Detta verkar vara en tråd för oss med ideér, eftersom allt hänger på om det bär sig eller ej, alltså hamnar det under ekonomi.
Förut funderade jag en hel del på att försöka bilda förening och skaffa egen lokal i ett lantligt läge, d.v.s. ingen lokal i bostadsområde, som förening skulle man kunna ha veksamhet mot scouting, mycket lärande verksamhet.
En social verksamhet alltså, dels inriktad mot handikappade och socialt
utsatta då jag själv är i den sitsen - har kontakter från skolan.
Sen funderade jag på camping, vore perfekt att samköra ett rikt föreningsliv med en camping,
enkelt att förlägga läger på sin egen föreningslokal och en camping passar ju väldigt bra för läger ute i det fria.
Sen funderade jag på mjölkgård till för en stund sen, att bygga upp en helt ny anläggning idag kanske ger en halvtidslön så det är väl inget att fundera över, snarare hitta en egen inriktning.
Bygga parkbänkar, lekstugor och annat inom trä och sälja via blocket kanske vore en möjlighet, man har det som ett arbete på sidan om resten, nog kan det ge lite pengar iallafall.
Djur kan man ha, en camping med lite djur, man säljer ägg, man kanske säljer lite kött emellanåt, kanske säljer livdjur t.o.m.
Då kan man ha allt från kaniner till marsvin till kanske hästar och köttkor fast ett mindre antal av varje djurart.
Förr gillade jag att jobba, var oftast ute p byn och hjälpte till hos grannarna då man var skolledig, då man väl gått ur skolan då gick man hem sen har man suttit hemma 5 år, jo jag hade praktik inom en förening, dock enbart vaktmästeri sysslor.
Så jag gillar ju att jobba och pyssla.
Arbetstider för mig är väl inte så viktigt, man kanske ska försöka att börja jobba vid 6 på morgon, sen kanske man tar det lite lugnt 2-3 timmar mitt på dan för att sedan kunna jobba till framåt 6 på kvällen, på så sätt kanske man hinner med att sköta om allting och hålla allt under kontroll.
Tyvärr har jag ingen tomt jag kan satsa på så jag skulle nästan ha haft ett jobb eftersom min sjukpension/aktivitetsersättning inte berättigar till lån och sådant.
Vilken långivare ska man satsa på i sådana här projekt? Då är det en stor fråga att ta upp också.