Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad behöver man egentligen till en lägenhet?  (läst 15762 gånger)

Gurkan82

• -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #40 skrivet: 16 mar-10 kl 16:31 »
Ett tips är att blocket-annonser ligger inne i två månader. Ring/mejla på annonser som legat inne en månad och tre veckor och lägg ett skambud.
Höhö busigt :P
Det ska jag testa,tack för tipset ;)
Du är så fin. Jag tycker om dig.

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #41 skrivet: 16 mar-10 kl 20:27 »
Om du har möjlighet så kan du åka till emaus osäker på stavningen. Ligger i närheten av Vendel inte särskilt långt från Uppsala. Var där för några år sen. Dom hade både möbler, husgeråd och kläder och kunde desutom köra hem grejorna för en billig peng.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Gurkan82

• -
« Svar #42 skrivet: 16 mar-10 kl 23:37 »
Om du har möjlighet så kan du åka till emaus osäker på stavningen. Ligger i närheten av Vendel inte särskilt långt från Uppsala. Var där för några år sen. Dom hade både möbler, husgeråd och kläder och kunde desutom köra hem grejorna för en billig peng.

Tack,det ska jag kolla upp. Såg att det låg en här i Uppsala(vaksala torg) :)

Menlös

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 16 mar-10 kl 23:55 »
En orange gungstol (typ pinnstol med hög rygg och gungmedar) och två snurrfåtöljer från Ikea (Sruvsta) står
och skräpar på min vind. Gungstolen kanske kunde vara mysig att sitta och amma i sen. Problemet är att jag bor i Stockholm. Om du ska hämta något annat i Stockholm och ändå åker förbi här med släpkärra så kan du ju pm:a mig om du känner dig sugen på grejerna. Gungstolen kan du nog annars ta med dig på T-banan och Uppsalatåget om du inte är alltför liten och späd och gravid.

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #44 skrivet: 17 mar-10 kl 12:24 »
Ett annat tips är återbruket. Det är komunen som säljer begangnade saker. Mycket möbler och så. Det är ruskigt billigt. Köpte ett par vandringskängor för 25 spänn som hade kostat 900. De kör även hem möbler för en liten slant. Tror det var 100 spänn eller så. Det ligger nära hamburgestället mac jack i fall man vet vad det liger. Går säkert att hitta vad det ligger på nätet också. De har öppet vardagar till 16.00 men dock stängt på helgen.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Gurkan82

• -
« Svar #45 skrivet: 17 mar-10 kl 17:44 »
En orange gungstol (typ pinnstol med hög rygg och gungmedar) och två snurrfåtöljer från Ikea (Sruvsta) står
och skräpar på min vind. Gungstolen kanske kunde vara mysig att sitta och amma i sen. Problemet är att jag bor i Stockholm. Om du ska hämta något annat i Stockholm och ändå åker förbi här med släpkärra så kan du ju pm:a mig om du känner dig sugen på grejerna. Gungstolen kan du nog annars ta med dig på T-banan och Uppsalatåget om du inte är alltför liten och späd och gravid.

Det lät lockande. Men tyvärr tror jag inte att jag har möjlighet att hämta :( 
Men tack för erbjudandet! :)

Gurkan82

• -
« Svar #46 skrivet: 17 mar-10 kl 17:47 »
Ett annat tips är återbruket. Det är komunen som säljer begangnade saker. Mycket möbler och så. Det är ruskigt billigt. Köpte ett par vandringskängor för 25 spänn som hade kostat 900. De kör även hem möbler för en liten slant. Tror det var 100 spänn eller så. Det ligger nära hamburgestället mac jack i fall man vet vad det liger. Går säkert att hitta vad det ligger på nätet också. De har öppet vardagar till 16.00 men dock stängt på helgen.

Åhh :o   Det måste jag definitivt kolla upp! Tack för tipset! :)

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #47 skrivet: 17 mar-10 kl 20:36 »
Det ligger på portalgatan 2a i uppsala.

Gurkan82

• -
« Svar #48 skrivet: 17 mar-10 kl 20:53 »
Det ligger på portalgatan 2a i uppsala.

oki dock ;)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #49 skrivet: 18 mar-10 kl 11:58 »
Ta ett papper och skriv upp rum för rum vad för slags föremål som brukar finnas där. Även om du aldrig har haft egen bostad så kan du ju jämföra med hur det har sett ut hos dina föräldrar och på andra ställen du har bott.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Beatrice Aurore

• Gäst
« Svar #50 skrivet: 20 mar-10 kl 18:56 »
Lyckan verkar le mot dig Gurkan, om man ser till Freecycle Uppsala!
Kanske dax att byta motto?  :P

Jag tycker absolut att du ska byta motto! Ett litet barn växer inom dig, du ska få vara med om ett av livets fantastiska under och många människor här ger hjälpsamma råd. Lycka till med Lillgurkan när den kommer  :D!

Gurkan82

• -
« Svar #51 skrivet: 20 mar-10 kl 19:50 »
Jag tycker absolut att du ska byta motto! Ett litet barn växer inom dig, du ska få vara med om ett av livets fantastiska under och många människor här ger hjälpsamma råd. Lycka till med Lillgurkan när den kommer  :D!

Hee jag hänger inte med nu tror jag,vad menar ni med att det är dags för mig att byta motto?,inte för att det lät  konstigt men jag förstod inte riktigt vad ni syfta på :P :-[

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #52 skrivet: 20 mar-10 kl 19:56 »
Jag trodde dom menade texten i din signatur. Men jag kanske är helt ute och cyklar.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Gurkan82

• -
« Svar #53 skrivet: 20 mar-10 kl 20:00 »
Jag trodde dom menade texten i din signatur. Men jag kanske är helt ute och cyklar.

Jaaasså! ;D  Joo kanske,fast jag orkar inte nu. och sen suger livet ganska hårt ibland,även som gravid men jag förstår vad ni menar ;) :-[

bjork

• Värmland
« Svar #54 skrivet: 20 mar-10 kl 20:48 »
Jovisst suger livet ganska hårt ibland,for de fleste av oss.
 Men,om man i tilegg har det som motto,kan det bli svårt at hitta livets fest.
Om du är ärlig med deg selv,vil du önske barnet ditt velkommen til et liv
som suger ?

Alle gode önsker for deg och den lille.
There is no way to happiness,
happiness is the way !

Beatrice Aurore

• Gäst
« Svar #55 skrivet: 20 mar-10 kl 20:51 »
Jadå Gurkan82, jag menade texten i din signatur  ;)! Men jag håller tummarna för dig och Lillgurkan! :D
« Senast ändrad: 21 mar-10 kl 00:00 av Beatrice Aurore »

Gurkan82

• -
« Svar #56 skrivet: 20 mar-10 kl 20:56 »
Jadå Gurkan82, jag menade texten i dig signatur  ;)! Men jag håller tummarna för dig och Lillgurkan! :D

Åhh vad gullig du är,tack :P

Gurkan82

• -
« Svar #57 skrivet: 20 mar-10 kl 21:24 »
Jovisst suger livet ganska hårt ibland,for de fleste av oss.
 Men,om man i tilegg har det som motto,kan det bli svårt at hitta livets fest.
Om du är ärlig med deg selv,vil du önske barnet ditt velkommen til et liv
som suger ?

Jag går inte runt och tänker så här längre och hoppas att  det där mottot inte påverkar mitt barn sen..  Men tja.. Ähh nää jag vill säga så mycket men det blir mest bara svammel så jag stannar här ;D

Menar nog mest att jag inte är lika bitter som jag låter..

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #58 skrivet: 21 mar-10 kl 09:43 »
Jag har ett skötbord från brio på jobbet (Eriksberg) i fall du behöver. Det är ett sånt man skruvar fast på väggen.

Gurkan82

• -
« Svar #59 skrivet: 21 mar-10 kl 12:12 »
Jag har ett skötbord från brio på jobbet (Eriksberg) i fall du behöver. Det är ett sånt man skruvar fast på väggen.

Jaa,jätte gärna! :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 1 användare
papwe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser