Jag har tänkt på det här med varg...fick se en liten filmsnutt i en kompis mobil på en varg som traskade förbi på 10-15 meters avstånd utan att visa rädsla 
Sätts det ut varg som fötts i fångenskap? Vart tar alla vargar vägen som föds i djurparkerna i Sverige?
Tänkte också på mannen i Värmland som var ute och fiskade och blev jagad av vargar, han hade ju faktiskt en hink med sig - man med hink = utfodring av varg i djurpark?? Kanske satte vargarna hinken i samband med mat?
Jag tycker det är så konstigt att de inte är skyggare än de är.
Varför skulle en varg vara skyggare än en räv? Räven kommer ju in på gårdsplan för att sno hönor eller äta kattmat på trappen.
Ibland mitt på dagen. Ändå vet ju räven att människan är farlig. Vargen har knappast en mera inbyggd rädsla för människor i sina gener än vad en räv har.
Vargen har på vissa ställen fått uppleva att människan är farlig genom tjuvjakt.
Men till största delen så har en fått uppleva att människan bara tittar på den.
Så jag har full förståelse att vargen inte är rädd utan bara nyfiken.
Som närmast har jag varit 10 meter från en varg. Även min tjej har varit ca 10 meter från en annan varg.
Ingen av dessa vargar var speciellt skygga. Utan stod kvar för att själva försöka förstå om vi var en fara eller ej.
Nästa gång som dom träffar en människa är dom ännu mindre rädda.
Till slut kommer dom vara så orädda att man med lätthet kan lära deras ungar att äta korv från handen.
Vilket jag har sett folk som har lärt rävungar.
Då får vi till slut vargar om är halvtama.
Vilket kan bli "intressant" då man vet att den sista människan som dödades av en varg i Sverige.
Dödades av en varg som fötts upp av människan.
Men som jag ser det så har nu ett stort steg framåt tagits genom det avtalet som Jägarnas riksförbund, Svenska jägarförbundet mm nu skrivit på.
Se ett annat inlägg som jag skrivit.
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=63118.0Vill du se hur korkade folk kan vara så skall du kolla på denna film och sedan läsa kommentererna som folk skrivit under filmen.
Nästa gång är det en vargunge som folk matar.