Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur korkad kan man bli????  (läst 5610 gånger)

Rosten

• Närke
Hur korkad kan man bli????
« skrivet: 06 maj-08 kl 22:27 »
Hur korkad kan folk bli. Filma sin 4 årige dotter när hon går fram till en bäver.
Har folk verkligen börjat tro att vilda djur är som Disneydjur. Att dom är kompisar med oss.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article2405266.ab

Bävern är ju väldigt otymplig på land mot i vattnet. Så den måste ha blivit väldigt stressad.

Det var nu minst andra gången på mindre än ett år som folk har blivit bitna av bäver.
Förra gången var i sommras då badande i Lindesberg blev attakerade.

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
SV: Hur korkad kan man bli????
« Svar #1 skrivet: 06 maj-08 kl 22:29 »
Hahahah! Bra att folk lär sig. :)
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Rosten

• Närke
« Svar #2 skrivet: 06 maj-08 kl 22:32 »
Hahahah! Bra att folk lär sig. :)
Tyvärr, folk lär sig aldrig. :'(
Det är ju inte många år sedan en person gick in till lejonen på en djurpark för att visa sin familj hur snälla dom var.
Lejonen blev i alla fall mätta den dagen. ;)

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 06 maj-08 kl 22:39 »
De lär sig sakta men säkert, men det är säkert svårt för dom om man bara har sett disneydjur under hela sin uppväxt ;P
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 06 maj-08 kl 22:55 »
De lär sig sakta men säkert, men det är säkert svårt för dom om man bara har sett disneydjur under hela sin uppväxt ;P
Förr verkade alla veta att vilda djur kan vara farliga.
För några år sedan så kunde man läsa på diverse hemsidor att björnjakten skulle förbjudas och att björnar var snälla djur som åt blåbär och helt ofarliga för människor.
Att ingen hade blivit skadad av björn på 100 år eller liknade. Nu är dom texterna bortplockade.
Nu är det vargen som är ofarlig då ingen blivit skadad på 100 år.
Men alla djur kan bli farliga om dom blir trängda eller svälter.
Men sanorlikheten att bli skadad är liten om man använder det som finns i huvudet.
Det finns ju 1000 andra saker som är betydligt farligare.

Man skall i alla fall inte skratta åt folk som är rädda för vilda djur. Dom har ju ändå fattat att det finns en risk. Även om den ibland kan bli lite överdriven. ;)
« Senast ändrad: 06 maj-08 kl 22:56 av Rosten »

Norrsken

• -
« Svar #5 skrivet: 06 maj-08 kl 23:27 »
Tror det var förra hösten som någon krockade med en björn på e4 en bit ifrån där jag växte upp. I tidningen stod det att polisen hade fullt sjå att hindra folk som stannade och hoppade ur sina bilar för att fotografera den skadade björnen.. Så, frågan hur korkad man kan bli är väl rätt befogad!! Mer än lovligt korkad i alla fall...
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Rosten

• Närke
« Svar #6 skrivet: 07 maj-08 kl 00:14 »
Att fota en skadad och chockad björn kan ge en minnen för livet. ;)
Eller också kan släcktingarna få riktigt exklusiva närbilder som minne. ;)

Där vi bodde förut så körde dom på en råbock. Den dog direkt. Men de som bodde i de närmaste husen hörde skriket från de låsta hjulen och dunsen när bilen träffade bocken. Så de flesta karlarna sprang ut för att titta vad som hände. Han som har jakträtten där tog med sig hagelbössan ifall den skulle behövas. Men bocken låg på sidan av vägen så det var ingen fara för trafiken. Så när gubbarna kom fram till olycksplatsen står föraren och tittar på den döda bocken. Så det blir folksamling runt bocken. Alla vill ju höra vad som hände. När dom har stått och småpratat en stund far den döda bocken upp i panik. Helt groggy så hittar han en lucka mellan gubbarna och sätter högsta fart rätt in i skogen. Så det slutade med flera timmars eftersök. Innan man till slut gav upp. Så förmodligen klarade sig bocken.

Vilse

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 07 maj-08 kl 04:15 »
jag var bussvärd på buss genom safari parken i kolmården.
vi stod ett par minuter i en sluss och väntade på att grind bakom skule stängas och nästa grind öppnas.
det var bara et par minuter.
Under tiden gick jag runt och pratade med passagerarna som alla var utlänningar.
Då hör jag bussens fram dörr öppnas,,ptsssssssch!
En av turisterna hade övertygat den lokale SL anställde busschauffören att öppna framdörren så turisten kunde gå ut ur bussen för att se varför den bakre dörren i slussen inte stängts så den främre kunde öppnas så vi kunde åka vidare!!!!!!
AAAAaaaaaaaaarg!!!!
Fick in turisten som bar alla sina kameror i ett fast greep och frågade vad tusan han gjorde!
Hade ett snabbt kortfattat samtal med busschauffören med låg röst och frågade vad han inte hade förstått i instruktionen innan vi körde in i parken!!!

huvva va arg jag var!!

turistens familj som satt i bussen hade kunnat få bevittna sin pappa bli uppäten utanför bussen!!

Byracka

• -
« Svar #8 skrivet: 07 maj-08 kl 18:58 »
 ;D ;D ;D ;D ;D
Jag läste om detta i dagens avis på jobbet varefter vi satt en stund och förundrades över människors dumhet.

Efter att även sett klippet inser jag att flickan inte bara råkade smita fram till bävern utan faderns vetskap utan att pappan tyckte det var en utmärkt ide att skicka fram flickan för att klappa bävern medan han filmade det hela.
Jag tycker flickan skall växa till sig några år och sedan klappa sin egen bäver, vilket åtminstone inte borde resultera i fler bäver-bett.

TorparMicke

« Svar #9 skrivet: 13 maj-08 kl 21:18 »
Det finns bara en sanning. ALLA djur bits!!

det går visst !!

Rosten

• Närke
« Svar #10 skrivet: 13 maj-08 kl 21:46 »
Det finns bara en sanning. ALLA djur bits!!

Exakt. ;D

palledansk

• Värmland
« Svar #11 skrivet: 14 maj-08 kl 05:31 »
;D ;D ;D ;D ;D
Jag läste om detta i dagens avis på jobbet varefter vi satt en stund och förundrades över människors dumhet.

Efter att även sett klippet inser jag att flickan inte bara råkade smita fram till bävern utan faderns vetskap utan att pappan tyckte det var en utmärkt ide att skicka fram flickan för att klappa bävern medan han filmade det hela.
Jag tycker flickan skall växa till sig några år och sedan klappa sin egen bäver, vilket åtminstone inte borde resultera i fler bäver-bett.

ASGARV!!!
 ;D ;D ;D ;D ;D
Verus Amiqus est tamquam alter idem!

skogstomten

• -
« Svar #12 skrivet: 15 maj-08 kl 07:48 »
Det finns inga gränser för hur dumma folk kan bli! Jag har sett en film som kallas grizzleymannen som bevisar det. Om en verklig händelse från canada där han försökte bli kompis med grizzleyn men som tillsammans med sin flickvän slutade som björnmat. Filmen finns på DVD om intresse finnes
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Byracka

• -
« Svar #13 skrivet: 15 maj-08 kl 22:41 »
Det finns inga gränser för hur dumma folk kan bli! Jag har sett en film som kallas grizzleymannen som bevisar det. Om en verklig händelse från canada där han försökte bli kompis med grizzleyn men som tillsammans med sin flickvän slutade som björnmat. Filmen finns på DVD om intresse finnes

Är det denna du menar?
Jag tycker han klarar sig ganska bra mot björnarna.

Luffsen

• -
« Svar #14 skrivet: 20 maj-08 kl 18:39 »

Det verkar gälla PAPPAN till ungen oxå... som inte tror att vilda djur är just - vilda.

Men man lär sig nåt nytt varje dag...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Vilse

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 29 maj-08 kl 00:29 »
jag maaste erkaenna att jag gjort naat liknande dumt, men inte saa dumt hehehehe

yngsta barnet var pa skansen och lutade sej in oever staketet till dom smaa bebis igelkottsbarnen.
han fraagade om han kunde roera dom.
jag sa det aer ok, taggarna aer inte lika haarda paa nya igelkottar och du kan kaenna foersiktigt.
vi har vuxen jaettestor igelkott hemma i tradgaarden som vi brukar baera ut ur garaget, med handskar paa foer at han bits och vaeser.

han formade handen foer att smeka oever taggarna som var nerfaellda.

naer igelkotten kaende beroeringen saa trodde vi baada att taggarna skulle resa sej upp.
men vi var INTE beredda paa at igelkotten i uppfaellningsoegonblicket liksom studsar uppaat och taggarna liksom attackerade min sons hand,,

min son tittade anklagande paa mej och sa: du sa at det var ok!!

fram med anteckningsboken: igelkotten studsar uppaat med fart naer han faeller ut taggarna.

elf

• Drefseryd Gård
    • Småland
    • Drefseryd Gård
« Svar #16 skrivet: 29 maj-08 kl 09:43 »

naer igelkotten kaende beroeringen saa trodde vi baada att taggarna skulle resa sej upp.
men vi var INTE beredda paa at igelkotten i uppfaellningsoegonblicket liksom studsar uppaat och taggarna liksom attackerade min sons hand,,

min son tittade anklagande paa mej och sa: du sa at det var ok!!

fram med anteckningsboken: igelkotten studsar uppaat med fart naer han faeller ut taggarna.

Kan trösta dig med att du inte är ensam - precis så gjorde min svåger förra sommaren.  ;D
Så nu vet alla: de studsar uppåt och det gör garanterat ont. Fast inget ont som inte har nåt gott med sig: barnen håller sig på lagom avstånd från Kotten när han hälsar på.  :)
Om livet på landet i biosfärområde Östra Vätterbranterna & i vacker småländsk kulturbygd: http://drefseryd.wordpress.com Här finns förutom får, nötdjur och biodling även hund, katt, höns, vaktlar och hästar.

Luffsen

• -
« Svar #17 skrivet: 29 maj-08 kl 23:08 »
Kan trösta dig med att du inte är ensam - precis så gjorde min svåger förra sommaren.  ;D
Så nu vet alla: de studsar uppåt och det gör garanterat ont.

Gäller alltså BÅDE igelkottar OCH - svågrar!  ;D
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Vilse

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 30 maj-08 kl 00:17 »
nu fick du mej at skratta hoegt,,kolegorna paa jobbet undrar vad jag skratar at,,vad sjutton heter syftningsfel paa engelska?  :)  :)

elf

• Drefseryd Gård
    • Småland
    • Drefseryd Gård
« Svar #19 skrivet: 30 maj-08 kl 07:28 »
Japp - svågern studsade minst en halvmeter, kotten inte fullt lika högt...  ;D

vet inte vad syftningsfel heter på engelska men flera roliga finns här: http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt004.html
Om livet på landet i biosfärområde Östra Vätterbranterna & i vacker småländsk kulturbygd: http://drefseryd.wordpress.com Här finns förutom får, nötdjur och biodling även hund, katt, höns, vaktlar och hästar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

413 gäster, 3 användare
Nataks, javill, Robertaporo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser