Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ljuvligt gott!  (läst 1732 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Ljuvligt gott!
« skrivet: 17 mar-12 kl 19:23 »
Smakade just på min första egna tupp - en nödslaktad orpington på ca 5 månader. Det var inte mycket mat på honom så jag tog bara ut låren och de minimala små bröstfileerna. Brynte allt i smör och salt och hällde sedan på vatten som det har fått stå och puttra i i ca en timme. Tog ut ett av brösten innan jag hällde på creme fraiche och curry för att smaka på hur köttet som bara kött smakade - ÅH! DET VAR DEN GODASTE KYCKLING JAG NÅGONSIN ÄTIT!!! ;D SÅ MYCKET SMAK! HELT LJUVLIGT GOTT... :-[
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
SV: Ljuvligt gott!
« Svar #1 skrivet: 19 maj-12 kl 13:15 »
 ;D ;D ;D
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

turinge

• Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 30 maj-12 kl 21:12 »
Grattis till god mat. Är inte en timme lång tid för en sådan ungtupp, annars? Den borde blivit mycket mör  :).
Jag har det mesta jag behöver...  utom en trevlig karl ;).

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 31 maj-12 kl 08:33 »
Tack ;D. Jo det är det säkert, men jag tog det säkra före det osäkra eftersom det var första gången :).
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Bulan

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 maj-12 kl 08:57 »
Låter lovade!  ;D  Inser att jag efter min sista kläckning kommer att behöva slakta lite tuppar inom kort.... Ser ut som  om MINST 8 av 15 kläckta är tuppar!   :P  Har aldrig slaktat tupp förut men till hösten blir det nog så illa tvunget... Men tur att det verkar smaka bra iaf då  ;)
Bulan

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser