Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker alternativa människor  (läst 4444 gånger)

skepparn

SV: Söker alternativa människor
« Svar #20 skrivet: 27 feb-25 kl 18:00 »
 KajsaAnka du verkar ju fantastisk. Lagom galen.. du kan bo i mitt gästhus om vi inte känner att vi vill bo i samma hus... 🙈
Vi borde iallafall ses och se om vi ror åt ungefär samma håll. Då kan vi säkert bli vänner iallafall.
Du kanske rent av kan bli medhjälpare i mitt bastubygge..

Ska vi höras någon annanstans?

Kram!

Mammalia

• Närke
« Svar #21 skrivet: 27 feb-25 kl 18:22 »
Hej hej eldaren! 🙂 hur är det?

Åhhh, så härligt! 🙂 Får jag ro (är ingen expert precis, men man lär sig)? 😉 Var bor du då?

Oj, stackars dig om du måste vistas i gnällbältet 😉  vänskap, ja tack, så trevligt! 🙂 klart du får vara med! 🤗
Ja, landet slår staden med hästlängder! 😉 jag älskar också naturmaterial..trä och sten! Hurra! 🤗 du har också humor, så bra 👍 jag är något äldre än dig kan jag tala om, så du kan ta det lugnt 😉
« Senast ändrad: 27 feb-25 kl 18:33 av Mammalia »

Mammalia

• Närke
« Svar #22 skrivet: 27 feb-25 kl 18:32 »
Hej igen skepparn! 🙂

Så trevligt! Jag kanske får ro lite om jag har tur? 😉segla tänker jag nog inte ge mig på 😉

Vad härligt med åsnor och får! 🤗 åsnor är ett av mina favoritdjur! Skulle gärna klappa dem om det skulle finnas möjligheter till det! 🥰

Jaa..vad gör man om dagarna 🤔 just nu är det mest jobbsök 🤪 samt hänger med min vapendragare = katten 😉 och sen lite allt möjligt..som jobbar med ved, promenerar m.m.

Och du då? Förutom att du matar djur! 🙂

Mammalia

• Närke
« Svar #23 skrivet: 27 feb-25 kl 18:47 »
Svar till Ankan! 🦆

Jo, en annan drömmer och ber om att Internet ska krascha, så livet kan återgå till ett något mera normalt! 🙏😁 hurra!! 🤗

Kul att du också älskar åsnor och kor! 🙂 jag är delvis uppväxt med kor ( i Finland) så man var lite bonde som barn 😉 kor är så stora och härliga, och man vill bara krama om dem! ❤️

KajsaAnka

• Tramsig men seriös när det gäller skog
    • Närke
« Svar #24 skrivet: 27 feb-25 kl 19:06 »
Hej Mammalia !  Ja roligt ! Hoppas på kraschen då    du jag håller med dej om att krama djur. Om det går bra förstås. Eller träd. Hejsan

KajsaAnka

• Närke
« Svar #25 skrivet: 27 feb-25 kl 19:15 »
Hej skepparen ja vi kan träffs!  Kanske allihop ( 1 - 4 päronsoner ) ? Eller bara 2? 1? Eller 3? Jag gillar oss och blir tokig snart. På grund av lappsjuka. Om man självmedicinerar mot det kan man hamna i dåligt sällskap. Jag varnar er för det. Därför borde vi träffs innan det slår ut konstiga utslag eller avundsjuka. Det vore inte bra! 🦠  🕸️  🐛  🦖  Hi hi skoj  🦆

Mammalia

• Närke
« Svar #26 skrivet: 27 feb-25 kl 19:30 »
Haha Ankis! 🦆 den var kul! 😉 päronsoner..är det folk som ser ut som päron?? 😉 😂  lappsjuka?? 😂  Är det inte nån sjukdom som bara slår ut hos samer? 😉 skämt åsido..hur brukar du självmedicinera mot den då? 😉

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
    • Hustomtens biug i Bellvik
« Svar #27 skrivet: 27 feb-25 kl 20:22 »
Ja, visst äre eeeländit bland gnällspikarna!  ;D Faktum är att jag har växt upp i (utkanten av) Västerås... Så jag kan väl gnälla jag med, om det behövs  ;D Men sedan har jag bott i Dorotea kommun de senaste 19 åren. Hännan ha ja skogen å ekan å vintern. Det är en välsignelse. Det värsta neråt landet är väl just de usla, regniga vintrarna...
Idag har jag bland annat ägnat mig "skottion", dvs hållit igång kroppen med snöskottning. Och imorn bär det av söröver igen
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
« Svar #28 skrivet: 27 feb-25 kl 21:08 »
Visst får du ro, Mammalia! Men så här års får du nog hugga upp en vak. Eller så vänta på bättre tider  ;) Kanske föret är bättre för rodd i Nyköping nu?

Hade det varit för ett par tre år sen så hade ni fått träffa mina getter, kaniner och höns. Nu är dock bara katten kvar. Både skönt och tomt.

Jag håller med Kajsan, vore skoj att ses nåt (helst mer än 1...  ::) ) 2 - 4 vore bra. Och med tanke på hennes/din oro för den päronsonliga hälsan borde vi kanske hälsa på varann före midsommar...

Bastu... Det har jag tänkt länge att jag skulle bygga, men det har varit för mycket annat ivägen. Timmer, tänkte jag mig. Hur tänker du, Skepparn?
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
« Svar #29 skrivet: 27 feb-25 kl 21:16 »
Kajsa Anka: ett tips om du vill skriva långtarmslånga spaltkilometer är att innan du trycker "posta" markerar du allt du skrivit och kopierar det. Blir det sedan nåt strul är det bara att klistra in det igen  ;) Jag har också råkat ut för det där, när man skrivit mycket och fått till det med orden och så är det plötsligt bara putz weck  :o :'(

Mammalia

• Närke
« Svar #30 skrivet: 27 feb-25 kl 21:30 »
Hej däruppe i lapporten! 😉  Går det bra med elden då? 😉 tänker att det finns nog rejälare folk däruppe än härnere!? 🤗 jaså..var det jobb som förde dig dit? Kör du lastbil eller? Haha! Nä, vi väntar nog lite med rodden! 😉 men så trevligt med getter! 🤗 nämen, midsommar i Dorotea vore trevligt! 😉👍 (härnere vill man ju inte vara då!), men är bastun klar då? 😉 rökbastu eller vanlig? Jag vill också ha en bastu har jag tänkt..men, men..vi får se nu hur det blir med allt framöver.

fri

• Fråga om du vill veta
    • Östergötland
« Svar #31 skrivet: 27 feb-25 kl 21:32 »

Bastu... Det har jag tänkt länge att jag skulle bygga, men det har varit för mycket annat ivägen. Timmer, tänkte jag mig.
Det vore kul att timra en bastu vid sjökanten, men ska man vara så seriös vid bastu bygge kanske man ska skaffa strandskyddsdispens och bygglov och provtryckning av skorstenen oxå?
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Mammalia

• Närke
« Svar #32 skrivet: 27 feb-25 kl 21:37 »
Sauna, puukkotappelu ja viina! 👊😉🤣

PS. Hur långt har eldaren till norska gränsen?

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
« Svar #33 skrivet: 27 feb-25 kl 21:50 »
Det vore kul att timra en bastu vid sjökanten, men ska man vara så seriös vid bastu bygge kanske man ska skaffa strandskyddsdispens och bygglov och provtryckning av skorstenen oxå?

Hej, fri!
Jag tror att du går händelserna lite i förväg. Någon sjö har jag aldrig tänkt att bygga vid. Bygglov kanske kan behövas, men jag tror inte det. Har inte tänkt bygga något stort (Attefallsstorlek räcker mer än väl) och det är utanför detaljplanerat område. Hur som helst är det inte aktuellt än på ett tag och alla sådana praktiska detaljer får anstå tills vidare.

Mammalia: Rökbastu, det vore väl spännande! Har aldrig prövat någon... Hmm, finska är inte min starka sida. Men sauna förstår jag. Sen anar jag något om kniv?? Om vi ska ha en bastu till midsommar så får vi nog ordna nåt enkelt och provisoriskt...
Till norska gränsen, ja det kan väl vara en 15 mil kanske. Fågelvägen. Annars blir det en rejäl omväg via Vilhelmina eller Strömsund, oklart hur mycket extra
Nix, icket lastbilsförare. Men kör ofta med rätt så lastad bil  ::)

KajsaAnka

• Närke
« Svar #34 skrivet: 27 feb-25 kl 22:19 »
Hej eldarn !  Nu brinner det i buskarna ! Så bra då att tänka på bastu ? Vi får ses och diskussittera mera. P. S. Tror du att jag är nåt tekniskt geni eller ? D. S. Fortsatt P. S. Långtarmen förstår jag mej på men inte resten. Fortsatt D. S. Får jag föreslå att vi träffas utanför bastun först ?  Simma lugnt i Skottland  💐  🐛  🦖  🦆

skepparn

« Svar #35 skrivet: 27 feb-25 kl 22:33 »
 :Nu är klockan mycket för en gubbe som mig. Jag börjar faktiskt bli sömnig. Katten Elsa har redan gjort kväll.
Jag kan mycket väl tänka mig att träffa en, två eller tre av er. Vi skulle kunna planera in en helg. Jag ställer mitt hem till förfogande. Vi kan hänga här en helg. Vad sägs om det?
Jag är dock upptagen denna helg och nästa. Men kom gärna med förslag på några helger som kan passa så ser vi vilken helg som funkar för alla.

KajsaAnka

• Närke
« Svar #36 skrivet: 27 feb-25 kl 22:44 »
Hallojsan skepparn ! Viket topp förslag! Alla vill träffs i klump eller enskilt. Jag håller med föregående talare ! Let's träffs, gärna hos dej då eftersom du check ✅ har åsnor i trakten och antagligen vågor i håret och vatten i knäna  🌊🌊. Hönsen får gillas för katten det blir bra. Du har vunnit med 3 poäng av 3 möjliga. Yipeeee  💐.
P. S. Igen. Jag kan träffs när som helst var som helst eller hursomhelst. So long skepparn och alla päronsoner

KajsaAnka

• Närke
« Svar #37 skrivet: 27 feb-25 kl 22:49 »
Hej Mammalia på kvällskvisten ! Jo jag bekämpar min avundsjuka och lappsjuka med att stillsamt krama om kylskåpet.

Forts. Det verkar som gjort bort mej här på forumet. ( gör ofta det, vanemässigt ) så nu vet jag inte vad, eller hur, om eller vart vi ska träffas ?  Vi kan ta det genom Mammalia, om ni vill !  Bästa hälsningar från ankis 
« Senast ändrad: 28 feb-25 kl 08:36 av KajsaAnka »

Mammalia

• Närke
« Svar #38 skrivet: 01 mar-25 kl 13:07 »
Hej igen eldaren! Ja! Jag vill gärna prova rökbastu! 🤗 det var bastu, knivslagsmål och sprit! 😂 ja, fast vi kan ju inte ha nåt dragigt 😉😂 Nähä, inte det..vad jobbar du med då? 😉

Mammalia

• Närke
« Svar #39 skrivet: 01 mar-25 kl 13:10 »
Haha ankan! Älskar denna mening: ”Får jag föreslå att vi träffas utanför bastun först ?” Tror jag skrattar på mig! 😂 

Dela detta:

* Inloggade just nu

1243 gäster, 2 användare
korvenu, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser