Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ljuvligt gott!  (läst 1731 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Ljuvligt gott!
« skrivet: 17 mar-12 kl 19:23 »
Smakade just på min första egna tupp - en nödslaktad orpington på ca 5 månader. Det var inte mycket mat på honom så jag tog bara ut låren och de minimala små bröstfileerna. Brynte allt i smör och salt och hällde sedan på vatten som det har fått stå och puttra i i ca en timme. Tog ut ett av brösten innan jag hällde på creme fraiche och curry för att smaka på hur köttet som bara kött smakade - ÅH! DET VAR DEN GODASTE KYCKLING JAG NÅGONSIN ÄTIT!!! ;D SÅ MYCKET SMAK! HELT LJUVLIGT GOTT... :-[
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
SV: Ljuvligt gott!
« Svar #1 skrivet: 19 maj-12 kl 13:15 »
 ;D ;D ;D
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

turinge

• Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 30 maj-12 kl 21:12 »
Grattis till god mat. Är inte en timme lång tid för en sådan ungtupp, annars? Den borde blivit mycket mör  :).
Jag har det mesta jag behöver...  utom en trevlig karl ;).

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 31 maj-12 kl 08:33 »
Tack ;D. Jo det är det säkert, men jag tog det säkra före det osäkra eftersom det var första gången :).
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Bulan

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 maj-12 kl 08:57 »
Låter lovade!  ;D  Inser att jag efter min sista kläckning kommer att behöva slakta lite tuppar inom kort.... Ser ut som  om MINST 8 av 15 kläckta är tuppar!   :P  Har aldrig slaktat tupp förut men till hösten blir det nog så illa tvunget... Men tur att det verkar smaka bra iaf då  ;)
Bulan

Dela detta:

* Inloggade just nu

1864 gäster, 2 användare
KajsaAnka, Lilla i

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser