Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu är jag less..........  (läst 18968 gånger)

Gamina

SV: Nu är jag less..........
« Svar #60 skrivet: 06 aug-08 kl 20:56 »
Som jag tidigare nämnt, gör var och en som den själv vill och tar konsekvenserna av detta.

För att få bort kollektivt förtryck återstår bara att revoltera mot förtrycket.
Problemet här är att TS inte ägnar sig åt att revoltera mot systemet och tar konsekvenserna. Här ägnar sig TS åt att revoltera mot det förtryckande systemet genom att förtrycka och kränka sin granne. Det är grannen som råkar illa ut inte systemet. Varför har TS rätt att kränka sin granne om inte systemet har rätt att kränka TS? Om TS bröt mot regelerna och systemet och ingen annan än TS riskerar att råka illa ut så skulle det kvitta mig fullständigt men som sagt när tredje man hamnar i kläm då blir jag arg.
/Gamina som faktiskt inte förstår logiken i resonemanget.
Genbank för Gotlandshöns

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #61 skrivet: 06 aug-08 kl 22:15 »
Jag har bestämt mig att hägna in mina höns nu så det blir lugnt på gården. Orkar inte med allt tjafs och jag får ju ingen arbetsro av att valla hönsen. Det blir bäst så. 8)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Charlotte

• -
« Svar #62 skrivet: 06 aug-08 kl 22:21 »
Jag har bestämt mig att hägna in mina höns nu så det blir lugnt på gården. Orkar inte med allt tjafs och jag får ju ingen arbetsro av att valla hönsen. Det blir bäst så. 8)
Det var ett klokt och bra beslut!
                 Mvh
             Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #63 skrivet: 07 aug-08 kl 09:18 »
Det tycker jag oxå  :)
Lycka till med allt nu och hoppas du slipper fler incidenter med din granne nu när du åtminstone försökt göra honom till viljes.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

christine

• Västmanland
« Svar #64 skrivet: 07 aug-08 kl 09:26 »
Jag har försökt säga till min granne att vi ska hägna in våra höns men han är bara grinig och går därmed inte att resonera med tyvärr. Så inhägnaden får komma som en överraskning.

Mina höns får vara inne tills det hela är klart.  8)

christine

• Västmanland
« Svar #65 skrivet: 07 aug-08 kl 09:28 »
Jag vill också passa på och säga att det är skönt man har er på alternativ så man kan dryfta sina problem oavsett man får skäll eller ros.  :-*

Kram på er alla  8)

Gamina

« Svar #66 skrivet: 07 aug-08 kl 09:35 »
Vad bra att du bestämmet dig för den lösningen. Jag bir riktigt imponerad av dig. Om din granne går och är sur nu också så får det verkligen stå för honom. Du kommer veta att du gjort rätt om då han vill envisas med att fortsätta sura är det faktiskt han som har ett problem som han måste lösa. Du kan inte lösa att han är bitter.
Genbank för Gotlandshöns

fjäderfän

« Svar #67 skrivet: 08 aug-08 kl 08:04 »
påtal om griniga grannar hade jag en där jag bodde förut och han gnälde på allt. men han bodde ju 600meter minst i från mej men han störde sej när han gick förbi med sina hundar *suck*
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

christine

• Västmanland
« Svar #68 skrivet: 08 aug-08 kl 08:56 »
påtal om griniga grannar hade jag en där jag bodde förut och han gnälde på allt. men han bodde ju 600meter minst i från mej men han störde sej när han gick förbi med sina hundar *suck*

Ja, man kan aldrig få de grannar man vill ha. Alltid finns det nån som ska gnälla och tycka om saker och ting. ;)

Rosten

• Närke
« Svar #69 skrivet: 08 aug-08 kl 13:09 »
Ja, man kan aldrig få de grannar man vill ha. Alltid finns det nån som ska gnälla och tycka om saker och ting. ;)
Man köper ett hus långt från grannar. ;)

Prosit

• Södermanland
« Svar #70 skrivet: 08 aug-08 kl 13:36 »
Det sägs att grannar är bra att ha då man kan behöva hjälp ibland. Jag har ett par gånger behövt ett handtag en gång kom jag hem med en ny bur på biltaket och skulle ställa ifrån den för att sen åka iväg igen. De grannar jag frågade hade inte tid (Det skulle gå på mindre än en minut att lyfta ner) och de flesta var på semester (mitt i sommaren). Jag fick vänta två timmar innan en granne kom.

En annan gång stog en bur mitt i vägen framför hönshuset när jag skulle bygga om där inne. Samma sak då. En helvecka tog det då jag fick krångla mig förbi buren. Den granne som var hemma sa att han inte hade lust.

Här om veckan blev det vatten läckage i gatan. Av en händelse fick jag se när vattengubbarna höll på att stänga av vattnet och kunde hälla upp några hinkar vatten (skulle just få gäster). Jag ringde till de närmaste grannarna och talade om vad som hänt och talade om för de som gick förbi. "Jag vet, det var jag som ringde och meddela läckan" sa han som jag just hälsade på. Han hade ingen tanke på att säga över häcken att nu tar vattnet snart slut så passa på att hälla upp lite!

Snacka om att jag är less på grannar!!! Snart flyttar jag vare sig maken följer med eller inte!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 08 aug-08 kl 14:03 »
Man ska ha eget vatten, då får man laga det när man vill och slipper vänta på kommungubbar.

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #72 skrivet: 08 aug-08 kl 17:01 »
Jag håller med. Bor själv utan grannar på nära håll och med eget vatten  ;D
Har dock bott tidigare med grannen väldigt nära inpå och vet hur det är med sura eländiga och oresonliga gubbar. Aldrig mer säger jag bara.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #73 skrivet: 08 aug-08 kl 19:12 »
Ja jag inser att vi har tur. Vi bor precis i utkanten av en liten by, Önneköp i Såne. Vi har fantastiska grannar. En e gammal avlagd hästuppfödare. Han kollar till mina hästar varje dag på sin cyckelrunda. Har alltid något kul att prata om. Snacka om bra, händer det ngt, tex hästarna smiter eller ngt sådant så hjälper han ju till. Sen har vi hästflickor och barnvakter å annat kul folk som gärna tar en öl en kväll å snackar skit.
Det sattes upp en lapp från vägverket att det anmälts hästskit på gatan... och att det minsann skulle kosta oss dyrt om våra hästar bajsade på gatorna i byn. ( Brukar rida och köra där ibland) Vi fick en lapp i brevlådan och en sattes upp på anslagstavlan. Det hela ledde till vad initiativtagaren till lappen velat, motsatt effekt. Folk kom fram till mig och frågade om jag sett lappen på anslagstavlan i byn...? Jag berättade att jag fått en i brevlådan. Då utbrast alla att jag minsann skulle strunta i den och att mina hästar var så välkomna och att de var ett så trevligt inslag i byn. En farbror tyckte att jag gott kunde försöka tala hästarna tillrätta så att de sket på hans uppfart. " Då får jag ju gödslet hemkört till å med..."    Vi har fått förfrågningar om vi inte ska skaffa höns (vilket vi ska) och att de måste vi ha löst springande för det hade de förr i tiden och det har varit så tomt på höns från vår gård. "Det e ju så trevligt att se djur i fulla friheten. å kanske man kan få köpa ägg...?"
Ja, man har ju uppenbarligen tur! Ni som vill ha roliga grannar får väl helt enkelt ta och flytta hit!
Stackars er som inte har de grannar ni hoppats på. Jag ska genast ta och tala om för dem hur mycket det betyder. En surgubbe på en hel by får man väl tåla....
Mvh Anna
Har en korthårig collie,5 katter, 2 nordsvenskar, en ardenner en shettiskorsning, 10 Skånska blommehöns (genbank) och snart 4 vita brevduvor.  Rider western, kör bruks och tror på positiv förstärkning när vi hanterar och tränar våra djur.

christine

• Västmanland
« Svar #74 skrivet: 08 aug-08 kl 21:32 »
Man köper ett hus långt från grannar. ;)

Tyvärr är det inte så många gårdar här nere som ligger så ensligt som vi önskade. Den här gården var bland de bästa som fanns då vi letade gård. ;)

Vargerik

• Gäst
« Svar #75 skrivet: 08 aug-08 kl 22:08 »
Ta lite ägg och baka en sockerkaka som du tassar över med innan den kallnat. Det har jag provat, man ska vara bra förhärdad om man inte smälter för det! Det handlar inte om att krypa, bara att bjuda till lite! Tyvärr gick det ju snett i starten men låt inte er fejd gro in.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #76 skrivet: 27 aug-08 kl 14:11 »
Ett mycket förståndigt beslut av TS! Att vara aldrig så lite på kant med en granne är jäkligt jobbigt, det vet jag av erfarenhet.  ::)

Nu för tiden har vi inga grannar på det viset, men hade vi det skulle jag aldrig i livet vilja att mina djur var på hans/hennes tomt, eller deras djur på min tomt!!
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

christine

• Västmanland
« Svar #77 skrivet: 27 aug-08 kl 20:42 »
Ett mycket förståndigt beslut av TS! Att vara aldrig så lite på kant med en granne är jäkligt jobbigt, det vet jag av erfarenhet.  ::)

Nu för tiden har vi inga grannar på det viset, men hade vi det skulle jag aldrig i livet vilja att mina djur var på hans/hennes tomt, eller deras djur på min tomt!!

Det jag grunnat på i denna tråd. Vem är TS ??? ???

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #78 skrivet: 27 aug-08 kl 20:46 »
Det jag grunnat på i denna tråd. Vem är TS ??? ???
Trådstartaren

christine

• Västmanland
« Svar #79 skrivet: 28 aug-08 kl 09:43 »
Trådstartaren

Tack för informationen.  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser