Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Verkstaden färdiginredd!  (läst 1648 gånger)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
Verkstaden färdiginredd!
« skrivet: 26 jul-09 kl 17:59 »
Nu äntligen är alla skåp och fack uppsatta! Förhoppningsvis får vi snart värme dit in så att det går att jobba där även på vintern

Stomme på plats

Lådor byggda

Färdigmålat

Målaravdelning klar förutom några hyllor för penslar under diskbänken

Maskinhörnan klar och våra hemmabyggda dörrar målade på baksidan

Stege och sop får sin plats

Attis

• -
SV: Verkstaden färdiginredd!
« Svar #1 skrivet: 26 jul-09 kl 19:49 »
Ser ju riktigt fint ut. Ska först bygga huset som min snickarbänk ska stå i men ska kika på dina bilder när tiden är mogen för inredning.

Tycker dock värme är en onödig lyx, man blir ju snabbt varm om man sågar/hyvlar några bräder  ;)
/Attis

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #2 skrivet: 26 jul-09 kl 21:59 »
Det syns mer ang. bygget och inredningen i bloggen (www.hvilaro.blogspot.com).

"Hålet" man ser på sidan av de stora garageportarna är så att man kan skjuta in bräder direkt i kombisågen.

Ang. värmen så är det närmast en nödvändighet för att kunna använda verkstaden fullt ut vintertid.
Det enda jag ångrar är att vi gjort så mkt renovering utan att ha eg. tillgång till verkstaden. Ser man i backspegeln är det de första vi skulle ha koncentrerat oss på att färdigställa.

Vitis

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 27 jul-09 kl 12:34 »
Blir mycket inspirerad och lite avis ! Min verkstad är en soptipp jämfört ...  :(

Det får bli mitt vinterprojekt att snygga till här hemma.

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 27 jul-09 kl 13:12 »
Ang. värmen så är det närmast en nödvändighet för att kunna använda verkstaden fullt ut vintertid.
Det enda jag ångrar är att vi gjort så mkt renovering utan att ha eg. tillgång till verkstaden. Ser man i backspegeln är det de första vi skulle ha koncentrerat oss på att färdigställa.
Här håller jag med fullständigt.
På förra kåken så var verkstaden det sista som gjordes. När den var klar så insåg man hur mycket tid man hade sparat om man gjort den först.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #5 skrivet: 27 jul-09 kl 16:48 »
Blir mycket inspirerad och lite avis ! Min verkstad är en soptipp jämfört ...  :(

Lägg märke till att jag lagt in bilder först när den var klar! ;) Före var det inte mkt bevänt med den, jordgolv och glesa väggar och den har varit soptippsliknande ända tills nu.
Jag tror faktiskt att enda sättet att få det skönt för ögat är att bygga nog med skåp, hängare etc. så att var sak faktiskt har sin plats (och komma ihåg att lägga tillbaka efteråt :-[)

Lycka till med vinterprojektet!

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #6 skrivet: 27 jul-09 kl 16:51 »

:o :D :-*
Höns, stickning och pelargoner

Gengaskokaren

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 03 aug-09 kl 23:17 »
Trevligt, trevligt  ;D

Själv håller jag på att fixa till min verkstad som ligger i källaren på huset. En principskiss nedan.
En ickebärande mellanvägg av delvis tegel och delvis hålsten mellan garage och ett annat rum innanför är riven så nu har jag 28m².
Det som saknas nu är pelarborren, annars har jag samlat på mig en massa prylar. Somligt är proffsklass och annat är Kinakvalitet och en del är egenbyggt. Verktygsboden i Borås och Duab-huset i Mönsterås har maskiner till överkomliga priser.
Jag har planerat så att det gamla garaget går att tömma på prylar om det skulle behövas att meka bil. Däremot är frugans bil förpassad till utsidan så en motor+kupévärmare skall monteras i den inför vintern, annars ligger jag dammigt till...

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #8 skrivet: 04 aug-09 kl 17:18 »
Ser fint ut! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

644 gäster, 3 användare (2 dolda)
Antoniextorp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser