Köp billigt. Går det sönder, överväg om det är värt att köpa en dyrare.
Jag har haft både tur och otur med billiga produkter, likväl som med dyra. Några exempel:
Skruvdragare: 199 kr på Jula för sex år sedan. Kanon! Har nog dragit i 10 000 skruvar och borrat 1000 hål med den, och den är still going strong. Batteriet håller hur länge som helst.
Slagborrmaskin: 149 kr på Jula. Har funkat problemfrit i många år nu. Inte använd sådär jätteofta, men när den väl används så kan det vara till lite av varje, inte bara borrning. Luktar dock alltid sådär som bränd elektronik...
Cirkelsåg: 199 kr på Jula. Gick sönder under första projektet, skulle såga genom en regel som hade en kvist. Bytte den mot en likadan. Denna har funkat i fyra år, använd ganska ofta faktiskt.
Slipmaskin modell "mus": Dyr på Bauhaus, typ 750 kr. Funkar sådär. Dåligt batteri och ganska vek överlag. Kunde lika gärna köpt en billig.
Sticksåg: Köptes igår på Mejk lågprisvaruhus i Lindesberg för 149 kr. Skulle såga kattlucka och dörren var lite för tjock. Båda de medföljande bladen gick av, men jag lyckades ändå slutföra arbetet. Maskinen verkar fungera helt ok för mina hobbysågningar.
Hårtrimmer: Jula för 79 kr. Höll i fem år. Klippte mig säkert 50-70 ggr med den. Nästan 1 kr per klippning. Har nu köpt en tysk maskin på Teknikmagasinet för 400 kr. Den är mycket robustare, men ger samma frisyr.

Man kan inte alltid hävda "you get what you pay for", får bli min slutsats.