Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker alternativa människor  (läst 3598 gånger)

Mammalia

• Närke
Söker alternativa människor
« skrivet: 20 feb-25 kl 12:18 »
Hej!

Jag vill komma i kontakt med ”annorlunda” människor som inte är mainstream, normativa osv. Och som inte tjafsar om halvfullt eller halvtomt osv. Folk med ett vitt och kritiskt perspektiv. Modiga, prestigelösa människor som inte är rädda för att vara obekväma. Som vill umgås IRL, inte bara på nätet/distans. Är så trött på ”cyberlivet” och ytliga/oseriösa kontakter (som inte ”ger mig” nånting), det är inte vettigt/hälsosamt. Populismen får mig att må illa så du får gärna vara opopulär i samhället som jag. Sanning och realism, även om det är tufft. Gärna någon som bor i Norge, eller som kanske är sugen att på sikt (har inte bråttom nånstans) flytta ihop till, eller i närheten, av Norge (är inte så sugen att flytta själv till ”främmande” land). Inget krav förstås ;) är bara lite trött på Sverige och politiken här. Kan tänka mig andra typer av ”arrangemang” också (ev. Inneboende för kortare eller längre period). Drömmer väl lite om ett bättre liv, som inte är så ensamt. Jag har en katt, och jag älskar djur över allt annat. Djur och natur, det naturliga och  ursprungliga, är det som ger äkta mening och får mig att må bra! Drömmer även om att ha andra djur (som grisar, kor). Som vänner alltså.

Det är i första hand vänskap som jag söker.

Mvh
« Senast ändrad: 20 feb-25 kl 12:58 av Mammalia »

KajsaAnka

• Tramsig men seriös när det gäller skog
    • Närke
SV: Söker alternativa människor
« Svar #1 skrivet: 20 feb-25 kl 15:50 »
Hej! Så fint Du skriver! Även om jag tycker som du, IRL är oöverträffat, som en live konsert i jämförelse med ett kassettband hi hi ( minns vi dom?) så undrar kan man " prata här lite vore roligt. Jag till exempel pendlar mellan Västmanland, Great bygd by the way och Örebro, inte så Great fniss. Kattälskare och total djurälskare. Men vill inte ha reptiler. I min ägo. Möjligtvis en tarantella. Undrar bara för att har tråkigt och vill träffa folk  🌻. Jag är strait heter, vänskap, men vet inte om det är vad du söker 🥳  so long  ha det fint från kajsaanka

Mammalia

• Närke
« Svar #2 skrivet: 20 feb-25 kl 18:00 »
Hej, och tack för komplimangen! Gillar ditt nick btw! :D Klart man minns kassettband! ;) visst kan vi prata lite här, men jag vill helst gå vidare till mer seriös kontakt om intresse finns till det. Bor själv utanför Örebro, och håller med om att stan ”småsuger” ;)! Jag är en queer kvinna men söker bara vänskap nu.

KajsaAnka

• Närke
« Svar #3 skrivet: 20 feb-25 kl 21:50 »
Hej Mammalia, roligt. Ja Örebro har en del övrigt att önska. Men life goes on. Tur att alternativ.nu rullar på. Läser i trådarna och fnissar en del, folk har skön humor hela tiden. Är det bara kor och grisar som du vill ha som vänner, förutom katter och andra djur hi hi  ha de' och gör du så väl som de säjer på Island. Vad nu det betyder. Men det låter trevligt?  Hälsningar från K A

Mammalia

• Närke
« Svar #4 skrivet: 20 feb-25 kl 23:43 »
Ja, detta ställe är mitt enda hopp nu tror jag ;) Jovars, en del roliga inlägg, men sen undrar jag över vissa härinne, som går in och kritiserar andras inlägg…denna sida heter ju ”alternativ” av en anledning! Förstår inte riktigt vad mainstream-folk söker här? Finns det inte nog av dem på ”vanliga ställen” att söka efter? Nåväl, vissa typer slipper man aldrig. Haha..funny..visst kan man tolka texten så också, men inte menat riktigt så ;) några alternativa människor vore ju inte helt fel heller :)
« Senast ändrad: 21 feb-25 kl 02:12 av Mammalia »

KajsaAnka

• Närke
« Svar #5 skrivet: 21 feb-25 kl 17:33 »
Hej Mammalia! Skrev till dej här ett riktigt trivsamt och kul, tycker jag meddelande men så när skulle skicka det var det puts weck. Inte kul. Det hände typ igår oxå. Vad är det här måste man bli närkingig å klaga på detta här??

KajsaAnka

• Närke
« Svar #6 skrivet: 21 feb-25 kl 17:42 »
Förlåt en gnällspik  😆

Mammalia

• Närke
« Svar #7 skrivet: 21 feb-25 kl 17:46 »
Oj! Jaså, vad Tråkigt! :/ Du kan maila mig direkt också. Kan ju funka bättre ;) du..det ska nog till mycket mer för att bli gnällspik ;)

KajsaAnka

• Närke
« Svar #8 skrivet: 21 feb-25 kl 20:10 »
Hej ! Ja tänk bara alla långa som långtarmen - inlägg här hade försvunnit precis då skulle tryck på skicka, bara tänka tanken  😊. 😲🌞🤧☺️🥳

Mammalia

• Närke
« Svar #9 skrivet: 21 feb-25 kl 23:34 »
Jo, sånt har man ju varit med om många ggr förut. Teknikens under!

KajsaAnka

• Närke
« Svar #10 skrivet: 22 feb-25 kl 11:07 »
Hej ! 👋  J a här är det svårt att " prata "  när " swish "  helt plötsligt sveper bort rubbet. Du kan pm:a om du vill så tar vi det från där howdy  🌞🌻👋

skepparn

« Svar #11 skrivet: 25 feb-25 kl 11:38 »
Hej på er båda två!

Får jag blir vän med er också? Jag är en kille eller snarare gubbe😉 på 46 år som bor i ett torp i skogen utanför Nyköping med en katt, några höns och en tupp. Jag odlar för husbehov och hjälper grannen med deras djur mm.

Jag tror vi är många som tar oss igenom dagarna och våra sysslor ensamma.  Nya vänner är aldrig fel.

Kram på er!

Mammalia

• Närke
« Svar #12 skrivet: 25 feb-25 kl 13:21 »
Hej skepparn! Skepp o hoj 😉 låter härligt du! 🙂 absolut vill jag vara vän! 👍 haha, du har ju humor, så bra 😉 jag är faktiskt 6 år äldre än du, men skulle nog inte kalla mig för en kärring 😉😂  jag bor också i ett torp (tyvärr inte i skogen då) med en katt 🙂 vad har grannen för djur då? 😉 ja, vi har alldeles FÖR mycket ensamhet i Sverige! Tragiskt ju! Fast det finns ju förklaringar till det. Men ensamhet är inte kul eller hälsosamt. I längden. Och tråkigt (oftast)! Kram

KajsaAnka

• Närke
« Svar #13 skrivet: 26 feb-25 kl 13:19 »
HellOooo !  Vänförfrågan det gillas  <3
Ja skepp också. Har du en eka eller? Alltid drömt om det men nu fått dille på skog istället. Vilket ska man välja? Skog eller eka? Svårt fall doktorn grät. Men så spännande att inte veta. Sitter med superlim i soffan så nu måste det hända nåt snart. Nya vänner är underbart. Tack för att ni finns  ( ursäkta är inte överspänd bara glad 😊 ). Undrar : Hur gjorde ni för att komma ut på vischan? Kanske en senare fråga... Hej så länge  🦆

Mammalia

• Närke
« Svar #14 skrivet: 26 feb-25 kl 15:43 »
Hej 🦆! Jag vill också ha en eka! 😉 bra för naturen med! 🤗 det bästa vore ju att ha BÅDE eka och skog! Eller hur? 😉 nä, man får inte vara för bekväm, för då händer INGENTING! Men det kan ju finnas andra faktorer som påverkar förstås.

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
    • Hustomtens biug i Bellvik
« Svar #15 skrivet: 27 feb-25 kl 09:20 »
Hej där!  :D

Jaaa, vad ska man säga? Skog har jag, eka med (håller med, det är fina grejer!  ;) ). Och en stuga. Men oftast är jag i exil i söder. I era trakter, faktiskt. Far en del mellan Västerås och (nästan) Örebro. Men lite vänner vore inte fel, de lyser med sin frånvaro. Så jag blev glad när jag fick se er här! Får man vara med? Lossa på limmet? :D
Jaha, och vem är jag då? En ostadsmännisch? En gör-det-själv-farbror med kärlek till naturmaterial? Ett funderarfossil på 49 vårar? Nåt åt det hållet.

Kram!
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

skepparn

« Svar #16 skrivet: 27 feb-25 kl 11:25 »
Vad roligt!

Jag har en eka i sjön här borta och en liten segelbåt i en havsvik så jag kan ta mig ut i skärgården på sommaren. Det är ju trevligt med lite miljöombyte.

Idag har jag hämtat halm till grannens åsnor och får. Nu ska jag snart hämta vete till mina höns.
Vad använder ni dagen till?

KajsaAnka

• Närke
« Svar #17 skrivet: 27 feb-25 kl 16:04 »
Ja vad gör man på dagarna  🤔  Jag drömmer om att ha roligt  😁  det är inte det sämsta. Utvecklad fantasi är det en egenskap? Jag kanske kan hålla kurser? Nu börjar vi komma nånstans! Alltså när internet brakar för elen tar slut, eller inte är tillgänglig för småpotatis... Då behöver man kunna drömma istället för att pusta o stånka o tycka det är för eländigt. Vet ni, den största skräcken i dagens samhälle är ( förutom att bli utan toapapper)? Att internet släcks ner / bli utan internet. Vi måste ha en beredskap för detta! Anmäl er att gå min kurs...

KajsaAnka

• Närke
« Svar #18 skrivet: 27 feb-25 kl 16:13 »
 Forts. Skämt åsido, anmäl mej inte snälla, för att tråkar ut vettigt folk! Ja vad ska man göra som asfalt blomma i en cement öken, vad? Ja det finns förstås de vanliga praktiska lösningar : Gifta bort mej med en gammal gubbe som klämmer på mej då kommer åt, fast inte med mitt medgivande  😎. Bo i tält istället? Men tycker luftfuktigheten är beklämmande där och flugor  🙄 .  Så vad göra? Svar : Lär känna nye fölk !  Kolla vilka som orkar med mej fniss. Kolla vilka som gillar ekor. Check. Och djur särskilt katter, kor och åsnor  💕. Å så se om vi inte kan fira midsommar ihop, eller nåt. 🇸🇪  💐  🌞  🦆 Förlåt jobbig är mitt mellannamn

KajsaAnka

• Närke
« Svar #19 skrivet: 27 feb-25 kl 16:55 »
Måste tillägga mycket intresserad av gördetsjälvfunderafossiler. Skeppare med åsnehandlag är också bra. Vänmaterial. Ro kan jag. Segla nej. Bommen jagar bort såna som mej. Och så blåser det hundan. Hör av er gampöjka så prat vi mer  och träffs förhoppningsvis nån gång. IRL rules

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser