Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kattungefoder?  (läst 1982 gånger)

Tuvesson

• Västmanland
Kattungefoder?
« skrivet: 13 jun-12 kl 13:13 »
Jag var i djuraffären igår och såg att de hade specialfoder till kattungar, de flesta jag känner har gett dem vanligt kattfoder, enligt dem i djuraffären ska man ge dem specialfoder tills de är 1 år. Vad säger ni?

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Kattungefoder?
« Svar #1 skrivet: 13 jun-12 kl 13:25 »
Låt oss konsumera mera? Rent löjligt, likaså valpfoder.

kbh

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 jun-12 kl 13:34 »
Allt går att sälja med mördande reklam  ;D

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #3 skrivet: 13 jun-12 kl 13:44 »
Tänk det visste inte mina stallkatter :o Dom har släpat hem möss, fåglar, grodor och dyligt i flera år!! Undrar hur de ungarna har klarat uppväxten 8)
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #4 skrivet: 13 jun-12 kl 14:12 »
 ;D  ;D   ;D  Ja ....Jösses säger jag
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Nina W

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 14 jun-12 kl 18:39 »
Men har man ingen kattmamma som hjälper till genom att släpa hem byten åt dom, så kanske man inte ska köpa billigt torrfoder med mest bara vegetabilier. Mjau bötmat i tetror och Orijens torrmat duger bra till kattungar också! Eller ännu hellre slaktavfall, om du har det. En del hankattungar är så glupska att jag tror nog dom får i sig tillräckligt med näring än om dom får rätt enkel mat, medans en del honor petar i maten redan som små. En del tål mjölk och mjölk är ju näringsrikt, men andra föds laktosintoleranta. Då får man kompensera med annat eller köpa laktosfritt.
« Senast ändrad: 14 jun-12 kl 18:43 av Nina W »

Tuvesson

• Västmanland
« Svar #6 skrivet: 14 jun-12 kl 20:55 »
Jag tänkte nog att det mest var en säljgrej ::)
Det är ju bara det att när man ska skaffa ett par små kattungar vill man ju deras bästa o:)
Det får nog bli vanlig, nyttig och bra kattmat (och lite fåglar och möss när de blir stora nog)
Tack så mycket för svar./Marie

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tore G Johansson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser