Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Premiering-utställning?  (läst 7180 gånger)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Premiering-utställning?
« Svar #40 skrivet: 25 jul-09 kl 19:38 »
Du, det är bara att ta nya tag!

Jag förstår siffrora på typen samt huvud, hals och bål men tycker att du fick dåligt betalt för extremiteterna. Rörelserna får du säkert bättre på nästa gång när du förklarat för lilla damen att det är träns som gäller (håll långt ut på tygeln för bästa rörelsefrihet och se till att du fixar avsaktningen utan att behöva ta i tyglarna- själv höjer jag vänsterhanden).

Jag fattar inte att de andra tilläts ha grimma. Det är regelvidrigt och inte säkerhetsmässigt ok. >:(

Jopp, jag skulle ha haft Skumme springandes efter med pisk, lilla fröken ville inte alls bli sprungen  med i träns..

Typ : Välutvecklad, lågställd 7           
Huvud, hals, bål , kors: Vackert huvud, Grov hals, mäktig bål, kort bakdel  7
Extremiteter och rörelsernas korrethet: Rättställd 7
Rörelsemekanik i skritt Oengagerad 7
Rörelsemekanik i trav Kort, markbunden 6

Så så gick det med et, 34 poäng klass III  :(

Det kan jag ju inte klaga på, hon var i det närmaste istadig, bromsade och ruskade på huvet.
Det är väl skillnad när jag här hemma hämtar henne ur hagen och sprintar fram och tillbaks på gårdsplan. Men efter en hel dag häckande på en grusplan och så visste jag ju att hon ogillar att bli ledd i träns, trots att jag tyckte det gick hyggligt här hemma o jag tänkte att det är väl bara att rätta sig o visa i träns då..

Jag ringde faktist o frågade i veckan för säkerhets skull om man var tvungen att ha träns, eftersom hon ogillade skarpt det och fick till svar att "ja, det ska man ha". Jag får ju skylla mig själv som inte frågade vad som händer om man visar i grimma iallafall. Tydligen ingenting alls nämligen, av 4 hästar som gick i ringen samtidigt så var det bara jag som hade hjälm och träns >:(

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #41 skrivet: 25 jul-09 kl 19:44 »
Jo, jag trodde också det skulle gå om jag bara gav fan i att röra tyglarna . :( Men det i kombination med att hon var lite less..

Dessutom fick vi på oss en unge som tydligen kände hennes mamma som prompt skulle klappa henne på nosen och pilla halva dagen.. jag gav henne fina vinkar att nu räcker det.. men till slut var jag tvungen att be henne gå..när hon tog dit sina kompisar också för att hänga på henne  ;D

För mig kvittar det eg. jag har ändå inte tänkt bedriva shettisavel, men retar mig bara på att det tydligen inte gjorde nåt att visa i grimma iallafall.. :(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #42 skrivet: 25 jul-09 kl 20:22 »
Piskförare kan man ha med sig också om man behöver.
Vet att du får visa i grimma på 1-åringarna och träns för 2 år och uppåt ;)...mvh c.

Frances

• Västergötland
« Svar #43 skrivet: 25 jul-09 kl 20:39 »
Min är tre...
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #44 skrivet: 25 jul-09 kl 21:27 »
men tycker att du fick dåligt betalt för extremiteterna.

Jag också...

Lyckades inte precis få till några höjdarbilder idag  :-\ men här är iaf Frances med ponny.

tycker i övrigt att det var jäkligt konstigt att det visades hästar i grimma, så väl shettis som större, på premieringen...  >:(
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Frances

• Västergötland
« Svar #45 skrivet: 25 jul-09 kl 21:32 »
Oups  ;D Det syns ju på bilden att vi inte ens var värt hälften av poängen hon fick  ;D

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #46 skrivet: 25 jul-09 kl 21:34 »
Skyll på fotografen. Det hade jag gjort!  :-[ ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

cowboy

« Svar #47 skrivet: 28 jul-09 kl 12:38 »
Grattis Frances ! :-* Inget har du berättat om mig om utställningen.. :o

Frances

• Västergötland
« Svar #48 skrivet: 28 jul-09 kl 16:49 »
Har jag inte.. :-\

Grattis till ett fiasko? Tack då .. :P

cowboy

« Svar #49 skrivet: 28 jul-09 kl 22:13 »
Nej det har du inte gjort Frances.. Fiasko  :-\ vad var det dåå ?

Frances

• Västergötland
« Svar #50 skrivet: 03 aug-09 kl 10:45 »
Oh herregud... NU har jag ringt och forskat lite i det här med träns eller icke-träns. Det är tydlign skillnad på om man "ska ha träns" eller "måste ha träns" Och det är "ska" och inte "måste"

Så det hade varit helt okej att visa i grimma, träns är att föredra men grimma är okså okej. FAN OCKSÅ  >:(

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #51 skrivet: 03 aug-09 kl 13:08 »
Oh herregud... NU har jag ringt och forskat lite i det här med träns eller icke-träns. Det är tydlign skillnad på om man "ska ha träns" eller "måste ha träns" Och det är "ska" och inte "måste"

Så det hade varit helt okej att visa i grimma, träns är att föredra men grimma är okså okej. FAN OCKSÅ  >:(

VA!?! Är detta något som bara gäller småponnyer, eller kan jag storma in med min 800-kiloshäst i grimma också?-

pålle

• Gäst
« Svar #52 skrivet: 03 aug-09 kl 14:49 »
VA!?! Är detta något som bara gäller småponnyer, eller kan jag storma in med min 800-kiloshäst i grimma också?-
det går säker bra omm funkskonären är senil  ;D mvh pålle

Frances

• Västergötland
« Svar #53 skrivet: 03 aug-09 kl 15:16 »
Det hoppas jag verklign inte, eftersom dom flesta hästarna i den viktklassen uppträdde tämligen opolerat  :o >:(

pålle

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 03 aug-09 kl 15:23 »
Det hoppas jag verklign inte, eftersom dom flesta hästarna i den viktklassen uppträdde tämligen opolerat  :o >:(
Då var du inte på udda torp där vela en fukskonär med detena ändet andra mvh pålle

Frances

• Västergötland
« Svar #55 skrivet: 03 aug-09 kl 15:29 »
Nu förstår jag int vad du menar Pålle, jag var på Uddetorp.. ???

pålle

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 03 aug-09 kl 15:53 »
Nu förstår jag int vad du menar Pålle, jag var på Uddetorp.. ???
om du var där så misa du vell tokeriett då mvh pålle

Frances

• Västergötland
« Svar #57 skrivet: 03 aug-09 kl 15:54 »
Jamen vad var tokerier i dina ögon???

För min del var det riktigt jobbigt att se ardenrar leka rugby med sina ledare..

pålle

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 03 aug-09 kl 16:04 »
Jamen vad var tokerier i dina ögon???

För min del var det riktigt jobbigt att se ardenrar leka rugby med sina ledare..
Då hade vi åktt och dett var gubben vid in läppet som vela . dansar en ardenner runt med sin matte eller husse är det knappast roligt bara farigt

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #59 skrivet: 03 aug-09 kl 17:43 »
dansar en ardenner runt med sin matte eller husse är det knappast roligt bara farigt

Det är aldrig roligt med ouppfostrade hästar, oavsett om de väger 100 eller 1000kg. Bara pinsamt och många gånger farligt...

Dela detta:

* Inloggade just nu

601 gäster, 1 användare
Hardy

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser