Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Minken...  (läst 8863 gånger)

TW

• Finland
SV: Minken...
« Svar #40 skrivet: 20 feb-14 kl 12:06 »
Jag har ingenting att tillägga men jag vill tacka alla minkjägare för att de gör en insats för naturen.

Jag har varit med och fångat mink efter att militanta veganer hade saboterat en minkfarm. Det kan jag åtminsone säga att de där tvåbenta marodörerna inte är varken miljövänner eller djurvänner som ställer till med sånt där.........
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Professor Balthazar

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 20 feb-14 kl 12:17 »
Mink nr två sitter i fällan.

Bara fortsätt så har du snart hela tjocka släkten i fällan och attackerna mot dina ankor/höns kommer att minska drasktiskt.

Men ha alltid en fälla igång! Här kan mården vara borta i 2-3 månader och plötsligt sitter nästa där och stirrar på en med tungan ute.

kurt

« Svar #42 skrivet: 20 feb-14 kl 15:45 »
Det är inte så praktiskt att ha levandefällor i gång kontinuerligt eftersom de skall kontrolleras 2 ggr/dygn

Che Guevara

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 20 feb-14 kl 15:55 »
Jag har ingenting att tillägga men jag vill tacka alla minkjägare för att de gör en insats för naturen.

Jag har varit med och fångat mink efter att militanta veganer hade saboterat en minkfarm. Det kan jag åtminsone säga att de där tvåbenta marodörerna inte är varken miljövänner eller djurvänner som ställer till med sånt där.........
Kan bara instämma där  även om ja ogillar minkfarmare .

tranicos

• Västergötland
« Svar #44 skrivet: 22 feb-14 kl 23:16 »
3...

Tännlappen

• -
« Svar #45 skrivet: 11 maj-14 kl 03:21 »
..Minken har väl snart funnits här i hundra år...Som vissa förespråkar plågeri...Tragiskt..dessa personer behöver naturligtvis psykologhjälp som vi andra mer insatta förstår... Min erfarenhet av mink som sportfiskare  är att minken inte är så skum... Forskning tyder på att räv detta nyttodjur håller minken på plats.... Vill man raljera faller jägarnas schiesse platt...tänk vildsvinen ni föder med vetebröd... där går det åt markhäckande fågel  :o ...Tänk innan då var den dolda anledningen att räven var skurk... ... vildsvin som dammsugare...Men räv som är ett nyttodjur för oss trädgårdsälskare och skogsälskare ska dö... 

Markus_Almroth

• Medelpad
« Svar #46 skrivet: 28 maj-14 kl 14:49 »
Det är väl ingen som förespråkar djurplågeri. Bara att ha ihjäl så många som möjligt.

/M
Ät kött - må bra - lev länge.

Dela detta:

* Inloggade just nu

406 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser