Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bäcköring  (läst 35135 gånger)

Skogsnatt

• Gäst
SV: bäcköring
« Svar #100 skrivet: 05 maj-11 kl 20:33 »
Det är en ganska liten fisk, så det är inte så mycket att äta. Fiska med måtta, bestånden är små och sårbara.

Jag håller med. Min morfar fiskade i nästan 70 år och fick inte mer än ett fåtal över ett kilo. Själv lyckades jag få en på 2750 gram och jag visade upp den för riktiga experter och dom trodde inte sina ögon. Jag är fullt medveten om att jag troligen inte kommer att få någon mer , som väger hälften ens

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #101 skrivet: 06 maj-11 kl 00:40 »
Bäcköring på 2750  :o ja det måste vara ovanligt. När jag höll på och inventerade så såg jag knappt någon på hälften.
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

regnpipan

• Gäst
« Svar #102 skrivet: 06 maj-11 kl 08:23 »
Riktigt stora bäcköringar tror jag sannolikast är öringar som vuxit upp i havet och vuxit till sig där, och som efter lek av någon anledning blivit kvar i bäcken.
De bäcköringar jag sett har ofta varit rätt små i kroppen men haft hyfsat stora huvuden, vilket indikerar en hög ålder och låg fodertillgång.

Neiklot

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 06 maj-11 kl 08:24 »
Bäcköring på 2750  :o ja det måste vara ovanligt. När jag höll på och inventerade så såg jag knappt någon på hälften.

Christinag: .. Så stora bäcköringar fanns det väl inte?

:)

Skogsnatt: Gratulerar! En riktigt fin fisk. :)

/Neiklot

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 12 maj-11 kl 22:12 »
Det är säkert nästintill obefintligt med så stora. Fiskeexperterna , som fick se den ringde till allt och alla för att dom skulle komma och titta. Min morfar fiskade i samma vatten i mer än 60 år och fick inte mer än ett fåtal, som uppnådde halva den vikten

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

400 kr kvar till mat.
i Ekonomi
[Igår kl. 08:31]

Hästar, väder och vind.
i Brukshästar
[28 jul-25 kl 19:12]

Skillnad på electrolux assistenter
i Bröd
[27 jul-25 kl 22:41]

Ramstorlek?
i Biodling
[27 jul-25 kl 18:43]

Myrsyrabehandling och invintring, I vilken ordning?
i Biodling
[27 jul-25 kl 17:45]

Naturlig hygrometer
i Vaktlar
[27 jul-25 kl 11:32]

Mf 4335 vill inte köra
i Meka
[27 jul-25 kl 09:59]

Ta bort potatisblast.
i Grönsaker
[25 jul-25 kl 16:19]

Kombucharecept
i Drycker
[25 jul-25 kl 04:15]

Hur mycket isolerar snö?
i Frukt & bär
[22 jul-25 kl 23:18]

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser