Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  räven kom-gråter blod  (läst 4378 gånger)

camizz

• Djur camilla
räven kom-gråter blod
« skrivet: 21 nov-07 kl 10:59 »
ja är så ledsen....  :'(
I morse satt ja å min lilla son å åt frukost, ser en skymt av fågel i ögat  :o tänkte att ja får gå å kolla mina små hönisar.
Öppnar ytterdörren å där va fjädrar här å där!
Gick kalla kårar i hela min kropp, gick mot hönshuset å knacka på dörren i hop om att få respons tillbaka. där va dödstyst. :-\

Öppnar å där sitter 5 hönor av mina 16 ...  :'(
Mina appenzeller,breda, kochin, arocana, skånsk blomme och wayendotte är DÖDA!!  :'( :'( :'( :'( :'(

kan inte sluta gråta!!!!

var bara tvungen att skriva av mej!

vill ha många hönor

Elolinon

• Det är mycket nu...., men det är det ju jämt!
    • Bohuslän
    • Åseby Hage
Re:gråter blod
« Svar #1 skrivet: 21 nov-07 kl 11:04 »
 :'( Lider med dig!  :'(
Bor på en gård i Kållekärr på Tjörn. Har höns, hund och dammråttor.

Eulalia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 nov-07 kl 11:25 »
åh vad sorgligt Camizz  :'(
Vet du vad det var för djur?

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 21 nov-07 kl 12:38 »
Nä vad ledsamt :-\
Har du listat ut var det var för djur?

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 21 nov-07 kl 12:50 »
Å fy, vad hemskt, vad sorgligt!

Jag kan knappt sätta mig in i hur hemskt det måste vara att bli av med så många av sina hönor på en gång! Du är säker på att alla är döda så ingen gömt sig någon annanstans? När duvhöken kom hit gömde mina hönor sig på olika ställen och det tog mig timmar att leta rätt på dem.

Var hönorna ute i trädgården eller var det i hönsgården det hände?

Fy för dessa rovdjur som inte kan låta bli våra djur!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Nypålandet

« Svar #5 skrivet: 21 nov-07 kl 12:53 »
Å fy, vad hemskt, vad sorgligt!

Jag kan knappt sätta mig in i hur hemskt det måste vara att bli av med så många av sina hönor på en gång! Du är säker på att alla är döda så ingen gömt sig någon annanstans? När duvhöken kom hit gömde mina hönor sig på olika ställen och det tog mig timmar att leta rätt på dem.

Var hönorna ute i trädgården eller var det i hönsgården det hände?

Fy för dessa rovdjur som inte kan låta bli våra djur!

Helt klart! Efter senaste rävattacken var ett par av mina höns helt borta i några timmar. Framåt kvällningen dök dom upp!

camizz

• Djur camilla
« Svar #6 skrivet: 21 nov-07 kl 13:38 »
dom var inne! ja hade preci öppnat för dom i morse sedan var ja å sonen min inne å¨lekte å sedan så såg ja en stor fågel åka förbi, grejen att de va 07 i morse och då är de mörkt å dom går inte ut så dom var inne. ja fattar inget. tror med de ja märkt å vad kunnigt folk sagt så är de räv som varit här. ja har letat överallt efter överlevare men icke de ligger fjädrar i hela skogen  :'(
vill ha många hönor

Filipin

« Svar #7 skrivet: 21 nov-07 kl 13:41 »
Vad har hänt vet du det ???

camizz

• Djur camilla
« Svar #8 skrivet: 21 nov-07 kl 14:13 »
ja va som hänt, räven har fått sig en festmåltid.  :'( hur mena du?
vill ha många hönor

Taggis

• vänner
« Svar #9 skrivet: 21 nov-07 kl 14:15 »
Fy så trist  :(! Dom tror ju dom är trygga i sitt hus & så händer sånt, stackars dej & hönsen !
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Margit

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 21 nov-07 kl 20:09 »
Lider med dig  :'(

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #11 skrivet: 21 nov-07 kl 20:13 »
Nä, ush vad tråkigt.

Lider med dig. Blir bara ledsen när jag tänker på det.  :'(

Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Filipin

« Svar #12 skrivet: 21 nov-07 kl 20:20 »
Jag undrade vad det var för djur ,det var så många som fick sätta livet till trodde att räven nöjde sej med en åt gången men .Trist när det händer jag har mest besvär av hoken det är därför jag undrade.

Nypålandet

« Svar #13 skrivet: 21 nov-07 kl 20:34 »
Kan gott vara räv. Det är t o m sannolikt. Jakthund är en annan trist möjlighet (det har jag sur erfarenhet av). Det är till att hålla hönsen inlåsta ett tag, risken är att räven (om vi tror det är det) vet att det finns lättfångad föda här.

Boström

• Småland
« Svar #14 skrivet: 21 nov-07 kl 21:41 »
Camizz,jag lider med dej :'(. Vet hur du känner,vi hade problem för nåt år sen med en skabbräv. Den hann att ta många höns innan sambon fick den.  Man blir ledsen,förtvilad och arg.
Har hästar,kaniner & fjäderfä, bor på landet med sambo o barn.

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #15 skrivet: 21 nov-07 kl 23:11 »
Stackars dig och dina hönor! Vet hur det känns att få flocken nästan utraderad av räven. Stäng väl om de som är kvar och ge inte upp!
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

ela84

« Svar #16 skrivet: 22 nov-07 kl 00:13 »
Men så trist :'(
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

camizz

• Djur camilla
« Svar #17 skrivet: 22 nov-07 kl 06:59 »
ja detta är verkligen en kniv i hjärtat. älskade ju mina små hönor!
Mamma min är jägare hon tror att de är räv å att den bara plockat på sig en massa å tagit de med sig till boet. De konstiga va att ja såg ormvråkar här när ja gick ut men dom flyger ju inte in i husen.
De lustiga är att först har dom tagit sig till den stora höns gården sedan till en annan med tak å allt sedan in till dom. ja har huset precis ndär de är men ändå inte hört NÅGOT! ja fattar inte mina hönor måste varit dumma då dom inte lixom fått panik för då hade ja hört.  :'(
vill ha många hönor

Melica

« Svar #18 skrivet: 22 nov-07 kl 08:14 »
Duvhöken verkar kunna gå in i hönshusen!

Den första hönan vi blev av med till höken var slagen INNE i hönshuset. Hon låg i och för sig just innanför, men BAKOM en halvöppen ytterdörr. Samtidigt som vi hittade henne såg vi höken lyfta från hönsgården, (som saknade tak).

Jag har för mig att jag läst här om någon annan som också råkat ut för samma sak.
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Rosten

• Närke
« Svar #19 skrivet: 22 nov-07 kl 08:41 »
Ligger det fjädrar överallt så kommer höken för att titta om det finns något kvar till honom. Han ser fjädrarna på väldigt långt håll.

Dela detta:

* Inloggade just nu

458 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser