Vad har du skördat idag...

Startat av ChristinaR, 12 Jun-11 kl 19:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

christelle

En väldigt stor tomat inomhus - på en växthusplanta som aldrig kom iväg till växthuset - det måtte varit kallt länge i våras  :-[
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

LimJans

javill

Dill, gräslök och potatis. Det blev det och sill till kvällsmat.  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

christelle

Potatis, svarta vinbär, röda vinbär, vita vinbär och svarta vinbär igen...puh snart orkar jag inte plocka mer vinbär - ser dem innanför ögonlocken när jag blundar  :o

MissT

Massor av squasch, persilja, potatis och amerikanska blåbär.

praline1

zuccini broccoli morötter rödbetor lök sallad och gurka ska bli wok nu blir det vinbärsplockning :)
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

javill

Ska strax plocka persilja och göra persiljesoppa till lunch.

christelle

Första squashen (sådda ute direkt), första vitlöken (sådd av bulbill förra sensommaren), dill, mangold, gul lök, libsticka, en röd tomat - allt ner i lunchsoppan  :D

K@rin

Första squashen, litet gult "flygande tefat" som åkte rakt in i munnen.

Maria C S

Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

javill

Ingelavw

...en liter hallon .... från åkerkanten.... en liten zuccini, ärtor,  dill, gräslök, 2 små morötter, persilja, sallad mangold.
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Ralle

Till min stora förvåning har jag skördat jordgubbar. :)

uffeoanette

Rabarber till vinterns alla krämer och pajer. Mums!

Znibban

Äntligen.... ;D :P gula, orange, röda, rödrandiga, svartrandiga tomater har låtit de vara kvar så länge som möjligt för att påverka mognaden av alla "kart" men nu började de spricka i skalet så....jag har ett helt stort fat med vackra delikatesser.
De är sådda i feb, så längtan har varit lång. Hoppas jag slipper köpa tomater resten av året!
Squash, lök, mangold, hallon, ärter (de sista),dill, persilja, paprika, minigurka...man kan ju inte annat än känna sig rik!
Äntligen!!!!! :D

Fru Jansson

Hittills har jag mest skördat ogräs, och det jag "gallrat" i kållandet... Några potatisar har vi tagit upp. Squashen börjar komma så smått, så några squashar har det blivit... Idag några blad salladskål till middagen, som kompletterades med våtarv, och en halv squash som jag skördade igår... Men det jag ser riktigt fram emot är tomaterna!

christelle

Hallon, vinbär, jordgubbar, smulron, mangold, lök, potatis, dill, persilja, vitlök, tomater - provat bakat pizza med lök inkl. blast, mangold och tomat - jättegott.

Snuzer

En pumpa  ;D

Har aldrig odlat det förr så jag vet inte riktigt när de är mogna. Jag tog en lagom stor i morse. När jag klöv den såg jag att det knappt fanns några kärnor i den så allt fruktkött gick att använda. Halva pumpan blev pumpkin panncakes smet *mums* Den andra halvan delades i två, och ska kokas in på burk, ett test. Den andra delen ska jag riva och ha i min bröddeg  :D

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Maria C S

Citat från: Snuzer skrivet 02 Aug-13 kl 13:17
En pumpa  ;D

Halva pumpan blev pumpkin panncakes smet *mums*

Oj vad gott det lät  :) Blev inspirerad att testa å ha squash i pannkakorna  :)

Jag har skördat squash, mejram, citronmeliss, druvgurka och dill och socker ärt idag.
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Varg-älva

Gula trädgårdshallon och röda vildhallon.
Ett par kok potatis.
En massa squash.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

495 Gäster, 0 användare