Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad behöver man egentligen till en lägenhet?  (läst 13294 gånger)

Bullerybo

  • Inlägg: 672
    • Närke
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #20 skrivet: 15 mar-10 kl 18:25 »
Ja men lite lyxigt ska det väl vara att vänta barn, kan man tycka.

Jag är i alla fall skyldig Ullrika här på forumet en tjänst sedan senast så då får jag en chans att vidaregälda den, så får du väl ställa upp för någon annan senare när du får chansen.

Kan ju hända att jag kommer över någon annan vettig möbel eller något du behöver också, men just begagnade bebbegrejjer är liksom min bransch så där har jag alltid saker att avvara .

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #21 skrivet: 15 mar-10 kl 18:32 »
Ja men lite lyxigt ska det väl vara att vänta barn, kan man tycka.

Jag är i alla fall skyldig Ullrika här på forumet en tjänst sedan senast så då får jag en chans att vidaregälda den, så får du väl ställa upp för någon annan senare när du får chansen.

Kan ju hända att jag kommer över någon annan vettig möbel eller något du behöver också, men just begagnade bebbegrejjer är liksom min bransch så där har jag alltid saker att avvara .

Joo men jag håller med där,bara själva grav är helt fantastisk tycker jag och faktiskt inte riktigt förstått att det är ett levande barn där inne och att det sen ska komma ett barn ::)  Helt otroligt fantastiskt! Första barnet och allt så allt är nytt!

Självklart kommer jag ställa om för nån annan när jag kan,det är bara roligt att kunna hjälpa till ju :)
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #22 skrivet: 15 mar-10 kl 18:43 »
Jag har några mammatröjor i stl L och XL om det skulle kunna passa dig.
Och babykläder i de minsta storlekarna. Jag kan trycka ner det i ett sverigepaket och posta det till dig om du vill ha det ena eller det andra eller allt. Knappt använt.
€Du betalar frakten resten var oviktigt. Jag ska inte ha det nå mer, så det är ju bara bra om det kommer till nytta.
Tror sverigepaket kostar kring 250 kr för max 20 kg.
Skicka meddelande om du vill ha det jag kan skicka redan på fredag om du vill.  ;D
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Bullerybo

  • Inlägg: 672
    • Närke
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #23 skrivet: 15 mar-10 kl 18:50 »
schenker är billigare, omd et finns där du bo *tipsar*

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #24 skrivet: 15 mar-10 kl 18:58 »
schenker är billigare, omd et finns där du bo *tipsar*

Vet inte, får kolla.
Men kanske DHL är billigare än posten, för de vet jag finns i Luleå. Har familj där så det blir en hel del turer dit.

Tack för tipset
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #25 skrivet: 15 mar-10 kl 19:02 »
Jag har några mammatröjor i stl L och XL om det skulle kunna passa dig.
Och babykläder i de minsta storlekarna. Jag kan trycka ner det i ett sverigepaket och posta det till dig om du vill ha det ena eller det andra eller allt. Knappt använt.
€Du betalar frakten resten var oviktigt. Jag ska inte ha det nå mer, så det är ju bara bra om det kommer till nytta.
Tror sverigepaket kostar kring 250 kr för max 20 kg.
Skicka meddelande om du vill ha det jag kan skicka redan på fredag om du vill.  ;D

Jag har mejlat dig ;)
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #26 skrivet: 15 mar-10 kl 19:03 »
schenker är billigare, omd et finns där du bo *tipsar*
Schenker,vad är det? :-[
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #27 skrivet: 15 mar-10 kl 19:14 »
Schenker,vad är det? :-[

Fraktbolag. Lastbilar tror jag att de kör med.
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #28 skrivet: 15 mar-10 kl 19:33 »
Fraktbolag. Lastbilar tror jag att de kör med.

Aha! Då vet jag ;)
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #29 skrivet: 15 mar-10 kl 19:43 »
Dök upp en tråd som på beställning åt dig Gurkan82. Barn kläder. Nyss inlagd. Vet ej hur stort han pratar om...
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #30 skrivet: 15 mar-10 kl 19:56 »
Dök upp en tråd som på beställning åt dig Gurkan82. Barn kläder. Nyss inlagd. Vet ej hur stort han pratar om...

Är det sant? :o  vart ligger tråden?
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #33 skrivet: 15 mar-10 kl 20:08 »
Såg det.  ;D
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #34 skrivet: 16 mar-10 kl 10:54 »
Nån som har fler tips och har lust att svara? :)
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Appeltorp 13

  • Gäst
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #35 skrivet: 16 mar-10 kl 13:36 »
Är det för att du hört att man inte ska ha bebisen i sängen eller för att du inte vill ha den i sängen? Om det är det första så tycker jag det går toppenfint med liten i samma säng som mamma. Såvida du inte röker/dricker/tar droger eller mediciner som får dig att sova extra tungt, så lär det gå bra till och med enligt de flesta rekommendationer som öser över en från våra roliga myndigheter och andra institutioner.

Efter att ha bott på lite alla möjliga sätt tycker jag att prio ett är en säng, stor nog för dig och bebisen. Dessutom behöver du sängkläder (täcke, kudde, lakan), handduk, badlakan, diskhandduk (ett par stycken av var gör vardagen enklare), en gryta, en stekpanna, stekspade, visp, slev, kanske en brödbunke, minst en uppsättning porslin, glas och bestick (gärna fler om du vill bjuda hem någon eller vill slippa diska efter varje måltid). Har du detta klarar du dig fint, men det är trevligare med lite mer. Bord och stolar är bekvämt, kanske en bokhylla om du gillar böcker och en byrå eller ett klädskåp för klädförvaring. Många lägenheter har dock inbyggda garderober.

Till bebisen behövs egentligen ingenting den första tiden, förutom D-droppar (får du gratis på BVC), kläder, blöjor och ett babyskydd om du tänk åka bil med liten. Om man inte vill ha en bebissäng då, förstås. Vår lilla krabat sover i en mangelkorg de stunder hos inte ligger intill mig eller papps. Något att förflytta lill*n i är också bekvämt, tex en vagn eller sjal, men det hör ju egentligen inte till lägenheten. Det är praktiskt med extra handdukar/tygblöjor för att hindra läckage vid amning (amningskupor i bh:n är också bra), och små frottelappar att använda som tvättlappar har vi stor glädje av. (Om man blöter ett par och lägger i en plastpåse har man återanvändbara våtservetter som alla bebisrumpor tål.)

Nu har jag säkert glömt något jätteviktigt, så att någon annan kan skriva "men man kan väl inte bo utan...", så det är fritt fram! ;D
Lycka till med boendet och bebisen!

Eulalia II

  • Inlägg: 1588
    • Södermanland
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #36 skrivet: 16 mar-10 kl 14:21 »

Nu har jag säkert glömt något jätteviktigt, så att någon annan kan skriva "men man kan väl inte bo utan...", så det är fritt fram! ;D
Lycka till med boendet och bebisen!

...växter! Jätteviktigt, för mig iallafall.
Lycka till Gurkan82 och lillgurkan!
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Eulalia II

  • Inlägg: 1588
    • Södermanland
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #37 skrivet: 16 mar-10 kl 14:45 »
Lyckan verkar le mot dig Gurkan, om man ser till Freecycle Uppsala!
Kanske dax att byta motto?  :P
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Broberg

  • Gäst
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #38 skrivet: 16 mar-10 kl 15:17 »
Köksgeråd, städattiraljer och några verktyg kan vara bra att ha.

olof

  • Inlägg: 2715
    • Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Vad behöver man egentligen till en lägenhet?
« Svar #39 skrivet: 16 mar-10 kl 15:18 »
Ett tips är att blocket-annonser ligger inne i två månader. Ring/mejla på annonser som legat inne en månad och tre veckor och lägg ett skambud.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

417 gäster, 3 användare
Snarrbon, Gröfre Slissing, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser