Jovars, vid första anblicken verkar det som om ett gäng som har koll på utvecklingen . Men en kritisk läsning avgör : Det har dom inte !
Det finns en massa " Om" "men" "Ifall" "framtid" " Utveckling" " Pensionsålder" o.s.v.
Jag litar inte på dom.
Dom är till för att tillfredsställa osäkra tvivlare. och på det sättet kanske dom gör ett bra jobb. Men i det stora hela.... jag skulle använda pengarna till något vettigt, OM man nu har dom. En gård , eller ett litet hus, eller något annat vettigt som bryter känslan av att vara fattig , trots att man försöker spara sig bort från samma känsla.
Vårt liv är kort.

Jag är av samma uppfattning.
Fagra löften och vackra brochyrer funkar inte på mig.
Vid nästa lågkonjuktur så kommer sanningen fram.
Jag kommer fortfarande ihåg vad som hände 91-93. När bubblan sprack och dom bra fonderna som banken "hjälp" en med sjönk från 45 000:- till 5 000:- på några månader. Sen fick vi rädda i stort sett varenda bank. Bara JAK klarade sig med ären i behåll.
Vi lånade från alla håll för att hålla Sverige över ytan.
Vi har ju knappast betalat av ett öre på den skulden. (då vår käre gamle Göran lånade massor av pengar på slutet i hopp om att rädda sig kvar vid makten) Så idag sitter vi betydligt sämmre till än vad vi gjorde då.
Så barnbidarg, pension, sjukkassa, A-kassa mm kommer garanterat att bli behovsprövande. Har du pengar så får du mindre.
Då är det bara den som har massor av pengar eller den som kan odla själv som kommer att leva bra.