Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kattungefoder?  (läst 2023 gånger)

Tuvesson

• Västmanland
Kattungefoder?
« skrivet: 13 jun-12 kl 13:13 »
Jag var i djuraffären igår och såg att de hade specialfoder till kattungar, de flesta jag känner har gett dem vanligt kattfoder, enligt dem i djuraffären ska man ge dem specialfoder tills de är 1 år. Vad säger ni?

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Kattungefoder?
« Svar #1 skrivet: 13 jun-12 kl 13:25 »
Låt oss konsumera mera? Rent löjligt, likaså valpfoder.

kbh

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 jun-12 kl 13:34 »
Allt går att sälja med mördande reklam  ;D

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #3 skrivet: 13 jun-12 kl 13:44 »
Tänk det visste inte mina stallkatter :o Dom har släpat hem möss, fåglar, grodor och dyligt i flera år!! Undrar hur de ungarna har klarat uppväxten 8)
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #4 skrivet: 13 jun-12 kl 14:12 »
 ;D  ;D   ;D  Ja ....Jösses säger jag
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Nina W

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 14 jun-12 kl 18:39 »
Men har man ingen kattmamma som hjälper till genom att släpa hem byten åt dom, så kanske man inte ska köpa billigt torrfoder med mest bara vegetabilier. Mjau bötmat i tetror och Orijens torrmat duger bra till kattungar också! Eller ännu hellre slaktavfall, om du har det. En del hankattungar är så glupska att jag tror nog dom får i sig tillräckligt med näring än om dom får rätt enkel mat, medans en del honor petar i maten redan som små. En del tål mjölk och mjölk är ju näringsrikt, men andra föds laktosintoleranta. Då får man kompensera med annat eller köpa laktosfritt.
« Senast ändrad: 14 jun-12 kl 18:43 av Nina W »

Tuvesson

• Västmanland
« Svar #6 skrivet: 14 jun-12 kl 20:55 »
Jag tänkte nog att det mest var en säljgrej ::)
Det är ju bara det att när man ska skaffa ett par små kattungar vill man ju deras bästa o:)
Det får nog bli vanlig, nyttig och bra kattmat (och lite fåglar och möss när de blir stora nog)
Tack så mycket för svar./Marie

Dela detta:

* Inloggade just nu

666 gäster, 1 användare
Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser