Att Taj Mahal är ett gravmonument har ju inte direkt (tycker jag) något att göra med exteriören om man ska tala om tilltalande arkitektur. Och anledningen till att jag vill ha en kolonistuga är ju att man sover över där rätt ofta, den underbara känslan att gå ut, gå ner till sjön för ett morgondopp innan påtning i jorden hela da´n. Att sitta på sin lilla lott och bara njuta, utanför sin lilla lilla stuga. Även trevligt att kunna gå in om det regnar. För mig är det oerhört viktigt med design, arkitektur mm. Jag har snickarutbildning, är illustratör och håller på med kläddesign mm så jag nöjer mig inte med bara en "vanlig" och jag vill inte ha som alla andra. Jag vill ha nå´t eget och detta vill jag visa så att även andra stugägare kan få inspiration. Och du som undrar hur jag rent praktiskt ska gå till väga är.....det vete fan, men jag vet att jag kan. Nästa år bygger jag en med mina bara händer så jag behöver ett år för att lära mig hur det funkar. Men kan man bygga möbler klarar jag nog av att bygga en liten stuga också. Men har du några bra tips att ge mig så här på rak arm blir jag tacksam. Alla tips, råd, fallgropar emottages med älskvärdhet.