Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mat oljor  (läst 5224 gånger)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Mat oljor
« Svar #40 skrivet: 25 okt-13 kl 22:15 »
Förr köpte jag något italienskt vin.

Köpa utländskt vin???
När det finns svenskt öl ;).

Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Broberg

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 25 okt-13 kl 22:49 »
Köpa utländskt vin???
När det finns svenskt öl ;).

Din vilde. Håller du smörgåsar med tummen under och övriga fingrar nertryckta i smör/ost/korv?

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #42 skrivet: 26 okt-13 kl 11:58 »
Citera
Själv älskar jag bra tillagad mat.
God mat är nog livets största glädje ämne! .............ja efter 60 i alla fall  ;D Och just bra tillagat är inte synonymt med möe grejer att pensla på och pytsa i. Tvärt om. *anser*

Konspirationsteorierna kommer vartefter. Läser man "svenska nyheter", tittar på TV-nyheterna får man en annan bild än om man tar nyheterna från de ställen där de inträffar. Samma sak om du läser Svensk Kriminalkrönika eller Dick Sundevalls böcker; Hanteraren eller Peter Rätz och rotar i "Gotlandsärendet" och/eller Götbladsärendet. Man får en annan verklighet än den "de" vill. Våra styresmäns aktieportföljer och andra olika inkomstkällor, släktskap, partnerskap eller ICA:s bolagstruktur, ägarstruktur och personerna bakom, vad SLU odlar i sina labb och åt vem, etc........  Men även där ska man va kritisk!

Pentti; Instekning sker med potatisskal och då fungerar våra inhemska fetter allderles utmärkt. Bara att välja. Men du har rätt i att svarta grisar är en bristvara. Är det en helt utdöd ras? Det var synd för de gick att smörja moraklockan med.........  o:)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Broberg

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 26 okt-13 kl 22:13 »
Pentti; Instekning sker med potatisskal och då fungerar våra inhemska fetter allderles utmärkt. Bara att välja.

Utveckla gärna hur du gör med det?

Använder järngrytor till mer än stekning, så ofta behöver de då diskas och därefter få sig en smörjning.

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 3 användare (1 dolda)
Biofilo, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser