Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Forumet är segt  (läst 12046 gånger)

Huggorm

• Gäst
Forumet är segt
« skrivet: 04 jan-12 kl 23:40 »
Det nämndes som hastigast i klagotråden, men det förtjänar väll en egen tråd. Forumet är stundtals väldigt segt, och ibland låser det sig helt. Då kan man få lite olika felmeddelanden som exempelvis det nedan. För mig funkar det ofta bra att läsa inlägg, men när man skall posta ett eget så fastnar det.

Är det något man kan göra något åt?

kbh

• Gäst
SV: Forumet är segt
« Svar #1 skrivet: 04 jan-12 kl 23:46 »
Forumet har nog vare lite krassligt ett litet längre tag  i alla fall för mig men inga andra forum  hänger sig  ofta  typ  eller så står det att det  inte är nån kontakt  .
« Senast ändrad: 05 jan-12 kl 00:34 av Dbs »

jenses

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 jan-12 kl 00:19 »
Är det något man kan göra något åt?
Ja, ta bort "<br>"-taggen från länken, sen funkar det som det ska.
Det var nog någon som länkade fel bara....

Huggorm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 05 jan-12 kl 00:25 »
Ja, ta bort "<br>"-taggen från länken, sen funkar det som det ska.
Det var nog någon som länkade fel bara....
Det där meddelandet fick jag när jag försökte svara på ett inlägg på forumet, och jag gjorde precis som vanligt. Hur den där taggen hamnat där har jag ingen aning om. Den är väll för radbrytning?

jenses

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 05 jan-12 kl 00:39 »
Den är väll för radbrytning?
Ja, precis.

Nja, det har hänt väldigt konstiga fel genom åren,
och det kommer nog att fortsätta så länge sidan ligger hos den här providern...

Existens?

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 05 jan-12 kl 06:15 »
Jo, men de senaste veckorna har det ju varit extremt segt..Och många felmeddelanden likt det fåret visade.

Extra mycket trafik?

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 05 jan-12 kl 08:43 »
Jo, men de senaste veckorna har det ju varit extremt segt..Och många felmeddelanden likt det fåret visade.

Extra mycket trafik?

Jag vet att det blivit så vid många tillfällen, det som gör mig brydd nu är att det rusat på snabbt som vanligt för mig. Undrar om det kan vara något lokalt, är det andra som upplevt seghet senaste veckorna.

fräsen

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 05 jan-12 kl 08:47 »
Jag har oxå problem med Alternativ.nu. Igår var det alldeles förskräckligt.
Inga andra hemsidor tjorvar när jag surfar.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 05 jan-12 kl 08:51 »
Jag har oxå problem med Alternativ.nu. Igår var det alldeles förskräckligt.
Inga andra hemsidor tjorvar när jag surfar.

Är det segt nu på morgonen också?

kbh

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 05 jan-12 kl 09:09 »
Jag vet att det blivit så vid många tillfällen, det som gör mig brydd nu är att det rusat på snabbt som vanligt för mig. Undrar om det kan vara något lokalt, är det andra som upplevt seghet senaste veckorna.
var för skulle det vara lokalt när annat är som vanligt  typ andra forum  eller hur menar du ?

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 05 jan-12 kl 09:20 »
var för skulle det vara lokalt när annat är som vanligt  typ andra forum  eller hur menar du ?

Vet inte. Antingen något med ledningen som går från er till webhotellet eller någon med forumprogramvaran som inte funkar bra på vissa operativsystem/webläsare.
Eller så är det bara segt vid vissa tidpunkter och att jag råkat undvika dessa.
Är det segt för dig just nu?

kbh

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 05 jan-12 kl 09:25 »
Vet inte. Antingen något med ledningen som går från er till webhotellet eller någon med forumprogramvaran som inte funkar bra på vissa operativsystem/webläsare.
Eller så är det bara segt vid vissa tidpunkter och att jag råkat undvika dessa.
Är det segt för dig just nu?
Har ju funka bra med FierFox förut  eller Googel Chrom . äite just nu .

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #12 skrivet: 05 jan-12 kl 09:33 »

Här har det varit segt av och till de senaste dagarna, oftast så att jag får felmeddelande när jag försöker ladda en sida. Använder Google Chrome.

Tillägg: detta inlägg fick jag posta 2 ggr, innan det gick igenom

jenses

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 05 jan-12 kl 09:34 »
Vet inte. Antingen något med ledningen som går från er till webhotellet ...
Den är nog mera eller mindre lika för alla, förutom sista biten från modemet till telia/tre/tele2/...,
dessutom skulle sådana problem påverka all nättrafik för användaren

...eller någon med forumprogramvaran som inte funkar bra på vissa operativsystem/webläsare.
Programvaran körs på providerns webbserver, inte i webläsaren.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #14 skrivet: 05 jan-12 kl 09:51 »
Vad kan det då bero på att det inte är det minsta segt för mig?

Halte

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 05 jan-12 kl 09:56 »
Du har nog varit inne vid rätt tillfällen. Det verkar bli överbelastning mot databasen i mellanåt.. Antalet db-kopplingar verkar nås och då dyker det där felmeddelandet upp. Jag upplever också att frekvensen när detta dyker upp har ökat de senaste månaderna.

fräsen

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 05 jan-12 kl 10:00 »
Är det segt nu på morgonen också?

nu på morgonen har det fungerat bra.

jenses

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 05 jan-12 kl 10:02 »
Orsaken till att du inte upplever forumet för segt kan helt enkelt vara
att du inte använder det på samma sätt och i samma omfattning som en del andra användare.
I 95% (gissning) av alla aktioner (läsa,skriva,citera,...) funkar det ju också hyfsat bra,
men vid kanske 5% hänger sig sidan, eller försöker ladda i evigheter, eller man får ett felmeddelande.
Och 5% är en jämförelsevis väldigt hög felkvot, vanligt är maximalt 0,1% eller mindre.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #18 skrivet: 05 jan-12 kl 10:07 »
Jag upplever också att forumet varit ovanligt segt den sista perioden. Jag tycker att detta med segheten, felmeddelanden osv går i perioder. Ofta kan det fungera sämre i några veckor, och sedan går det bättre igen.

Upplever att det ofta fungerar sämre när många är inloggade, och särskilt om man gör något som belastar extra. Vanlig läsning av inlägg går ofta bra, att citera, lägga in bilder, göra sökningar osv ger hög andel felmeddelanden. Jag trycker alltid Ctrl C innan jag skickar ett meddelande i dessa perioder, allt för många gånger har texten försvunnit i cyberrymden och jag har fått skriva om. I perioder är det så illa att jag drar mig för att skriva något alls, det blir felmeddelande varenda gång. Det var en sådan dag för någon vecka sedan. Inte så kul.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #19 skrivet: 05 jan-12 kl 10:14 »
OK, jag kollar upp detta med webhotellet.

Ang detta att texten försvinner, ibland får jag felmeddelande när jag klickar Posta, men då är det bara att klicka posta igen så funkar det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 1 användare
Varg-älva

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser