Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kobilder utsläpp m.m  (läst 18695 gånger)

git

• På våran gård är det
SV: Kobilder utsläpp m.m
« Svar #20 skrivet: 03 jun-06 kl 10:52 »
Av mistag var kalvarna utsläppta i går. jag skulle överaskas av att djuren var gjorda när jag kom hem från jobbet på kvällen efter en extrahård arbets vecka. allt gick bra dom var lugna i stora hagen men blev lättade när jag som är välbekant kom ut i hagen och hjälpte dom in från alla nya(skrämande intryck från vida världen.
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #21 skrivet: 05 jun-06 kl 14:59 »
Oj vad det regnat o regnat o regnat  :-\

Men idag så fick korna som inte kalvat än gå ut.
Tja de blev utkastade rättare sagt - ut ville dom inte, utan vände och kastade sig in igen..
Dom verkar trivas inne  ;D

Men det var bara för dom att gå ut igen och denna gång eskorterades dom ända ut i hagen.
Surt bligande på matte som knallade hem igen...

Rosa
« Senast ändrad: 06 jun-06 kl 17:31 av Rosa »
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

git

• På våran gård är det
« Svar #22 skrivet: 05 jun-06 kl 15:55 »
 ;)  Ja och som kossor kan blänga. Ha ha
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 05 jun-06 kl 17:14 »
Nu har våra mjölkkor varit ute en vecka och börjar lära sej att hitta sina platser när det är dags för mjölkning. Skööönt. ;)

Lite pyssel till att börja med men de lär sej fort. :D

/Anna
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

HP

• Ångermanland
« Svar #24 skrivet: 05 jun-06 kl 18:46 »
...jag hade bestämmt mej för att inte stå å ropa "kom-kom" som en "fjolla"  :-[ när mina kor ska in, utan vänja dem vid nåt häftigare(vad vet jag inte riktigt...)men så hörde jag plötsligt mej själv stå och ropa på dem i går... Njae, jag tänkte snarare på vad jag ropade...; "kom-kom"...
Attans....  ;)
Bilden är på Majsan(Maj-Britt)som hörsammar mitt charmerande "kom-kom"....
If You Run You'll Just Die Tired

Filip Skräplund

« Svar #25 skrivet: 05 jun-06 kl 19:15 »
Med såna kossor ska du förstås lära dej att kula!
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

princess

• kvinna med 4 döttrar i ett litet torp!
« Svar #26 skrivet: 26 jun-06 kl 00:10 »
man blir ju riktigt sugen på att skaffa kor.........
vad fina dom är-
kanin uppfödare!
har även getter,åsbo höns,dv. kochin,ankor,katter och hundar!

Lena A

« Svar #27 skrivet: 29 jun-06 kl 10:12 »
HP, är Majsan en fjällko? Härliga bilder som är kul att se för oss som inte har kor  :D

mosesmia

• Lappland
« Svar #28 skrivet: 29 jun-06 kl 14:15 »
Jag håller verkligen med att man blir sugen att skaffa egna.
Vi har möjligheten men jag törs inte riktigt. Man är för feg/Mia
Bor på landet med våra Lappgetter, Värmlandsfår, Fjällnäsfår, Bin och några kaniner.

HP

• Ångermanland
« Svar #29 skrivet: 29 jun-06 kl 21:53 »
Lena- Ja, "Majsan" är en fjällko. De som syns på tidigare bild(Trenja & hennes son Aaron) är rödkullor...
Jag var också "rädd" innan jag skaffade mina, men såg till att skaffa mej en "ko-guru" som jag dels gick i lära hos och som jag dels kan ringa och fråga om allt...
Känns bra när man inte vet så mycket men samtidigt kan man ju inte enbart läsa sej till kunskap(eller koskap...)utan måste få "testa på riktigt". Tycker jag i alla fall...
Varje morgon när klockan ringer tänker jag "Skit, varför har man kor" men så fort man kommit ut till dem så försvinner alla såna "negativa" känslor och de får mej bara att må så bra!!!
Det innebär givetvis inte att man bara ska skaffa kor "hur som hellst", men ni fattar nog vad jag menar....
//HP
If You Run You'll Just Die Tired

git

• På våran gård är det
« Svar #30 skrivet: 30 jun-06 kl 19:22 »
Ja kor är inget för morgontrötta. ;D känner igen mig. sommaren går bra att gå upp tidigt men vintern snö kallt blåst regn. Då är det skönt att krypa ner i en varm säng igen efter morgon sysslorna( händer inte allt för ofta men det händer :-[ :)
Sjuhäradsbygden

git

• På våran gård är det
« Svar #31 skrivet: 05 jul-06 kl 10:23 »
Jodå kort i massor på mina vackra damer , men så mordern att jag skaffat digitalkamera  är jag inte.
Sjuhäradsbygden

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #32 skrivet: 05 jul-06 kl 11:59 »
Ingen ko, men väl vår fjällstut (75%fjäll) Bamse.

/Anna

« Senast ändrad: 05 jul-06 kl 11:59 av Anna Ho »

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #33 skrivet: 24 jul-06 kl 23:49 »
Och här kommer en bild till på Bamse (och mej)

Trevlig sommar !!

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #34 skrivet: 03 sep-06 kl 18:47 »
Cornelius 4 månader med mamma Cornelia 12 år   :D

« Senast ändrad: 04 sep-06 kl 22:56 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #35 skrivet: 04 sep-06 kl 12:26 »
Sebastian vår stut har hoppat över till våra grisar. ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

git

• På våran gård är det
« Svar #36 skrivet: 04 sep-06 kl 21:13 »
Grimla .vad är det för svarta kor du har ???
Sjuhäradsbygden

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #37 skrivet: 07 sep-06 kl 17:15 »
Hej git

Mamma Cornelia är en "mixad kossa" (lågland/köttras)
hon är 141 cm i korshöjd så det är ingen liten kossa inte...

Cornelius pappa är en Limousine tjur  :D

Mvh Grimla
« Senast ändrad: 22 okt-06 kl 11:48 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

halle

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 09 sep-06 kl 22:02 »
Hej alla koälskare!
Här skickar jag in en billd på min tjur Mulle betäcker min ko Inke.
De arbetar för högtryck, se vad det blir om 9 månader med en korsning SRB o SJB.
Mvh Halle

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #39 skrivet: 14 sep-06 kl 10:07 »
Mina fina rödkullor fr h Krona, Bella och tjuren Marabou.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

606 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser