Om gäss kan lära mina barna tt ta hand om sina leksaker blir jag bara glad! Jag ahr slutat ta in kläder, gosedjur och andra leksaker, det får ligga ute och bli blött och förstört och har man nu lagt jackan ute och den är blöt när man ska till skolan så... frys och kom ihåg att ta in jackan nästa gång. När jag började med den metoden för att slippa plocka in så mycket på kvällarna har de blvit bättre på att ta in sina saker. Gör gässen att de blir ännu bättre så JIPPI!!!
Våra fönster sitter högt upp så de kommer de inte åt. Jag kan inte se in genom fönstrena i vårt hus. Kycklingburarna har Mannen gjort så de är spikade, möjligen att det skulle kunna pillar upp på ett ställe men det går säkert att lösa det också.

Fint och pyntat runt huset är ju det jag vill ha! Lite gula fina höns och så några vita höns och några blå och så några kalkoner och gäss. Visst vill jag ha några rabatter men då jag tycker att blommor och buskar är skitkul så blir det ju bara en utmaning att klara av att få trädgården som jag vill ha den tillsammans med djuren. Man kan hägna in blommorna och buskagen och grönsaks odlingarna. så den biten är lung.

Skulle det bli för mycket så får väl Manenn bygga en bit hage till gässen eller till mig så jag får ha lite ifred.

I år så har ju katterna grävt upp mina vitlökar och nrä de väl var uppgrävda så började de gräva upp mina lökar. Så årets lökskörd blev väldigt liten jämfört med vad den borde ha blivit så nästa år kommer den att vara innan för galler.