Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker alternativa människor  (läst 3609 gånger)

Mammalia

• Närke
SV: Söker alternativa människor
« Svar #40 skrivet: 01 mar-25 kl 13:14 »
Skepp o’ hoj! 🫡

Visst kan vi väl ses i Nyköping nångång i vår 🙂 Ser fram emot att prova ro lite samt klappa åsnor 😉

Mammalia

• Närke
« Svar #41 skrivet: 01 mar-25 kl 13:22 »
Hej igen 🦆! Vore det inte lite trevligare att krama om dammråttorna (= kvalstren 😂) och silverfiskarna än ett dött kylskåp?? 😉😂

KajsaAnka

• Tramsig men seriös när det gäller skog
    • Närke
« Svar #42 skrivet: 01 mar-25 kl 21:53 »
 Här   well ... silverfiskarna slinker iväg såna rackare. Det är bara 2 förresten. Å dammråttorna ... suddar vidare. Elemination varje fredag men tittar fram igen som ett brev på posten. Mitt kylskåp gillar mej å jag gillar mitt kylskåp. t. o.m. städat det idag  . Ja det är så man tager  vad man haver. Vilket gäng vi blev. Var och en och tillsammans. Om vi träffs förstås   Låt din väg gå dej till mötes och må solen vara din vän, som man säjer på Irland. Trevligt vad ?  Mors å var rädda om er å trevlig hälg
« Senast ändrad: 01 mar-25 kl 22:07 av KajsaAnka »

KajsaAnka

• Närke
« Svar #43 skrivet: 02 mar-25 kl 08:52 »
Hej !  Snabbsvar till mej själv för jag var senast på tråden fniss. Ni ser, man kan ha roligt fast man ä själver. Men det är nog ovanligt. Citat läs Mammalia om detta i början på tråden. Tjoflöjt från anki panki

KajsaAnka

• Närke
« Svar #44 skrivet: 02 mar-25 kl 08:54 »
Hej skepparn! Skepp o hoj 😉 låter härligt du! 🙂 absolut vill jag vara vän! 👍 haha, du har ju humor, så bra 😉 jag är faktiskt 6 år äldre än du, men skulle nog inte kalla mig för en kärring 😉😂  jag bor också i ett torp (tyvärr inte i skogen då) med en katt 🙂 vad har grannen för djur då? 😉 ja, vi har alldeles FÖR mycket ensamhet i Sverige! Tragiskt ju! Fast det finns ju förklaringar till det. Men ensamhet är inte kul eller hälsosamt. I längden. Och tråkigt (oftast)! Kram

skepparn

« Svar #45 skrivet: 02 mar-25 kl 10:45 »
När jag har mycket runt mig här i livet så svarar jag inte lika intensivt som annars. Nu har jag haft lite mycket några dagar. Jag vill bara informera om det så ingen tar det personligt eller tror att jag försvunnit.

Jag har ett badkar i trädgården. Under badkaret kan man elda och värma upp vattnet till en behaglig temperatur. Det är jätteskönt att sitta där på vintern och filosofera.
Om vi ses här kan jag elda varmt i badet om ni vill. Vi får dock dela upp oss isåfall eftersom badkaret bara rymmer två pers.

Annars kan vi hänga med djur, elda både ute och inne, gå bort till sjön och mycket mer.

Jag kommer åka till Orust om några dagar för att göra ett jobb. Jag blir borta en vecka ungefär. 15/3 på kvällen är jag upptagen. Men annars har jag inte så mycket inplanerat vad jag kommer på.
Har ni något förslag på datum när vi skulle kunna ses?

Mammalia

• Närke
« Svar #46 skrivet: 02 mar-25 kl 11:20 »
Skepp o’ hoj 🫡 ingen fara, säger detsamma! Ibland så orkar man inte skriva eller har inte tid.
Smart med badkaret! 👍😉 där kan du tillbringa många sköna stunder! 🙂
Haha, ja inte svårt val hur vi ska dela upp oss! 😉😂
Eldaren är nog säkert sugen på att elda! 😉😂
Vad är det för jobb om man får fråga (är en nyfiken person!)?😉
Jo, det har jag. Vid påsk eller Valborg kanske? Fast jag kan väl inte ta med katten, för du har väl också katt? Annars måste jag fixa kattvakt 🤔 har än så länge aldrig varit borta en natt från henne (ja, jag daltar med mina katter 😉) 

skepparn

« Svar #47 skrivet: 02 mar-25 kl 12:31 »
Ja ibland räcker varken tid eller energi till.

Ja det är helt fantastiskt skönt att sitta där i badet. Senast var det minus tio grader i luften och varmt och skönt i badet.
Haha.. Eldaren kanske vill bada också...
Men skulle du Mammalia känna dig bekväm med att bada med mig till exempel?

Jag har varit på Orust en gång tidigare och påbörjat detta jobb. Nu ska jag göra klart. Jag isolerar ett oisolerat gästhus och sätter panel på insidan.

Jag ska se hur det ser ut för mig runt påsk och valborg. Hur ser det ut för er andra då?

Ja jag har ju en katt. Jag har ingen aning om hur hon skulle reagera på om det kom en annan katt hit.

KajsaAnka

• Närke
« Svar #48 skrivet: 02 mar-25 kl 13:46 »
Halli hallå !  Tjossan hejsan  ja nu blir det bara skönare och skönare ute den här tiden vill man ta vara på. Tänker så här att om jag till exempel, som är stadsfäst lantlolla, åker till Stockholm och sätter mej där så träffar jag absolut nån att språka med. Har öga för sånt. Det hände när inte fick fart på min pv och frågade då ett par a-lagare om de visste på råd. Den ena reste sej från bänken med ett rart leende och sa. Visst. Så satt han sej och pillrade. Eller rättare sagt öket startade på sekunden. Å där hade jag suttit o den var som död. Tack o tack sa jag. Nästa gg behövde samma hjälp gick det lika bra. Ni ser, man träffar folk ! Utifrån den teorin vill jag gärna ta en kopp kaffe med dessa intresserade    skeppare och eldare innan ni blir potentiellt vansinniga på mej ute i en balja eller på en öde ö. Eller hur? Är inte rädd för att vara pragmatisk. Vad betyder det? Låter bra iaf. Ni får alltså gärna träffs med mej i minimum 5 minuter innan jag åker tvärs över land och stad bara för att sedan bli kölhalad i ett badkar. Eller hur? Bestäm er gampöjka så träffs vi     ( kan när ni kan som sagt lös å ledig på den fronten. )  Tjohej  föreslår alltså kaffe  ☕ nånstans 
« Senast ändrad: 02 mar-25 kl 13:55 av KajsaAnka »

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
    • Hustomtens biug i Bellvik
« Svar #49 skrivet: 02 mar-25 kl 16:43 »
Morsning, på er!

Jo då, jag vet också hur det kan vara. Jag har sjäv haft mycket omkring mig nu några dagar och inte kunnat vara så synlig här.

Mammalia: jag jobbar väl egentligen med lite av varje. För tillfället åker jag då och då till Glanshammar och hjälper dem i kvarnen där med att bygga och konstruera saker och laga och underhålla maskiner och byggnader. Gamla hus och byggnadsvård tycker jag om. Annars är jag också gammeldags smed bland annat (då behöver man elda).

Mm, helgerna framöver ser det lite tjockt ut, Närmaste helgen går bra, men då är ju Skepparn ute på vift. Annars skulle det väl vara söndag den 16e... Till påsk blir det knepigt, då har jag ett par barn att vara far åt. Och att ta en kopp med något varmt innan dess låter som en bra idé 🙂
 Kan visst tänka mig att både elda och bada. Det är ju en utmärkt idé att elda under ett badkar. Har du någon sorts trätrall i botten då, så att inte det kokta fläsket blir stekt, så att säga?  ;D

biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

KajsaAnka

• Närke
« Svar #50 skrivet: 03 mar-25 kl 07:49 »
Godmorgon mysproppar !  Här kommer jag med besked  🎶 Jo. Vi kan ses i eftermiddag som hastigast,  i Örebro tjohej. Om det passar någon / alla  🥳.

Sen röstar för den 16e ☺️ ha det gott/ ankis pankis  🦆🌊

KajsaAnka

• Närke
« Svar #51 skrivet: 03 mar-25 kl 19:04 »
Hej eldarn! Tack trevlig träff  🇸🇪🌞🎶🦆

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
« Svar #52 skrivet: 03 mar-25 kl 22:10 »
Hej eldarn! Tack trevlig träff  🇸🇪🌞🎶🦆

Hej, Kajsan! Tack själv, mycket trevligt var det.  :)
Synd bara att inte fler kunde, men det blir fler tillfällen. I Örebro med omnejd går bra denna vecka, bara hojta. För nu är jag i Glanshammar 🌞
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

Mammalia

• Närke
« Svar #53 skrivet: 04 mar-25 kl 11:51 »
Skepp o’ hoj! 🚢

Låter härligt du! 🙂 jo, eldaren vill säkert bada med, drev lite med hans nick bara 😉
Haha! Jag tror jag skrattar på mig. Svaret på frågan är nej! Jag känner inte ens dig så.. 😂

Ok. Men kul jobb!? 😄

Påsk var tydligen inte aktuellt. Kanske eldaren vill
sätta fyr på en valborgsbrasa istället!? 😂

Nä, det vore ju ingen höjdare med kattslagsmål! 🙄 å andra sidan så gillar inte min hona hanar, hon är rädd för dem. Men hon kanske gillar honor hon 😉😂

Mammalia

• Närke
« Svar #54 skrivet: 04 mar-25 kl 12:03 »
Morning korsning eldaren!

Ok. Känner inte till kvarnen 🤔 på fel sida stan 😉 men låter rätt trevligt! 🙂 nämen så intressant! Älskar själv allt gammaldags! 🤗 jag gick en smideskurs för många år sen, men hann inte göra eldgaffeln (bara rakan och spaden). Men det var kul! 🙂 och hur man såg ut i ansiktet efteråt! 🤣 har du egen smedja också? 🙂

Haha! Vilken rolig mening: ”Har du någon sorts trätrall i botten då, så att inte det kokta fläsket blir stekt, så att säga?  ;D” 🤣 spännande att få höra svaret på det sen! 😉

Mammalia

• Närke
« Svar #55 skrivet: 04 mar-25 kl 12:14 »
Hej igen eldaren!

Ska till staden imorgon, men det är på fm, och vet inte hur länge jag blir kvar där. Vilken tid slutar du jobba? Annars så ska jag förmodligen till staden på lördag också. Är du kvar då, eller har du åkt hem då kanske?

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
« Svar #56 skrivet: 04 mar-25 kl 12:35 »
Hej igen eldaren!

Ska till staden imorgon, men det är på fm, och vet inte hur länge jag blir kvar där. Vilken tid slutar du jobba? Annars så ska jag förmodligen till staden på lördag också. Är du kvar då, eller har du åkt hem då kanske?

Går bra imorgon fm, jag kan ta paus i jobbet när det passar.  :) På lördag är jag däremot i Västerås

Mammalia

• Närke
« Svar #57 skrivet: 04 mar-25 kl 12:52 »
Ser man på. Så lyxigt att få bestämma själv! 😉  Jag uttryckte mig lite fel, menade lunch-tid. Kl. 12 typ. Vart ska vi ses? Hittar du till Princess konditori? Nää! 🤭😂 ligger på norr. Adress kan jag fixa fram. Eller snabbkaffe på Circle K vid svampen annars?

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
« Svar #58 skrivet: 04 mar-25 kl 12:57 »
Ser man på. Så lyxigt att få bestämma själv! 😉  Jag uttryckte mig lite fel, menade lunch-tid. Kl. 12 typ. Vart ska vi ses? Hittar du till Princess konditori? Nää! 🤭😂 ligger på norr. Adress kan jag fixa fram. Eller snabbkaffe på Circle K vid svampen annars?

Mm, mycket behändigt är det.
Ett lugnt och trevligt ställe där det inte är så krångligt att parkera är bra. Vet inget om princess, men jag kan alltid leta mig fram med gps. Ta nåt bra, du som känner stan. Själv är jag väldigt ohemma i Örebro

Mammalia

• Närke
« Svar #59 skrivet: 04 mar-25 kl 13:11 »
Ok. Vi tar Circle K vid svampen (vattentornet). Är enklare för dig! Ses runt kl. 12?

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 2 användare
Galaxie, Ajohan19

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser