Nu är jag less..........

Startat av christine, 03 Aug-08 kl 20:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

carmen

Hej!

Min grannes kor rymmer hela tiden hit in till oss, skiter gör de också.
men det är lugnt, vi ser till att de går tillbaka igen...

;)

mvh
Carmen

Rosten

Citat från: carmen skrivet 02 Okt-08 kl 19:38
Hej!

Min grannes kor rymmer hela tiden hit in till oss, skiter gör de också.
men det är lugnt, vi ser till att de går tillbaka igen...

;)

mvh
Carmen
Jag vet en som mjölkade grannens kor innan dom motade tillbaka dom. 

Vildrosen.

Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Rosten

Det var flera gånger som det hände.
Dom såg mjölken som ersättning för allt som grannens kor trampade sönder.

När dom tog in sina egna kor för mjölkning så följde grannens rymmar med in i mjölkningsrummet.
Så det var inga problem att göra det heller.

Björnskog

Jag funderar på om man inte kunde hägna in gårdsplanen med ett lägre nätstaket, ca 1 m högt, med smidiga grindar som fäller igen sig själva. Jag gick på SLU i Alnarp där man hade sådana staket runt sortimentträdgårdarna för att stänga ute kaniner. Men de borde ju likaväl kunna stänga inne fjäderfän. Då har man ju gjort något i alla fall...
Så kunde man göra lite roliga saker med staketet, göra portaler och klä in med klematis och ljusslingor, sätta upp lite roliga skyltar, skapa en stämning av en välkomnande lantgård full av liv.

Vilverin

Klokt förslag med sockerkakan! Erbjud grannen lite ägg också, när du ändå är igång. Jag kan av egen erfarenhet säga att det bästa sättet att bli av med sura idioter är att vara så förbenat trevlig mot dem att de tillsist börjar skämmas för hur de uppför sig...
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
- Émile Zola

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

377 Gäster, 0 användare