Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hund i bilar varma dagar  (läst 13049 gånger)

Snoken

  • Gäst
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #60 skrivet: 13 okt-10 kl 11:43 »
Bra förslag Vilse! Kanske komplettera lappen med en sån där parkeringsbricka som är inställd på när man lämnade bilen. Så ska jag börja göra nästa sommar!  :D Tack för idén!

mysfaktor

  • Gäst
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #61 skrivet: 13 nov-10 kl 08:32 »
Till och med på hundutställningar är  vissa hundar inlåsta i bilarna. Det är hemskt att se  >:(
det enda som är ok för mig är om bilen är parkerad i skuggan och man har bur där bak och bakluckan öppen!
gärna med lås på hundburen! då går det ingen nöd på hunden.

Vilse

  • Gäst
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #62 skrivet: 13 nov-10 kl 08:50 »
det enda som är ok för mig är om bilen är parkerad i skuggan och man har bur där bak och bakluckan öppen!
gärna med lås på hundburen! då går det ingen nöd på hunden.
Då har man dumjävlarna som inte kan låta bli hundarna istället!
Såg just hur et gäng ungar i kanske 10-12 årsåldern passerade en bil där det satt två hundar i framsätet,,2 vita stora hundar typ boxermix,,,,hundarna sat tysta och tittade tills ungarna knackade på bilen,,jättekul  ::) >:(
ungarna knackade,,hundarna skällde och for omkring inne i bilen så tutan gick om och om igen,
rutorna var halvägs nere och dom kastade in typ papper och chipsåsar genom bilen öppna rutor,,
jag satt en trappa upp vid fönstret och öppnade och busvisslade,,ungarna tittade på mej o försvann,,

det är alltid idioter som ska retas med hundar i bil,,
så att lämna med luckan öppen är också en risk för jyckarna,,

mysfaktor

  • Gäst
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #63 skrivet: 13 nov-10 kl 08:54 »
Då har man dumjävlarna som inte kan låta bli hundarna istället!
Såg just hur et gäng ungar i kanske 10-12 årsåldern passerade en bil där det satt två hundar i framsätet,,2 vita stora hundar typ boxermix,,,,hundarna sat tysta och tittade tills ungarna knackade på bilen,,jättekul  ::) >:(
ungarna knackade,,hundarna skällde och for omkring inne i bilen så tutan gick om och om igen,
rutorna var halvägs nere och dom kastade in typ papper och chipsåsar genom bilen öppna rutor,,
jag satt en trappa upp vid fönstret och öppnade och busvisslade,,ungarna tittade på mej o försvann,,

det är alltid idioter som ska retas med hundar i bil,,
så att lämna med luckan öppen är också en risk för jyckarna,,
jag har då aldrig sett nån som vågat jävlas med hundar i en öppen bil..

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #64 skrivet: 13 nov-10 kl 09:15 »
jag har då aldrig sett nån som vågat jävlas med hundar i en öppen bil..
i göteborg har jag sett flera lappar uppsatta angående att lämna hund i bilen eller att binda hunden utanför affären... finns folk som stjäl hundar av alla sorter att ha som kamphundar eller träningshundar åt kamphundar... trist men sant...
Fjäderfän och kaniner

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #65 skrivet: 13 nov-10 kl 13:45 »
i göteborg har jag sett flera lappar uppsatta angående att lämna hund i bilen eller att binda hunden utanför affären... finns folk som stjäl hundar av alla sorter att ha som kamphundar eller träningshundar åt kamphundar... trist men sant...

Fy vad trist :/ Jag hade nog undvikit att lämna hunden i större samhällen :)

mita67

  • Inlägg: 464
    • Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #66 skrivet: 13 nov-10 kl 19:55 »
Butikerna har högtalarsystem, säg till dem att ropa ut reg.nr och att polis är på väg. Jävlar va bråttom ägarna får. Roligt att se om inte situationen varit tragisk....

Vilse

  • Gäst
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #67 skrivet: 13 nov-10 kl 20:04 »
jag har då aldrig sett nån som vågat jävlas med hundar i en öppen bil..

jodå,,sitter dom med rutorna nere men inte kan komma ut,,eller bakom galler med öppen bagagelucka,,
en del folk är fanimej inte kloka!
dom passerar nära,,hunden ger ett skall,,man tar ett steg tillbaka och tittar,,sen gungar man til bilen,,

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Hund i bilar varma dagar
« Svar #68 skrivet: 13 nov-10 kl 21:43 »
jodå,,sitter dom med rutorna nere men inte kan komma ut,,eller bakom galler med öppen bagagelucka,,
en del folk är fanimej inte kloka!
dom passerar nära,,hunden ger ett skall,,man tar ett steg tillbaka och tittar,,sen gungar man til bilen,,

Herre gud vad sjukt.. Blir så ledsen när jag läser sånt här. Varför finns det så mycket idioter i denna värld??


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

359 gäster, 2 användare
Rosanne, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser