Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp mig med min (kanske) Piaggio Ciao P  (läst 4841 gånger)

lazyberserk

• www.Hönsträff.se
    • Södermanland
    • Hönsträff.se
Hjälp mig med min (kanske) Piaggio Ciao P
« skrivet: 21 apr-10 kl 13:43 »
Hej!
Jag har en gammal moped( Piaggio ciao p, med bravo fälgar, fick jag veta idag). Och jag skulle vilja fixa till denna.

Den förra ägaren har av någon anledning satt en bensintank där paket hållaren ska vara. Min första tanke är ju då att original tanken måste vara trasig på något sätt. Hur ska jag kolla det? kan man fixa det ?

Sen så har min Avstängningsknapp gått sönder,(plasten sprack och knappen försvann) så nu hänger det bara en sladd med en koppar platta på änden. kan jag göra något enkel hemmabygge knapp ?

Glömde bilderna  :-[ :-[

« Senast ändrad: 21 apr-10 kl 15:22 av lazyberserk »
www.Hönsträff.se

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hjälp mig med min (kanske) Piaggio Ciao P
« Svar #1 skrivet: 21 apr-10 kl 14:55 »
plocka av tanken och slå vatten i den och se om det läcker... 
En evt läcka kan man svetsa eller slaglöda.
Tänk dock på att tanken måste tvättas ur riktigt med hetvatten innan man svetsar i den.

Stoppen...   Det borde gå att få tag på den hos den lokala moppeverkstan till en väldans rimlig peng. Det är juh inga delar till en raket precis  ;)
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

lazyberserk

• www.Hönsträff.se
    • Södermanland
    • Hönsträff.se
« Svar #2 skrivet: 21 apr-10 kl 15:22 »
plocka av tanken och slå vatten i den och se om det läcker... 
En evt läcka kan man svetsa eller slaglöda.
Tänk dock på att tanken måste tvättas ur riktigt med hetvatten innan man svetsar i den.

Stoppen...   Det borde gå att få tag på den hos den lokala moppeverkstan till en väldans rimlig peng. Det är juh inga delar till en raket precis  ;)

Plocka av tanken ? orginal tanken är väll en del av ramen ?
*såg nu att jag glömt bilder*

Ja, jag får väll gå o kolla hos en verkstad XD *folkskygg*
www.Hönsträff.se

Misse

• nr 9424
« Svar #3 skrivet: 21 apr-10 kl 19:05 »
Tanken är en del av ramen. Kolla om den är tät.
Stoppknapp finns billig på Feltema (Biltema), typ femton spänn.

Ge inte upp :)
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

lazyberserk

• www.Hönsträff.se
    • Södermanland
    • Hönsträff.se
« Svar #4 skrivet: 22 apr-10 kl 09:31 »
Tanken är en del av ramen. Kolla om den är tät.
Stoppknapp finns billig på Feltema (Biltema), typ femton spänn.

Ge inte upp :)

Jag kämpar! jag fick igång den igår =D .... den har inte varit igång på 3-4 år och stått ute... den vägrade att stanna, var tvungen att strypa bensinen tillslut.
Ska kolla på Biltema =D men vart ska jag leta/söka på. sökte på knapp (lol) men det kom inga passande upp.

Jag har tydligen en Piaggio Ciao med en piaggio super bravo motor, fälgar och tank.

men om tanken är rostig då ?

jag har även gjort en tråd här: http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=3254250#post3254250
« Senast ändrad: 22 apr-10 kl 09:35 av lazyberserk »
www.Hönsträff.se

Misse

• nr 9424
« Svar #5 skrivet: 23 apr-10 kl 04:33 »
Jag kämpar! jag fick igång den igår =D .... den har inte varit igång på 3-4 år och stått ute... den vägrade att stanna, var tvungen att strypa bensinen tillslut.
Ska kolla på Biltema =D men vart ska jag leta/söka på. sökte på knapp (lol) men det kom inga passande upp.

Jag har tydligen en Piaggio Ciao med en piaggio super bravo motor, fälgar och tank.

men om tanken är rostig då ?

jag har även gjort en tråd här: http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=3254250#post3254250

Jag går alltid in på Feltema och frågar, nåt annat existerar inte för mig ;)

På websidan hittar man ju inget alls, irl skådande med ögon i hyllorna är oslagbart. Datorer är för nördar :P ;)
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #6 skrivet: 23 apr-10 kl 08:05 »
Biltemas websida blev ännu sämre sen de gjorde om den sist. En ytterligare möjlighet är ju att bläddra i papperskatalogen på måfå och om man hittar något intressant där så tittar man sedan närmare på det i varuhuset.

Misse

• nr 9424
« Svar #7 skrivet: 23 apr-10 kl 08:14 »
OT: varför gör så stora företag som Feltema, som jag antar har en hyfsad budget till sånt, så dåliga och svårnavigerade websidor  ???

Rosten

• Närke
« Svar #8 skrivet: 25 apr-10 kl 21:31 »
Ciao har en väldigt klen ram som inte lämpar sig för körning på grusväg.
Dom brukar spricka på alla möjliga ställen så förmodligen är din tank spräckt.
Men slå vatten i den och kolla. Häll gärna ner några droppar diskmedel i vattnet så förvinner ytspänningen och läckan blir lättare att kolla.

Om du har en kompressor så kan du göra tvärt om.
Lägg en trasa runt tankpåfyllningen och blås in luft.
Spruta alla skarver med såpvatten under tiden.

En Ciao i orginalskick är en väldigt tråkig upplevelse.
Men om man byter avgassystem till ett trimmsystem så blir den direkt betydligt roligare. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser