Jag delar inte den synpunkten då jag är en låginkomstagare med ett billigt hus i en kommun med stor framtidspotential.
Hus är inte billiga i en kommun med stort framtidspotetial.

Där är husen dyra.
Billiga hus finns i utflyttningskommunerna.
Där man minskar antalet innevånare varje år.
Där snittålderna ökar varje år så att åldringsvården käkar upp alla pengar i kommunen.
Eller där kommunledningen består av ett gäng gamla mossiga gubbar som har suttit vid makten i 100 år.
Våran kommun blev självständig för ca 15 år sedan. Innan så tillhörde vi Örebro.
Då var det en utflyttningskommun med dåliga bussförbildelser och ingen framtidstro.
Sen blev vi en egen kommun och det första som hände var att alla kommunala taxer steg i höjden.

Vilket vart måttligt populärt.
Sen så körde vi på som vanligt med Centern i spetsen.
För några år sedan så vart det helt kaos i politiken bland dom som ville förändra och dom som inte ville förändra.
Så mitt under en mandatperiod så splittrades hela skiten och centern tappade all makt.
Då moderater och vänsterpartiet till slut var så upprörda att dom kunde sätta sig ner och regera tillsammans.
Efter det så har det blivit drag i kommunen. Det första man gjorde var att sänka tomtpriserna.
Då för 5 år sedan gick det att köpa en tomt för 20 000:- med kommunalt vatten och avlopp framdraget till tomtgräns.
Vissa skrek rätt ut att man slösade bort kommunens pengar.
Men idag så blomstrar kummunen. det byggs hus överallt och har så gjort under hela lågkonjukturen.
Så vi har framtidspotential och på så sätt har också huspriserna skjutit i höjden.
Så nu har man inte råd att låna på JAK för att köpa i denna kommun heller.
Om eran kommun är på väg framåt så kommer era billiga hus försvinna och ersättas med samma hus fast ett betydligt dyrare pris.