Vad ska du baka idag - inspirationstråd!

Startat av ChristinaR, 19 Maj-12 kl 08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Dagg

Rabarberkladdkaka! Vilken strååålande idé! Det ska jag prova på idag!
//Dagg

LimJans

Igår blev det vaniljdrömmar. Halva burken är borta nu, så gästerna verkade gilla dem :)

tuslus

LimJans

Igår gjorde jag en paj som mello-tilltugg. Röda vinbär i botten på en pajform, och sen en smulig röra av smält smör, havregryn, socker och vetemjöl uppepå. Toppade med kokos och hackad mandel. Blev mums!

Och idag i kyrkan träffade jag en av granntanterna (84 år) och då berättade jag om pajen, för bären plockade vi i hennes trädgård i somras.  :D

LimJans

Idag blev det tekakor så vi har lite mackor inför kommande vecka. När degblandaren ändå var igång så gjorde jag en liten focaccia till kvällssoppan.

Dagg

Idag blev det stuvade nässlor med falukorv och till efterrätt rabarberpaj med vaniljglass! MUMS!

//Dagg

tuslus

Har precis bakat solskensbröd och nu hälften in i ugnen för vidare torkning till skorpor.

Dagg

Solskensbröd- det var länge sen! Imorgon blir det solskensbak!
//Dagg

tuslus

Det var mitt första solskensbröd och mina första skorpor :) Det vart ju hur bra som helst :) Kommer hända igen!

Sommartorparn

Rabarberclafoutis, en sorts kaka / paj.

Dagg

Kardemummabullar, syltkakor och chokladkakor till katthemmets loppis!
//Dagg

javill

Inte idag, men innan i veckan bakade jag en rabarberkladdkaka och rabarbermuffins med mandelmassa och citron. Gott blev det!
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LimJans

Citat från: javill skrivet 02 Jun-16 kl 09:35
Inte idag, men innan i veckan bakade jag en rabarberkladdkaka och rabarbermuffins med mandelmassa och citron. Gott blev det!

Rabarber-kladdkaka lät ju riktigt trevligt :)

javill

Citat från: LimJans skrivet 02 Jun-16 kl 09:48
Rabarber-kladdkaka lät ju riktigt trevligt :)

Ja det blev faktiskt över förväntan.  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dagg

Ja, visst var den mumsig!!! Den blir en stående favorit här!
//Dagg

DennisCA

Blev ett snabbbröd (dvs flera timmar istället för en dag):

tuslus

Dagg

Källarfranska...inte helt nyttigt säger "de som vet", men med nylagad jordgubbsmarmelad är de svåra att motstå och så enkla och snabba att göra med bara en jäsning!

//Dagg

Gilbert

Snabba mandelkubbar model XL.

Surdegen är igång, tar någon dag till.

Gilbert

Det blev mera så klart, bullar, kladdkaka på gåsägg.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

557 Gäster, 3 användare (1 Dolda)
Nataks, imlo