Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni gjort idag-vad kostade det?  (läst 60157 gånger)

anette i bugared

• -
SV: vad har ni gjort idag-vad kostade det?
« Svar #140 skrivet: 03 jul-08 kl 20:00 »
men om hon hade räknat ut det själv att det är dyrare att hyra film, varför gör hon det då?? :-\
För att jag vill se en ny film, inte en som visats på kanal 5 flera gånger redan. Allra billigast hade ju isåfall varit att spela in dem direkt från TVn.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #141 skrivet: 03 jul-08 kl 20:01 »
Ett hett tips kan vara att köpa filmerna och inte se dem alls. Lika billigt men tänk vad tid man sparar!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #142 skrivet: 03 jul-08 kl 20:02 »
1500 för ett bagglamm när du kunde fått min Sven för 1000....sss,sss,sss
Men din sven är garanterat inget värmlänskt skogsfår med genbanksintyg och M3 status?  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

anette i bugared

• -
« Svar #143 skrivet: 03 jul-08 kl 20:03 »
Ett hett tips kan vara att köpa filmerna och inte se dem alls. Lika billigt men tänk vad tid man sparar!
Då skulle man kunna säga att jag varit halvsparsam (eller bara halvt slösaktig) eftersom jag hyrde filmerna (slöseri) men inte såg dem (tidsbesparande) ;D.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #144 skrivet: 03 jul-08 kl 20:03 »
;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

anette i bugared

• -
« Svar #145 skrivet: 03 jul-08 kl 20:04 »
Men din sven är garanterat inget värmlänskt skogsfår med genbanksintyg och M3 status?  :P
Nix, Roslagsfår utan M3status men med genbanksintyg.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #146 skrivet: 03 jul-08 kl 20:07 »
Nix, Roslagsfår utan M3status men med genbanksintyg.
Synd juh, var ju inte det vi behöver  :)

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #147 skrivet: 03 jul-08 kl 20:07 »
Att behöva se filmer från COOP om och om igen bara för att de skall "löna sig" bättre, det är deprimerande.............
film som film oavsett vart de är inköpta!

filmer vi köpt på coop:

*en kvinnas doft
*Donnie Darko
*Disclosure
*she`s alla that
*gone in 60 seconds
*dolt under ytan
*the guru
*10 orsaker att hata dig
*canonnball run 3
*children of the corn
*sea of love
*virus
 ;D ;D

Ekub

« Svar #148 skrivet: 03 jul-08 kl 20:20 »
Jag vet iaf en film jag ska se på bio :) nya batmanfilmen..kommer dock inte ihåg vad den heter *s* måste hålla utkik efter biljetter

anette i bugared

• -
« Svar #149 skrivet: 03 jul-08 kl 20:22 »
Jag vet iaf en film jag ska se på bio :) nya batmanfilmen..kommer dock inte ihåg vad den heter *s* måste hålla utkik efter biljetter
Bio har jag inte varit på sedan 1979, dvs året innan jag fick barn. Under småbarnsåren fanns ingen möljighet och sedan hade man blivit för bekväm :-[ ;D.

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
« Svar #150 skrivet: 03 jul-08 kl 20:37 »
film som film oavsett vart de är inköpta!

filmer vi köpt på coop:

*en kvinnas doft
*Donnie Darko
*Disclosure
*she`s alla that
*gone in 60 seconds
*dolt under ytan
*the guru
*10 orsaker att hata dig
*canonnball run 3
*children of the corn
*sea of love
*virus
 ;D ;D

ja dom filmerna skulle inte ja vilja se ÄVEN on jag fick 99.50:-  kuntant  direkt i pluskan

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #151 skrivet: 03 jul-08 kl 20:37 »
Bio har jag inte varit på sedan 1979, dvs året innan jag fick barn. Under småbarnsåren fanns ingen möljighet och sedan hade man blivit för bekväm :-[ ;D.
jag va på bio 1987 senast då va jag 10år gammal. ;D

Skågedalen

• -
« Svar #152 skrivet: 03 jul-08 kl 20:49 »
om lånar böcker på biblan så behöver man inte hyra filmerna som är baserade på dessa...

btw är det någon mer än jag som sktiver med högerhand oc har en 6 veckors ruggit irriterad liten flicka på den andra???
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #153 skrivet: 03 jul-08 kl 20:51 »
Nope,skriver med båda men har en ruggigt irriterad mage, gills det?  :)

Skågedalen

• -
« Svar #154 skrivet: 03 jul-08 kl 20:56 »
skulle tro det, prova att byt blöja, det blidgade min... ;)

Har varit okreativ på jobbet men har tjänat lika mycket för det, är det att planera ekonomiskt?
jobba mindre, men tjäna lika mycket?
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #155 skrivet: 03 jul-08 kl 20:57 »
skulle tro det, prova att byt blöja, det blidgade min... ;)

Har varit okreativ på jobbet men har tjänat lika mycket för det, är det att planera ekonomiskt?
jobba mindre, men tjäna lika mycket?
;D

Det är väl bra att tjäna lika mycket fast man är okreativ. Låter som om du och jag har liknande jobb  ;D

Sommartorparn

« Svar #156 skrivet: 03 jul-08 kl 21:23 »

ja dom filmerna skulle inte ja vilja se ÄVEN on jag fick 99.50:-  kuntant  direkt i pluskan

Måste ju säga att jag aldrig hört talas om de där filmerna. Kan du inte rekommendera några svenska?

Rosten

• Närke
« Svar #157 skrivet: 03 jul-08 kl 21:24 »
Efter att ha ätit frukost 06.00 så gick jag ner och kollade i äggkläckaren. 5 nya kycklingar vilket gör 175:- i tillskott. Så dagen började bra. Sammåkte till jobbet med en arbetskompis. Så där sparade jag in bensinen. (3.5 mil enkel resa) På lunchen skall vi ha möte med chefen så då får jag lunchen betald. ;)
Så än så är det enväldigt bra dag.
I kväll så kommer en kund. Så förhoppningsvis fortsätter dagen på ett bra sätt.
Dagen fortsatte bra.
Kunden kom och jag fick in 240:- Så snart har jag råd att köpa min lånade bikupa.  ;D

Jag och tanten satt ute och åt hemgjord potatissallad med kassler. Det var perfekt väder med lite sval vind och fin skugga under kastanjeträdet.
Gick ner och kollade i kläckaren och där låg några kycklingar till. ;)

Nu skall jag plocka ihop en komplett bössa till en kund som skall hämta den i morgon. Då kommer det in ca 12 000:- på firmakontot. Vilket behövs.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #158 skrivet: 03 jul-08 kl 21:26 »
Måste ju säga att jag aldrig hört talas om de där filmerna. Kan du inte rekommendera några svenska?
jo EN:
underbara älskade.

Sommartorparn

« Svar #159 skrivet: 03 jul-08 kl 21:34 »

Ha, jag gick på bio för första gången 1979 när jag var utomlands ensam (mina föräldrar tyckte att det var onödigt att slänga ut pengar på Sound of Music och sånt; det kom ju Onedinlinjen och Televinken på TV; radioföljetongen inte att förglömma). Men sen fick jag blodad tand och häckade på Hagabion i Götet ett tag. Nu är det dock några år sen (barnfilm med sonen troligen).

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 2 användare
alternaiv, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser