En hök som kommer för nära hönsen skjuts omedelbums likaså räv och grävling. Om en varg skulle komma efter hunden i skogen så skulle samma sak hända med den. Men så länge dom inte gör nåt får dom vara
Räv och grävling skjuts om man upptäcker dem i tid. Vilket man sällan dör.
Men att skjuta hökar, varg mm är inte värt det som händer sedan. (som tur kan vi inte äga någon hund pga allergi så jag slipper ställas för det problem som du Moraggarn kan tvingas hamna i)
Men telefonsamtal från galna rovdjursälskare, uthängning av dig och din familj/arbetsgivare mm på diverse forum, polisens hämtande av vapen, problem med grannar som har en annan åsikt men kanske aldrig ha sagt något innan, galna åklagare som har betalt för att jävlas med folk, poliser som inte kan sätta sig in i din situation mm.
Jag har bråkat med diverse myndigheter under ett antal år. Varit uppe i länsrätt 2 gånger och kammarrätt 1 gång och vunnit alla gångerna.
Men det var fortfarande inte värt det.
Fördelen är att jag blev duktig på lagar då jag aldrig har haft någon advokat.
Så nu brukar jag roa mig med att ge igen på diverse myndighetspersoner som gör fel.

Forum är bra. För man kan elda lite i vissa inlägg så att visse personer går i taket.
Sedan kan man hänvisa till vilken myndighetsperson som är ansvarig.

Senast lyckades jag elda upp en jaktmotståndare så den ringde och hotade vakthavande befäl hos polisen.

Det gick i alla fall bra. För åtalet lades ner.