Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rovfågelbesök  (läst 1871 gånger)

ela84

rovfågelbesök
« skrivet: 23 nov-07 kl 18:34 »
Jaha då va de min tur att ha rovfågel på besök >:(
Tur att jag va hella idag, skulle precis håppa in i duchen så jag hade bara troser å linne på mig när jag hörde en mycket upprörd tupp.
Sprang ut i min mycket på pullsade beklädnad å mötte en rovfågel (vet inte vad för någon) som inte va de minsta rädd för mig för jag lyckades få in en ordentlig spark i sidan på den >:( Inte förän då släpte den min ungtupp.
Han har ett sår i huvudet, lite tuffsig å lite svårt med balansen men de har blivigt bätre framåt eftermidagen.

Ska gå ut å titta till honom snart igen så har inte blivigt sämre  :(
Inge roligt men dom dj******a e ju oxå hungriga. :-\
Hoppas såret inte e allvaligt så min gröt-tok blit bra igen
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Elolinon

• Det är mycket nu...., men det är det ju jämt!
    • Bohuslän
    • Åseby Hage
Re:Jaha då va de min tur
« Svar #1 skrivet: 23 nov-07 kl 19:28 »
Sprang ut i min mycket på pullsade beklädnad å mötte en rovfågel (vet inte vad för någon) som inte va de minsta rädd för mig för jag lyckades få in en ordentlig spark i sidan på den >:( Inte förän då släpte den min ungtupp.

Oj!  :o Snacka om att komma ut i grevens til!! Vilken tur i oturen!
Bor på en gård i Kållekärr på Tjörn. Har höns, hund och dammråttor.

ela84

« Svar #2 skrivet: 23 nov-07 kl 20:03 »
Ja de kan man ju seja, men den jäkeln va ju inte de minsta rädd, de trodde jag att alla villada djur va för meniskor
Dar dyslexi

Lena A

« Svar #3 skrivet: 23 nov-07 kl 20:10 »
Vilken tur att du hann ut! Nu får du ha hönsen inne ett tag. Berätta hur det går för din tupp.

Taggis

• vänner
« Svar #4 skrivet: 23 nov-07 kl 20:13 »
Dina hönor hade änglavakt  ;D! Hoppas din tupp klarar sej utan några men,håller tummarna .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

ela84

« Svar #5 skrivet: 23 nov-07 kl 20:18 »
Ja ska göra en mindre inhägnan me prässänings tak imorgon.
Självlkart ska du få en uppdatering på hur de går för honom.
Han va fortfarande inte sig skälv när jag va ute nyss, inte helt koll på ballansen men de e väl inte så konnstigt efter de han upplevt idag.
Höger sida i annsicktet hönger lite på honom, men han dricker å äter gröt som vanligt.
Matte va tvungen att koka lite gröt åt min lilla krake ;)
Dar dyslexi

ela84

« Svar #6 skrivet: 23 nov-07 kl 20:23 »
Hihi jag har redan utsätt mig till dagenshjälte ;) ;D ;)
Ska belöna mig me lite glass å strössel srn  :P
Dar dyslexi

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #7 skrivet: 23 nov-07 kl 23:09 »
Det tycker jag du är värd! Hoppas tuppen kryar på sig, låter inget vidare att han blev hackad i huvudet.

Äter inte rovfåglar gnagare? De säger ju att det är gnagarår i år? Kan de inte hålla sig till dom kräken?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

ela84

« Svar #8 skrivet: 23 nov-07 kl 23:40 »
Japp håller me, ja har massasorkar sorkar här som mer än gärna kan ge bort :-[ Fast de känns ju lite grymt de me
Dar dyslexi

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #9 skrivet: 24 nov-07 kl 08:48 »
oj oj oj vilken tur att du va hemma!!!

blir så nyfiken vad är det för gröt du kokar til ungtuppen?  ;D
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Taggis

• vänner
« Svar #10 skrivet: 24 nov-07 kl 09:26 »
Hur är det med din tupp idag ?
Jag är oxå nyfiken på vad det är för gröt han får ,är det bara han eller ger du det till alla ?
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

ela84

« Svar #11 skrivet: 24 nov-07 kl 13:05 »
Jar gör en extra potion gröt på gröt till fruckost, så de blir lite olika, ibland havregryn å ibland mannagryn men den stora fanoriten e risgrynsgröt.
Nä de e inte bara han som får men han blir helt galen å då menar jag galen när jag kommer med fruckost gröt.
Han "klättrar" uppåt för att Matte ska se honom bland de andra större raserna å ställer man skållen frammför honom hoppar han mer i den å smaskar i sig så mycket han bara kan innan dom andra kommer.
Han värkar ha åter hemmtat sig bar.
Höfer sida i annsicktet e lite svullet å höber ben snblade han på när kan sprang.
Men annars e han lite trött å bor  för sig själv å när gröten kom imårse stallde jag ner till dom andra först å då blev han så ledsen, men Matte hade inte glömmt bort honom ;)
Han gluffsade på som vanligt ;)

Så skönt att de inte blev värre än de e :)
Dar dyslexi

Rosten

• Närke
« Svar #12 skrivet: 24 nov-07 kl 19:39 »
Ja de kan man ju seja, men den jäkeln va ju inte de minsta rädd, de trodde jag att alla villada djur va för meniskor
Inga vilda djur är rädda för människor om dom är hungriga. Hungern kan drivar ett djur till vad som helst. Kolla bara på hur orädd en varg kan vara inne i en fårhage. Då kan han t.o.m. attakera personer som försöker mota bort honom för att få mat.

Du hade förmodligen en årsunge på besök. Dom har inte lärt sig att jaga ännu. Så dom mesta svälter ihjäl. Därför ger han sig på dina höns. Om han överlever och blir bättre på jakt så kommer han också att bli mera försiktig. När jag satt och jagade duvor i höstas så kom duvhöken och slog på mina plastduvor. :o Ca 10 meter från där jag satt.

ela84

« Svar #13 skrivet: 25 nov-07 kl 14:40 »
Ja de låter ju lågist.
Svält kan ju leda vem som hällst till vansinnesdåd, för de va ju de va tycker jag
Dar dyslexi

Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser