Ätlig?

Startat av Anette, 22 Aug-10 kl 01:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Anette

Vad tror ni...kan man äta dessa?? Visst ser det ut som champinjoner eller är det ett önsketänkande? Kan jag ha sådan tur att ha champinjoner på tomten? Den stora är alldeles förväxt men den lilla ser precis ut som de som ligger i affären.

...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Ronny

Jag har precis fått på nöten i en annan tråd, för att jag tycker man kan plocka och äta de champinjoner som man hittar i naturen, likväl som man kan äta de som man hittar i ICA:s grönsaksdisk! Du har champinjoner i trädgården. Om du betvivlar det, så sätt till näsan och lukta och bit av en bit och tugga ett tag. Känner du igen doft och smak så är det bara att plocka och se glad ut.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Anette

Ha ha, ja det gäller att vara försiktig med sina inlägg för här svallar känslorna lätt höga.

Va bra, jag var nästan helt säker på att det var champinjoner men så har man en liten osäkerhet gnagandes inombords. Nästa år ska jag plocka och äta dem. Nu blev det inga för de som var kvar ute hade någon klampat sönder  :-\ Troligen mina kalkoner.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

437 Gäster, 0 användare