba, Bullen, Simbalina, Pipan och Aki kom inte med på bilden.

Vilken massa katter! Har du så många?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser