Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Forumet är segt  (läst 12080 gånger)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Forumet är segt
« Svar #60 skrivet: 27 feb-13 kl 01:35 »
Det kanske inte är så segt just nu men det är hoppsigt, jag vet inte iofs om det är mitt internet som är konstigt. Men hela forumsidan hoppar liksom upp och ner i höjdled flera gånger precis när den laddats, så ofta när jag ska klicka mig vidare blir det som så att jag klickar på fel sak eftersom sidan rört på sig, himla irriterande...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #61 skrivet: 27 feb-13 kl 08:18 »
Det kanske inte är så segt just nu men det är hoppsigt, jag vet inte iofs om det är mitt internet som är konstigt. Men hela forumsidan hoppar liksom upp och ner i höjdled flera gånger precis när den laddats, så ofta när jag ska klicka mig vidare blir det som så att jag klickar på fel sak eftersom sidan rört på sig, himla irriterande...
Trollmor har ju haft problem med hoppande sida och jag sade just till henne att det nog är något med hennes dator eftersom jag inte hört om någon annan med problemet. Men jag hade kanske fel, är det fler som har hoppande sida?

Ang segningstimmen så fortsätter vi leta och forska i det.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #62 skrivet: 27 feb-13 kl 16:50 »
Rakadero beskriver precis min "vardag" på alternativ.  Sidan hoppar vid flera tillfällen, först när den grå listen ska in överst, det har med inställningen av Firefox att göra, och jag har ännu inte listat ut hur man får bort den.  Sen ska högerspalten in, och då ställs hela sidan om, och trycks ihop i sidled och blir längre i höjdled.  (Nej, nu kollade jag, tvärt om är det, först högerspalten och sen den grå listen.)  Därefter hoppar sidan till ytterligare en gång, och sen står det "Klar" på den grå listen längst ner till vänster.

När jag klickar på NYTT i en tråd som jag redan läst i, så visas det första olästa inlägget en tredjedels sekund eller så, varefter jag får se första inlägget på den sidan.  Om jag då drar ner sidan med den blå pinnen till höger, och därefter klickar bort den grå listen överst, så VIPS! ser jag åter det översta inlägget.  Ofta ledsnar jag på att vänta, och klickar fram en ny flik med en annan tråd.  Varvid den tråd jag höll på att läsa åter ställer sig på det översta inlägget.

Jag använder uppringande modem, och antar att jag ser hoppandet mera än den som har en snabbare uppkoppling.  Men att klicka på NYTT i en tråd, och få upp första inlägget i en helt annan tråd, eller att klicka på Visa Nya Svar på Dina Inlägg och få upp Bokmärken, det är tröttande i längden.

Detta fenomen uppträder inte på de andra diskussionsfora som jag besöker.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #63 skrivet: 27 feb-13 kl 16:54 »

Ang segningstimmen så fortsätter vi leta och forska i det.
Segnings timmen var nog även utökad till förmiddagen också åtminstone idag men konstigt nog inte  nu glädjande nog :)
« Senast ändrad: 27 feb-13 kl 16:58 av mummrick »

Trollmor

• -
« Svar #64 skrivet: 27 feb-13 kl 16:56 »
Jag fortsätter väl att rapportera i PM till dig Petter, när jag noterar en skillnad i snabbhet och/eller hoppande?  Eller föredrar du rapporter här i tråden?

Existens!

• Gäst
« Svar #65 skrivet: 27 feb-13 kl 16:59 »
Får han inte pm så det räcker stackarn  :).

Jag har för övrigt också den här hopptendensen.. Man får helt enkelt lugna sig med klickandet till hoppandet tagit slut..  Ta en semla..kaffe och chilla lite.. ;)

Trollmor

• -
« Svar #66 skrivet: 27 feb-13 kl 17:02 »
Minsann, en rapport till!  Hur är det för dig, Existens!, om du besöker något annat diskussionsforum?  Eller gör du aldrig det ...  ;)

Petter B kan nog bäst själv svara på de frågor jag ställde.

För mig är forumet just nu varket segt eller jättesnabbt.  Som vanligt ungefär.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #67 skrivet: 27 feb-13 kl 17:06 »
Får han inte pm så det räcker stackarn  :).

Jag har för övrigt också den här hopptendensen.. Man får helt enkelt lugna sig med klickandet till hoppandet tagit slut..  Ta en semla..kaffe och chilla lite.. ;)

Lugna sig??? Vad är det? Hur gör man då?

Det stämmer förresten, såg jag, när jag kollat, att hoppandet beror på att de olika delarna av sidan tar olika lång tid på sig att laddas. Fast jag har bredband, låt vara inte snabbaste hastigheten kanske.

Men segar gör det inte just nu, bara skuttar lite.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #68 skrivet: 27 feb-13 kl 18:33 »
Här har det varit  småsegt hela dagen.  :P   Det tar lång tid för sidorna att laddas.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

christelle

• Blekinge
« Svar #69 skrivet: 27 feb-13 kl 18:39 »
Här är det alltid segt på kvällar från 17-tiden till framåt 22. Tex Facebook beter sig aldrig så här segt.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Okulärbesiktning av Byrålåda

• Blekinge
« Svar #70 skrivet: 27 feb-13 kl 18:57 »
forumet är segt för mig också.

Ljungåsen

• Västergötland
« Svar #71 skrivet: 27 feb-13 kl 19:00 »
Här är det alltid segt på kvällar från 17-tiden till framåt 22. Tex Facebook beter sig aldrig så här segt.

Precis så upplever jag det också. Segt på kvällarna, men helt ok tidiga mornar eller eftermiddagar. Inga andra fora jag besöker visar upp den här sortens beteende.

Malin Johansson

• Västergötland
« Svar #72 skrivet: 27 feb-13 kl 19:40 »
Samma här. Och nu är det jääääätteeeeeseeeeeeeegt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 1 användare
Dha87

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser