Eftersom jag nu skattat alltihop så kan jag här och nu erkänna att det som blev över käkade jag upp själv (& familjen).

MEN...det var inte det som var avgörande (eller ens diskuterades per telefon/brevledes eller vid hembesöket) utan att intäkterna ska falla under inkomst av kapital och då ansågs det inte längre vara företagande vilket inte gjorde det tillåtet att dra av kostnader för ombyggnationer, mat etc.
Så har man Småhus (var det kod 220, tro?) så ska man inte komma och tro att man kan driva galleri eller hyra ut rum i firman. Utan att dra i det så tror jag det skulle kunna funka om du kör nått i en fristående byggnad eller bygger om så det är stängt mot privatbostaden.
Skumt - jo verkligen. Men det blev många sömnlösa nätter och onödigt slitande i familjerelationen så det går jag aldrig in i igen. Tur att räntan är låg iallafall och huset inte fullt intecknat för det blev att lösa ut skatteskulden med ett banklån.
Så att gå in och begära överprövning skulle inte falla mig in (även om intäkterna började komma in efter årsskiftet). Men det är en annan historia.